جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صندلی اداری

هماهنگی جهت بازدید کارشناس طراحی از محل شما

در هر مرحله، ما می توانیم بر پروژه شما نظارت کنیم – کنترل تمام جزئیات و مشاوره با سازندگان.

filter-brand
chair-filter

چرا انتخاب و دقت در خرید صندلی اداری اهمیت زیادی دارد؟

در بالا هم اشاره کوتاهی به این موضوع کردیم. در واقع صندلی های اداری، جزو دسته وسایلی هستند که افراد هم به طور مداوم از آن استفاده می کنند و هم زمان زیادی را بر روی آن می نشینند. از همین رو این صندلی ها باید استاندارد باشند تا به مهره های کمر و ستون فقرات آسیبی نرساند.

متاسفانه خیلی از افراد بدون توجه کافی در هنگام انتخاب صندلی، سعی می کنند که ارزان قیمت ترین آن ها را انتخاب کنند. باید بیان کنیم این موضوع کاملا اشتباه است. زیرا صندلی ها مستقیما با بدن و ستون فقرات در ارتباط اند، کوچکترین ایراد در آن ها باعث تغییر فرم بدن و حتی بیماریی های می شود. به عنوان مثال اگر شما یک صندلی اداری را انتخاب کنید که پشتی استانداری ندارد و از قد انسان کوتاه تر است، به مرور زمانی که از صندلی استفاده می کنید دچار کمر درد می شوند. فراموش نکنید صندلی های اداری برای یک نشستن راحت تعبیه شده اند تا افراد در هنگام کار خود کمتر خسته شوند و مشکلی برای آن ها به وجود نیاید.

حال همان طور که در مطالب بالاتر هم بیان کردیم، این صندلی ها انواع مختلفی هم دارند و نکات بسیار مهمی در خصوص انتخاب صندلی اداری باید بدانید که در ادامه راجب آن ها توضیح بیشتری می دهیم.

نکاتی که در هنگام خرید صندلی اداری باید به یاد داشته باشید!

علاوه بر ویژگی هایی که در بالا بیان شد، نکات مهمی نیز وجود دارد که حتما در هنگام خرید باید به آن ها توجه داشته باشید. در ادامه برخی از این موارد را شرح می دهیم؛

قیمت مناسب

صندلی های اداری نسبت به مدل خود و کارایی قیمت های متفاوتی دارند، از همین رو شما باید سعی کنید بهترین مدل را بیابید که هم قیمت مناسبی دارد و هم استاندارد می‌باشد. ممکن است که قیمت صندلی ها هم نسبت به شرکتی که در آن تولید شده است متفاوت باشد‌. همچنین صندلی های اداری خیلی پیشرفته ای نیز وجود دارند که معمولا کارایی زیادی ندارند. مثلا می توان با آن ها لپ تاپ را استفاده کرد و یا حتی میز غذا را بر روی دسته گذاشت. این صندلی های اداری فوق پیشرفته هستند و اگر به خرید آن ها نیازی ندارید، بهتر است برای محل کار و اوقاتی که صرف کار کردن هستید را صندلی های ساده تری که قیمت کمتری دارند انتخاب کنید‌. توجه داشته باشید هرچه امکانات صندلی بیشتر باشد، قیمت او هم افزایش می یابد.

انتخاب مدل های مناسب

بیش از صدها مدل به عنوان صندلی های اداری در فروشگاه ها و مراکز مربوطه وجود دارند. این صندلی ها هر کدام ویژگی هایی مختلفی با قیمت متفاوتی نیز دارند.

برای انتخاب کردن بهترین مدل کافی است که آن ها را امتحان کنید یا همان طور که ذکر شد برندهای معتبر را برای خرید انتخاب نمایید. معمولا اکثر صندلی های اداری دارای ویژگی ها و نکاتی که در بالا ذکر کردیم می باشند.

انواع صندلی اداری

صندلی های اداری انواع مختلفی دارند که هر فردی نسبت به نیاز خود می تواند آن ها را تهیه نماید. معمولا این صندلی ها نسبت به کارایی و کاربرد خود طراحی شده اند و نشستن را برای افراد راحت می سازند.

صندلی مدیریت

نمونه ای از صندلی های اداری، مدیریتی ها می باشند. این صندلی ها همان طور که از نام آن ها مشخص است، برای مدیریت طراحی شده اند. از همین رو ظاهر بسیار شیک و لوکسی دارند. صندلی های مدیریتی همانند بقیه صندلی های داری دارای جک، چرخ، پایه و… می باشند.

نکته مهمی که در رابطه با آن ها وجود دارد و صندلی مدیریتی را از بقیه صندلی ها جدا ساخته است، طراحی او می باشد. معمولا جنس روکش هایی که در ساخت صندلی مدیریتی به کار می روند از جنس چرم هستند تا ظاهر شیک تری را به خود بگیرند. این مدل صندلی ها را می توان در هر فروشگاه مربوطه ای یافت کرد که قیمت آن ها نسبت به طرح و مدل آن ها متفاوت است.

صندلی کنفرانس

مدل دیگری از صندلی های اداری، مدل کنفرانسی است. در مطالب بالا به اهمیت چرخ صندلی های اداری اشاره ای کردیم. در واقع این کنفرانسی ها نمونه ای از صندلی های بی چرخ هستند که فقط برای سالن های کنفرانس و جلسات طراحی شده اند.

از آنجایی که افراد به طور مداوم در حال برگزاری جلسات نیستند، صندلی های کنفرانسی هم پایه ای ندارند و ثابت می باشند‌. همچنین لازم به ذکر است بیان کنیم این صندلی ها قیمت کمتری نسبت به مدل های دیگر دارند. صندلی های کنفرانسی جکی هم برای قابلیت تنظیم ارتفاع و نشیمن ندارند که می توان این کم بودن قیمت، به دلیل امکانات کم آن است.

صندلی کارشناسی

صندلی های کارشناسی، انواع بسیار زیادی دارند که هر یک از آن ها نسبت به مدل و حتی ظاهر خود نیز قیمت متفاوتی دارد. مدل بارز و کم قیمتی از این صندل اداری، مدلی است که دسته ای ندارد. شاید عجیب به نظر برسد اما این صندلی های کارشناسی برای مکان های شلوغی استفاده می شود که فرد نیاز به نشستن زیاد ندارد.

البته این موضوع به این معنی نیست که صندلی فرد را اذیت می کند. صندلی های کارشناسی بدون دسته هم نشمین گاه مناسبی دارند و هم افراد با نشستن بر روی آن ها احساس راحتی می کنند. تنها نکته منفی این مدل صندلی ها نداشتن صندلی است. البته باید ذکر کنیم در کل صندلی ها انواع مختلفی دارند که نسبت به نیاز خود می توانید مدل دسته دار یا بدون دسته را انتخاب نمایید.

صندلی های اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

نکات مهمی وجود دارد که اگر در هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشید، بدون شک یک صندلی راحت و مناسب را انتخاب می نمایید. حال برخی از این ویژگی ها و مشخصاتی که تعیین کننده یک صندلی اداری خوب هستند، عبارت اند از:

دسته های استاندارد

پس از ویژگی هایی که در بالا ذکر شد، دسته ها موضوع دیگری هستند که باید حتما در صندلی اداری وجود داشته باشند. معمولا دسته های صندلی برای زیبایی نیستند و به عنوان یک تکیه گاه برای راحت تر نشستن می باشند.

یک صندلی اداری خوب، باید حتما دسته ای با سایز و ابعاد مناسبی هم داشته باشد تا به راحتی دست ها بر روی آن ها قرار گیرند. توجه داشته باشید اندازه و ابعاد این صندلی ها نباید به نوعی باشد که مدام دست سر بخورد یا فرد در هنگام نشستن اذیت شود.

پایه های چرخشی

صندلی های اداری باید حتما پایه های چرخی داشته باشند. زیرا ممکن است بخواهید در محل کار کمی عقب و جلو شوید تا راحت تر کار خود را انجام دهید. البته تمام صندلی های اداری این چرخ ها را دادند اما شما نمی توانید برای صرف هزینه کمتر صندلی های معمولی و بدون چرخ را انتخاب کنید.

این چرخ ها نسبت به نوع تعداد پایه در قسمت انتهایی متصل شده است که به راحتی می توان با کمک آن ها صندلی را جا به نمود. توجه داشته باشید پایه های یک صندلی مرغوب را می توان به راحتی عوض کرد و حتی چرخ آن ها را نیز تعمیر نمود.

قابل تنظیم

موضوع دیگر قابلیت تنظیم می باشد. صندلی های اداری باید حتما دارای جک های مخصوصی باشند تا درجه آن ها تنظیم شود. این جک ها می تواند درجه تکیه گاه را تعویض کند و یا حتی نشیمن گاه را نسبت به قد افراد بلند یا کوتاه کند.

توجه داشته باشید اکثر جک هایی که در صندلی های اداری به کار رفته اند، در صورت خراب شدن قابلیت تعویض مجدد را هم دارند.

نشیمن گاه استاندارد

یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب و خرید صندلی توجه به نشیمن گاه آن می باشد‌. در واقع فرقی ندارد که شما قصد دارید چه نوع صندلی را تهیه کنید. همیشه به قسمت اصلی او توجه زیادی فرمایید زیرا نشیمن گاه صندلی ها ارتباط مستقیمی با لگن و حتی کمر دارند.

اندازه و ابعاد این قسمت در صندلی های اداری به نوعی است که نباید خیلی کوچک باشند. معمولا نشمین گاه تمام صندلی ها ابعاد و اندازه ای استاندارد دارند. حال اگر به دلیل طراحی و مدل صندلی این سایز کمی بزرگ تر شود مشکلی ندارد اما به هیچ وجه نباید کوچکتر از حالت باشد. زیرا فرد هنگام نشستن مدام اذیت می شود و لگن او هم در طی نشستن درد می گیرد. همچنین جنس نشیمن گاه صندلی های باید به نوعی باشد که فرد نه خیلی فرو برود و نه خیلی خشک باشد که نشستن بر روی او سخت و طاقت فرسا شود.

زمانی که قصد خرید صندلی اداری مناسب را دارید بهتر است به نشیمن گاه او توجه زیادی فرمایید و یا حتی قبل از خرید صندلی را امتحان کنید. معمولا شرکت ها و برندهای معتبر در خصوص تولید صندلی اداری این‌م وارد را برای تولید یک صندلی اداری استاندارد رعایت می کنند.

تکیه گاه

یکی دیگر از ویژگی های یک صندلی استاندارد و مناسب تکیه گاه می باشد. در واقع تکیه گاه ها و نشمین گاه باید در کنار هم قرار گیرند تا یک صندلی درست را ایجاد نمایند. از آنجایی که برای نشستن افراد به تکیه دادن نیاز دارند، باید این پشتی یا همان تکیه گاه استاندارد باشد.

این پشتی صندلی ها رابطه مستقیمی با ستون فقرات دارند. از همین رو ابعاد و حتی جنس آن ها باید راحت باشد. معمولا تکیه گاه صندلی های اداری علاوه بر این که با حالت منحنی خود برای فرم بدن طراحی شده اند، انعطاف پذیر هم هستند.

همان طور که در مطالب بالا هم بیان شد، اگر برای خرید صندلی های اداری که از شرکت ها و برندهای معتبری تولید شده اند اقدام نمایید، هم تکیه گاه خوبی دارند و هم نشیمن گاه آن ها راحت است.

صندلی های اداری را از کجا می توان تهیه کرد؟

در کل مراکز و مجموعه های بسیار زیادی وجود دارد که می توان انواع مختلف صندلی های داری را از آن ها تهیه نمود. قبل از خرید به معتبر بودن فروشگاه اطمینان حاصل نمایید. همچنین بهتر است صندلی های اداری خود را به صورت حضوری تهیه نمایید تا از کیفیت و مشخصات آن اطمینان حاصل فرمائید.

آیا می توان صندلی های اداری را تعمیر کرد؟

اگر به مطالب بالا دقت کرده باشید، اشاره ای به تعمیر این صندلی ها کردیم. در واقع یکی از بارزترین ویژگی های صندلی اداری همین موضوع تعمیر می باشد. از آنجایی که امروزه نرخ اکثر وسایل زیاد شده و نمی توان به طور مداوم برای خرید صندلی اداری اقدام کرد، باید بتوان به راحتی صندلی های اداری که مدام در دسترس هستند را تعمیر نمود. معمولا وسایل ها و قطعات آن ها هزینه زیادی ندارد. همچنین صندلی های اداری بیشتر از نظر جک که قابلیت تنظیم را به عهده دارد و چرخ ها خراب می شود که این قطعات را به راحتی هم می توان از مغازه و فروشگاه های مربوطه یافت.

همچنین تعویض و تعمیر آن ها به تخصص زیادی نیاز ندارد و حتی در برخی از مواقع افراد می توانند به راحتی خودشان این کار را انجام دهند. اگر هم جزو دسته افرادی هستید که نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر است از افراد و کسانی که در این زمینه تخصص دارند استفاده کنید و با هزینه کم، صندلی اداری را دوباره ترمیم نمایید.

سوالات متداول

انواع صندلی‌های اداری کدام اند؟

صندلی کارشناسی، صندلی مدیریت و صندلی کنفرانس

صندلی اداری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

قابل تنظیم، دسته‌های استاندارد، نشیمن‌گاه استاندارد، تکیه‌گاه و پایه‌های چرخشی

چرا در انتخاب صندلی اداری باید دقت کافی داشته باشیم؟

از آنجایی که مدت زمان زیادی صرف نشستن بر روی آن‌ها می‌کنیم باید به گونه‌ای باشند که به ستون فقرات آسیبی وارد نشود.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها لطفا با ما تماس بگیرید

سفارش بازدید از محل

لطفا فرم را پر کنید تا ما در مورد شما و نیازهای شما بیشتر بدانیم.

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

میز کنفرانس
میز کارمندی
میز کارشناسی
میز معاونت
میز مدیریت
مبل دونفره
کمد مدیریت
کمد کتابخانه
پارتیشن اداری
میز پذیرش
مبل تک نفره
صندلی کارشناسی
صندلی کنفرانس
صندلی کارمندی
صندلی مدیریت

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 1 / 5 – تعداد رای 1
[ وبلاگ ما ]

آخرین اخبار و مقالات

صندلی‌ها و مبلمان اداری از اصلی‌ترین وسایل مورداستفاده در ادارات، مجموعه‌ها و شرکت‌ها هستند...
فضا کاری محیطی است که بیشتر افراد نصف زندگی خود را آنجا می‌گذرانند. در...
افراد شاغل به‌طور تقریبی یک سوم زندگی خود را روی این وسیله سپری می‌کنند....
ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کنفرانس ارتباط مستقیمی با تعداد اشخاصی که پشت آن...

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان