جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

14 مزیت استفاده از پارتیشن اداری

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

طبق مطالعاتی که انجام گرفته مشخص شده است چیدمان محیط کار بیش از 50% بر روی افزایش راندمان کارمندان موثر است. اینکه فضای کاری چگونه و با چه متریالی تقسیم‌بندی شود نکته بسیار مهمی است. در گذشته این کار را فقط با دیوارکشی انجام می‌دادند که ظاهر چندان زیبایی را ایجاد نمی‌کرد اما رفته رفته با ساخت انواع پارتیشن اداری دیگر کسی به فکر دیوار کشیدن در فضای کاری نیست زیرا استفاده از پارتیشن اداری جلوه بسیار بیشتری را به دفتر کار می‌دهد.

 

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری در واقع دیوارهایی هستند که جهت تقسیم‌بندی فضا بدون هیچ‌گونه دردسری به کار می‌روند و هر زمان که دیگر قصد استفاده از آن را نداشته باشیم تنها با باز کردن چند پیچ می‌توانیم آن را کنار بگذاریم و یا به محل دیگری متنقل کنیم.

 

انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن‌های اداری به صورت تک جداره شیشه‌ای، دو جداره شیشه‌ای، دو جداره آلومینیومی و دو جداره MDF در بازار موجود هستند که در مقاله “پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره” به مقایسه آن‌ها پرداختیم.

 

14 مزیت استفاده از پارتیشن اداری

 استفاده از پارتیشن اداری مزایای بسیاری دارد که در زیر درباره هر یک از آن‌ها صحبت می‌کنیم:

 

  1. موثر در نور محیط

به دلیل اینکه پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای هستند نور از آن‌ها به راحتی عبور می‌کند و این ویژگی ساختاری این نوع از پارتیشن‌ها سبب می‌شود تا دیگر نیازی به روشن کردن چراغ‌های متعدد در دفتر کار و در نتیجه صرف هزینه‌های زیاد جهت برق مصرفی شرکت نباشیم. علاوه بر این، وجود نور طبیعی حس شادابی را به کارمندان القا می‌کند.

 

  1. تغییر فضا بدون صرف هزینه

دومین ویژگی پارتیشن‌ اداری که بسیار مهم است این می‌باشد که خیلی راحت و بدون صرف هزینه می‌توان فضا را با آن کوچک یا بزرگ کرد در حالی که اگر به جای پارتیشن اداری دیوار کشیده شده باشد برای جابجایی آن نیاز به تخریب آن است.

اینکه فضای دفتر کار ما چند متر باشد هیچ اهمیتی ندارد زیرا پارتیشن‌های اداری اندازه و ابعاد متفاوتی دارند و برای هر فضایی قابل سفارش می‌باشند.

 

  1. زیباسازی دفتر کار

شاید باور این موضوع که همین سادگی پارتیشن اداری چطور دفتر کار را به یک محیط جذاب‌تر تبدیل می‌کند برای ما سخت باشد اما این یک واقعیت انکارناپذیر است!

در کنار ایجاد این زیبایی، حُسن دیگری که استفاده از آن دارد این است که می‌توانیم لوگوی شرکت را نیز بر روی پارتیشن اداری بیاندازیم تا دفتر کاری متفاوت‌تر داشته باشیم.

  1. ایجاد نظم در فضا

چیدن میز و صندلی‌های چسبیده به هم و بدون فاصله و یا با فاصله‌های بسیار کم باعث می‌شود تا به افرادی که وارد شرکت می‌شوند حس بی نظمی و نامرتب بودن القا شود. بنابراین نصب پارتیشن در ادارات یک امر مهم تلقی می‌شود.

 

  1. افزایش تمرکز کارمندان

به دلیل اینکه با استفاده از پارتیشن اداری می‌توانیم برای هر کارمند یک اتاق جداگانه بسازیم و یک حریم شخصی برای وی قائل شویم این پارتیشن‌ها بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و کارمندان قرار گرفته است.

وقتی هر فرد در محیط کار خود یک اتاق شخصی داشته باشد به دلیل اینکه کمتر با سایر همکاران در ارتباط است تمرکز وی هنگام کار کردن نیز بیشتر می‌شود.

در مقاله “ تاثیر پارتیشن اداری بر راندمان کارمندان!” به صورت مفصل درباره این موضوع صحبت شده است.

 

  1. عایق کردن با پارتیشن اداری

اگر از پارتیشن‌های اداری که ارتفاع آن تا سقف است استفاده کنیم یک عایق صوتی نیز ایجاد کردیم. این عایق کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه صدای صحبت کردن ما به بیرون از اتاق نرود صدای محیط نیز به داخل اتاق نیاید.

 

  1. تابلوی اعلانات

وقتی از پارتیشن اداری در ادارات استفاده می‌شود می‌توانیم از یک قسمت پارتیشن که در معرض دید همه افراد است به عنوان تابلوی اعلانات استفاده کنیم و اطلاعیه‌های مهم شرکت را بر روی آن بچسبانیم.

 

  1. افزایش جریان هوا

حفظ دمای هوا بین 23-21 درجه سانتیگراد بسیار مهم است زیرا زمانی که هوای محیط کار گرم و یا سرد باشد بر روی خلق‌و‌خو و کار کردن کارمندان بسیار تاثیرگذار است.

دیوارها یک مانع برای جریان یافتن هوا می‌باشند اما پارتیشن‌ها این گونه نیستند و به راحتی گردش هوا انجام می‌گیرد.

پارتیشن‌هایی که کشویی هستند برای اداراتی که پنجره‌های کمی دارند بسیار گزینه مناسبی است.

 

  1. مانعی برای آتش

استفاده از پارتیشن اداری کمک می‌کند تا اگر خدایی نکرده آتش‌سوزی در دفتر کار رخ دهد شعله‌های آتش به همه بخش‌های شرکت منتقل نشود و به عنوان یک مانع عمل کند.

نکته: در صورتی‌که یکی از بخش‌های پارتیشن شکسته شود بهتر است آن را تعویض و یا تعمیر کرد زیرا سالم نبودن پارتیشن اداری نمی‌تواند به عنوان یک مانع در مقابل گسترش آتش عمل کند.

 

  1. نصب بدون تخریب

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین ویژگی‌های استفاده از پارتیشن اداری این می‌باشد که در هنگام نصب آن نیاز به جابجایی دیوارها و تخریب آن نیست و با باز کردن اتصالات پارتیشن خیلی راحت می‌توان حتی نحوه چیدمان  آن را نیز تغییر داد.

 

  1. امکان فروش پارتیشن اداری

بازار فروش پارتیشن‌های دست دوم نیز چندان بی رونق نیست. در صورتی که بنا به هر دلیلی پارتیشن‌های شرکت دیگر مورد استفاده نبود می‌توانیم آن‌ها را بفروشیم.

  1. تنوع در طرح و رنگ

این روزها بر خلاف گذشته در هنگام خرید پارتیشن اداری محدود به انتخاب یک یا 2 مدل نیستیم بلکه با توجه به دکوراسیون شرکت می‌توانیم از ترکیب MDF با شیشه و یک فلز مثل آلومینیوم فضا را زیباتر کنیم.

 

  1. با دوام بودن

نکته مثبتی که استفاده از پارتیشن دارد این است که خیلی دیر خراب می‌شود و نیاز به تعویض و یا تعمیر پیدا می‌کند. اگر در هنگام استفاده از آن کمی احتیاط کنیم می‌توانیم تا سال‌ها از این پارتیشن‌ها استفاده کنیم.

تنها قسمتی از پارتیشن اداری که ممکن است دوام کمتری داشته باشد شیشه‌های آن است که اگر از شیشه سکوریت استفاده شود این مشکل نیز برطرف می‌گردد.

 

  1. نظافت آسان پارتیشن اداری

تمیز کردن یک پارتیشن اداری به مراتب آسان‌تر از تمیز کردن دیوارها است زیرا پارتیشن‌ها را می‌توان با یک دستمال و کمی مواد شوینده به راحتی تمیز کرد اما برای دیوارها این گونه نیست و در بسیاری از مواقع مجبور به صرف هزینه‌های بسیاری جهت نقاشی کردن دیوار هستیم.

 

جمع‌بندی

اگر به دنبال ایجاد یک فضای شیک در دفتر کار خود هستیم و یا متراژ دفتر با تعداد کارمندان و ارباب رجوع متناسب نیست، بهترین کار این است که به سراغ خرید پارتیشن اداری برویم. این پارتیشن‌ها که بسیار مقرون به صرفه نیز هستند در زیباتر کردن دفتر کار ما نیز بی تاثیر نیستند.

نوشته‌های مرتبط
جدیدترین مدل میز و صندلی کنفرانس

جدیدترین میز و صندلی‌های کنفرانس

با ظهور تکنولوژی و نیاز روزافزون به راحتی و کارآیی در کنفرانس‌ها، جدیدترین میز کنفرانس و صندلی‌ کنفرانس با طراحی خلاقانه و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد به

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان