جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره+ جدول مقایسه

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

به طور کلی پارتیشن اداری انواع مختلفی دارد که پارتیشن اداری تک جداره، پارتیشن اداری دو جداره، پارتیشن اداری شیشه‌ای، پارتیشن اداری MDF شناخته شده‌ترین نوع آن‌ها است.

در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌های پارتیشن اداری دو جداره و تک جداره و همچنین تفاوت آن‌ها با یکدیگر صحبت کنیم. شیشه‌های این پارتیشن‌ها هم به صورت تک جداره و هم به صورت دو جداره در بازار موجود است. البته شاید در نگاه اول به نظر مشتریان تفاوتی بین این دو نوع پارتیشن وجود نداشته باشد اما خوب است بدانید که پارتیشن تک جداره و دوجداره با یکدیگر متفاوت هستند و از نظر کاربرد و ویژگی نیز یکسان نیستند.

 

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره که به پارتیشن‌بندی معمولی معروف است یک پارتیشن اداری اقتصادی محسوب می‌شود. دلیل مقرون به صرفه بودن آن این می‌باشد که متریالی به کار رفته در ساخت پارتیشن اداری تک جداره کمتر از سایر انواع است.

پارتیشن اداری تک جداره از پروفیل‌های 4 در 4 ساخته شده است و متداول‌ترین نوع این پارتیشن از MDF و فریم آلومینیومی می‌باشد که در بسیاری از ادارات و شرکت‎‌ها نصب شده است.

نوع شیشه‌ای این پارتیشن در مقابل نوع چوبی آن در برابر نفوذ حشراتی مثل موریانه مقاوم‌تر است و برای شهرهایی که دارای هوای مرطوب است بهترین گزینه می‌باشد.

تک جداره‌ها نسبت به پارتیشن دو جداره سبک‌تر و همچنین ظریف‌تر هستند.

طراحی ساده پارتیشن اداری تک جداره سبب شده است تا نسبت به دو جداره امکانات کمتری داشته باشد. به عنوان مثال این پارتیشن برای نصب کرکره و پرده گزینه خوبی نمی‌باشد.

7 ویژگی پارتیشن اداری تک جداره

  1. این نوع از پارتیشن اداری به دلیل ظرافتی که دارد فضای کار را بسیار زیبا و جذاب می‌کند.
  2. قیمت مناسب و در واقع اقتصادی بودن پارتیشن اداری تک جداره سبب شده است تا نسبت به سایر پارتیشن‌های اداری پر طرفدارتر شود.
  3. سومین ویژگی دیگر پارتیشن تک جداره راحتی در نصب و باز و بسته کردن آن است. دلیل این راحتی وجود اتصال‌های این پارتیشن از خارج است.
  4. این نوع پارتیشن فقط برای جدا کردن بخش‌های مختلف ادارات کاربرد دارد و عایق صدا، گرما و سرما نیست.
  5. ستون‌های زیادی که در ساخت این پارتیشن استفاده شده است سبب شده تا بدون لغزش و به راحتی بر روی زمین قرار بگیرد.
  6. در پارتیشن اداری تک جداره امکان قفل کردن اتاق‌ها وجود دارد و این یک حُسن بزرگ است.
  7. قابلیت اجرا در ارتفاع‌های مختلف را دارد.

پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن اداری دو جداره از جدیدترین پارتیشن‌های اداری به شمار می‌رود. همانطور که از نام این پارتیشن مشخص است شیشه به کار رفته در آن دو جداره می‌باشد و از این رو در مقایسه با پارتیشن تک جداره دارای استحکام و همچنین امکانات بیشتری است.

پارتیشن اداری دو جداره از پروفیل 10 در 10 ساخته شده است.

متنوع بودن آن شاید مشتریان را در هنگام خرید کمی سردرگم کند اما پارتیشن شیشه‌ای و پارتیشن MDF بیشترین مشتری را دارد که اگر از تلفیق هر دوی آن‌ها استفاده شود یک دفتر کار شیک ساخته می‌شود.

به دلیل اینکه در پارتیشن اداری دو جداره اتصالات آن مشابه پارتیشن تک جداره نمای خارجی ندارد بنابراین نصب و انتقال آن‌ها به نسبت دشوارتر است.

این پارتیشن بر خلاف نوع قبل امکان نصب پرده و کرکره را دارد و در نتیجه نصب آن هر فضا را تبدیل به یک حریم کاملا شخصی می‌کند.

 

11 ویژگی پارتیشن اداری دو جداره

  1. شیشه‌های این نوع پارتیشن اداری به دلیل اینکه دو جداره هستند، ضخامت، مقاومت و وزن بالاتری نسبت به پارتیشن‌های تک جداره دارند.
  2. به دلیل ضخامت زیادی که دارند مقاوم‌تر هستند و در نتیجه آسیب‌پذیری آن‌ها کمتر است.
  3. پارتیشن اداری دو جداره نیز مانند پنجره‌های دو جداره در حفظ دمای محیط و صرفه‌جویی در انرژی موثر هستند.
  4. استفاده از این پارتیشن به دلیل اینکه دو جداره است و به نوعی عایق صدا نیز محسوب می‌شود و یکی از پر کاربردترین پارتیشن‌ها است. همین دو جداره بودن سبب می‌شود تا تمرکز کارمندان حین کار بالاتر برود و در نتیجه راندمان کار آن‌ها افزایش یابد. پس اگر دفتر کار پر رفت‌و‌آمدی دارید خوب است که این پارتیشن را در نظر داشته باشید.
  5. این پارتیشن‌ها هم قابلیت نصب در ارتفاع‌های کوتاه و هم ارتفاع‌های بلند را دارند. علاوه بر این به صورت تمام سقف و نیمه بلند نیز می‌توان آن را نصب کرد.
  6. پارتیشن دو جداره‌ را می‌توان به صورت قاب یک تکه و بزرگ ساخت.
  7. در این نوع، خطوط طراحی پروفیل دیگر قابل رویت نیست و در نتیجه این پارتیشن‌ها شکیل‌تر هستند.
  8. تنوع رنگ بسیار زیادی دارند و بسته به رنگ دکوراسیون دفتر کار و سلیقه مشتری قابل ساخت هستند.
  9. انتقال و نصب آن نسبت به تک جداره زمان‌ بیشتری نیاز دارد.
  10. به دلیل استحکامی که پارتیشن دو جداره دارد در ساخت آن ستون‌های کمتری استقاده شده است زیرا بدون ستون نیز می‌تواند بر روی زمین بایستد.
  11. در تمام قسمت‌های این نوع از پارتیشن اداری می‌توان کابل سیستم و شبکه را عبور داد.

مقایسه پارتیشن اداری دو جداره و تک جداره

اگر بخواهیم به صورت تیتروار این دو پارتیشن اداری را با یکدیگر مقایسه کنیم می‌توانیم به موارد آورده شده در جدول زیر اشاره کنیم.

 

[table id=1 /]

پارتیشن اداری دو جداره بخریم یا تک جداره؟

همانطور که در این مقاله درباره آن صحبت کردیم هر یک از این دو نوع پارتیشن ویژگی‌های مثبت و منفی بسیاری دارند. در کل پارتیشن اداری دو جداره کیفیت بالاتر و کاربرد بیشتری دارد اما از نظر اقتصادی پارتیشن‌های اداری تک جداره مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. در نتیجه انتخاب نوع آن بستگی به موارد بسیاری از جمله سلیقه، دکوراسیون دفتر کار، بودجه شرکت، فضا و… دارد.

اگر بر سر دو راهی انتخاب یک پارتیشن مناسب برای دفتر کار خود هستید می‌توانید با کارشناسان اداری نت در ارتباط باشید و پیش از خرید از آن‌ها مشاوره بگیرید.

نوشته‌های مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان