جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهم انتخاب صندلی اداری ایده آل برای محیط کار

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
میانگین امتیاز 5 / 5 - تعداد رای 1

با توجه به استفاده بسیار زیاد کارمندان از صندلی اداری، توجه به استانداردهای لازم و تهیه صندلی مناسب و ارگونومیک می‌تواند نتایج مثبت بسیاری را به‌همراه داشته باشد. تنوع صندلی در بازار بسیار است و می‌توانید برای هر جایگاهی در اداره، صندلی متفاوتی را تهیه کنید. برای مثال صندلی مدیریت با صندلی کارمندی متفاوت است. زمانی که به نکات مهم انتخاب صندلی اداری ایده‌آل برای محیط کار توجه می‌کنید، می‌توانید به راندمان مطلوب و بهتر در محیط و شرکت خود دامن زنید. این نکات در عین ساده بودن می‌توانند بسیار مهم باشند و باعث بهبود عملکرد افراد شوند.

دلایل اهمیت تهیه صندلی اداری ایده آل

یکی از سوالات اساسی برای افراد این بوده که چرا خرید صندلی اداری استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است؟ مهم‌ترین دلیل اهمیت استفاده از صندلی استاندارد و عالی، تضمین سلامتی افراد به‌شمار می‌آید. اگر صندلی مربوطه کیفیت بالایی نداشته باشد، در طولانی مدت بر روی سلامتی افراد اثر می‌گذارد و آنها را دچار گردن درد، کمر درد و… می‌کند. فاکتور حائز اهمیت دیگر این است که صندلی طول عمر مشخصی دارد و پس از گذشت مدتی باید آن را تعویض کرد. در صورت مناسب نبودن صندلی، شاهد خراب شدن زودهنگام آن خواهید بود. در واقع هرچه صندلی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، دیرتر خراب شده و شاهد اقتصادی بودن خرید خود خواهید بود.

نکات مهم در انتخاب صندلی اداری استاندارد

در زمان تهیه صندلی اداری نکات مختلفی را باید مدنظر قرار دهید تا به بهترین صندلی برای مجموعه خود دست یابید. در ادامه به نکات مهم در زمان خرید صندلی اداری اشاره می‌کنیم.

صندلی قابل تنظیم

صندلی باید دارای دسته قابل تنظیم باشد تا افراد با قد‌های مختلف بتوانند به راحتی پشت میز خود قرار بگیرند. صندلی مدیریت نیز باید دارای دسته قابل تنظیم باشد تا رئیس بتواند وضعیت مناسب را ایجاد کند. صندلی بلند باعث می‌شود تا برخی افراد پاهایشان بر روی زمین قرار نگیرد و صندلی کوتاه باعث می‌شود تا افراد زانوانشان بالاتر از نشیمنگاه قرار گیرد. در این شرایط باید برای انواع صندلی‌ها اعم از صندلی کارمندی، به وجود دسته قابل تنظیم توجه کنید.

صندلی کنترل شیب

زاویه دادن به پشتی صندلی یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید به‌شمار می‌آید که باید مورد توجه قرار گیرد. متخصصان بر این عقیده هستند که در زمان نشستن بر روی صندلی باید کمی کمر به عقب متمایل شود تا ستوان فقرات در وضعیت مناسبی قرار گیرد. درواقع، پشتی صندلی باید زاویه 100 الی 110 داشته باشد تا بدن در وضعیت مطلوبی قرار گیرد.

صندلی با ابعاد مناسب

ابعاد صندلی باید با فرد متناسب باشد و اگر صندلی کوچک تهیه کنید، بدون شک فرد شرایط مناسبی در زمان نشستن ندارد و بلعکس. صندلی اداری سایزبندی مشخصی دارد و می‌توانید پیش از خرید صندلی کارشناسی و… به ابعاد مدنظر توجه کنید.

صندلی با دسته های استاندارد

دسته‌های صندلی می‌توانند در محاظت از گردن و شانه‌ها نقش موثری داشته باشند. نکته حائز اهمیت این است که افراد، دارای جثه‌های مختلفی هستند و تنها وجود دسته برای صندلی ملاک نیست. دسته صندلی اگر بالا باشد می‌تواند باعث کشیدگی ماهیچه‌های شانه شود و اگر دست‌ها پایین‌تر باشند منجر به ناراحتی در ساعد و مچ می‌گردد. در این شرایط باید به سراغ صندلی‌های با دسته قابل تنظیم بروید تا افراد بتوانند با توجه به جثه و شرایط خود آنها را تنظیم کنند.

صندلی با روکش و لایه داخلی مناسب

صندلی اداری از لحاظ نحوه ساخت و جنس رویه به‌کار رفته متفاوت است و تنوع بالایی دارد. در زمان خرید صندلی کارشناسی و… دست شما برای انتخاب باز است و می‌توانید انواع آن را تهیه کنید. توجه داشته باشید که صندلی‌های با پشتی توری انتخابی بسیار مناسب هستند و حس تنفس و تهویه بهتری ایجاد می‌کنند. صندلی‌های با رویه چرم بسیار شکیل هستند و بر روی نظر ارباب رجوع اثر مثبت می‌گذارند.

صندلی با قابلیت حرکت

صندلی باید قابلیت حرکت دادن داشته باشد تا کارمندان بتوانند به نقاط مختلف میز خود روند. علاوه‌بر این، صندلی باید دارای قابلیت چرخیدن باشد تا فرد دسترسی راحت‌تری به اقصی نقاط میز خود داشته باشد. این نوع صندلی‌ها دارای قفل هستند تا بتوانید در زمان عدم نیاز به چرخیدن، شاهد ثابت ماندن صندلی باشید. در زمان تهیه صندلی کارمندی و… به کیفیت چرخ‌ها توجه داشته باشید تا پس از مدتی کوتاه نشکنند و دچار آسیب نشوند.

صندلی با حفظ گودی کمر

مهم‌ترین بخش در ستون فقرات به قسمت گودی کمر یعنی بین نشیمنگاه و قفسه سینه مربوط می‌شود. این بخش از بدن باید در زمان نشستن بر روی صندلی در بهترین شرایط خود قرار گیرد. صندلی ارگونومیک به خوبی بخش گودی کمر را پوشش داده و به سلامت این بخش کمک می‌کند.

سخن پایانی

صندلی اداری باید ارگونومیک باشد تا فرد بتواند در طول روز به راحتی فعالیت‌های خود را پیش ببرد. دسته قابل تنظیم ارتفاع، قابلیت چرخیدن صندلی، قابلیت حرکت دادن صندلی، داشتن رویه و جنس مناسب، داشتن ابعاد متناسب با جثه افراد و… از ویژگی‌های مهم موجود در صندلی کارشناسی، صندلی مدیریت و… به‌حساب می‌آید. در زمان خرید باید به این نکات توجه ویژگی داشته باشید تا با هزینه مناسب، بهترین صندلی را تهیه کنید. علاوه‌بر موارد مذکور، قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارند که به بهبود خرید شما منجر می‌شوند. وجود جای استراحت سر در صندلی، چند بخش بودن پشتی صندلی و… از دیگر مواردی هستند که باعث می‌شوند تا شما بتوانید در خرید خود بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

نوشته‌های مرتبط

جدیدترین ایده‌های پارتیشن اداری

پارتیشن‌ها، برای فضای اداری در زمینه‌ی جداسازی بخش‌های مختلف فضا به‌کار می ‌روند. پارتیشن‌ها شبیه دیوار هستند اما به‌صورت موقت با بازدهی بیشتر عمل می

اصول انتخاب رنگ مبلمان اداری

یک اداره یا شرکت دارای تجهیزات مختلفی است که بعضی از آن‌ها جزء تجهیزات ضروری محسوب می ‌شوند. ازجمله وسایل لازم برای هر شرکت دولتی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان