جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه انتخاب میز اداری متناسب با سبک دکوراسیون

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
میانگین امتیاز 5 / 5 - تعداد رای 1

در زمان انتخاب میز اداری باید فاکتورهای مختلفی را درنظر بگیرید تا بتوانید بهترین میز را متناسب با شرایط کاری و همچنین دکوراسیون داخلی محیط کار انتخاب کنید. میزهای اداری تنوع بالایی دارند و برای هر محیط و هر فعالیتی میز جداگانه‌ای ارائه می‌شود. با توجه به میزان فضای موجود، بودجه، نوع فعالیت و… می‌توانید بهترین میز اداری را تهیه کنید. پیش از خرید میز اداری باید به نکات مهم مربوط به این فرآیند توجه داشته باشید تا بتوانید راندمان محیط کاری خود را بالا ببرید.

انواع میزهای اداری

میزهای اداری بسیار متنوع هستند.شما با توجه به نیاز خود و بررسی بودجه می‌توانید در زمانی کوتاه بهترین میز اداری را خریداری کنید. در ادامه به طور مختصر به انواع میزهای اداری اشاره می‌کنیم.

میز ایستاده: کارشناسان بر این باور هستند که ایستادن پشت میز برای پیش‌برد فعالیت‌های روزانه بهتر از نشستن است و در این شرایط می‌توان از میز ایستاده استفاده کرد.

میز کارمندی: متداول‌ترین میز مورد استفاده، میز کارمندی به‌شمار می‌آید که طراحی ساده‌تر و ابعاد کوچک‌تری نسبت به میز مدیریت دارد.

میز کنجی و L شکل: در صورتی که تمایل به استفاده از گوشه یا کنج دیوار را داشته باشید، می‌توانید از این نوع میز بهره ببرید.

میز کنفرانس: برای برپایی کنفرانس و جلسات گروهی باید در محیطی وسیع‌تر میز کنفرانس را قرار دهید و به همایش خود بپردازید. این نوع میزها مستطیلی هستند و طولی بیشتر دارند.

میز مدیریت: مدیر مجموعه باید از میز مدیریت استفاده کند که این نوع میزها ابعاد بزرگ‌تری دارد و طراحی لوکس‌تری دارند.

میز کارشناسی: کارشناسان موجود در مجموعه یا کارشناسان دیگر مجموعه‌ها که به شرکت یا سازمان شما مراجعه می‌کنند باید پشت میز کارشناسی قرار بگیرند. این نوع از میزها از میز مدیریت ساده‌تر و از میز کارمندی شکیل‌تر هستند.

میز کانتر و منشی: در مجموعه‌هایی نظیر بانک باید از میز کانتر استفاده کرد که یک طرف ارباب‌رجوع قرار می‌گیرد. میز منشی نیز طراحی میز کانتر را دارد و برای منشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فاکتور های مهم انتخاب میز اداری

پیش از خرید میز اداری باید چندین فاکتور مهم را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین میز اداری را برای مجموعه خود فراهم آورید. در ادامه به تمامی فاکتورهای مهم انتخاب میز اداری اشاره می‌کنیم.

نحوه چیدمان فضای اداری

پیش از اقدام به هر کاری باید به نحوه چیدمان و میزان فضای در اختیار توجه داشته باشید. در واقع، در برخی از اتاق‌های مجموعه علاوه‌بر وجود میز، نیاز به قرار دادن کمد، قفسه، پارتیشن و… نیز وجود دارد. در این شرایط با فضای محدودتری روبه‌رو می‌شوید و باید به سراغ میزهای کوچک‌تر بروید.

میزان بودجه

توجه به بودجه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. میزهای اداری هر یک قیمتی متفاوت دارند و باید پس از بررسی تعداد میز مورد نیاز، به بودجه خود نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین میز را با بالاترین کیفیت و متریال تهیه نمایید. توجه به طراحی میز نیز می‌تواند بر روی قیمت نهایی اثر بگذارد. در واقع جنس متریال به‌کار رفته می‌تواند قیمت نهایی را تغییر دهد و میز با جنس چوب راش قیمت متفاوت نسبت به میز با جنس ام‌دی‌اف دارد.

سبک میز اداری

خوشبختانه در میزهای اداری می‌توانید تنوع بسیاری را شاهد باشید که هم از نظر رنگ و هم از نظر طرح در مدل‌های بسیاری ارائه می‌شوند. در واقع رنگ میز اداری در زمان انتخاب بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در طراحی داخلی و دکوراسیون شما اثرات بسیاری بگذارد. پرطرفدارترین رنگ‌های موجود قهوه‌ای، سفید، شکلاتی، خاکستری و… به‌حساب می‌آیند. نوع چوب موجود در میز نیز جزو سبک‌های موجود به‌شمار می‌آید و توانسته تنوع بالایی را ایجاد کند. سه سبک مختلف برای میزهای اداری وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه و نوع طراحی داخلی از آنها استفاده کنید. سبک کلاسیک، نئو کلاسیک و مدرن از انواع موجود هستند که با بررسی ویژگی‌های هر یک می‌توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

میز اداری کلاسیک: میز اداری کلاسیک بسیار باشکوه بوده و برای فضاهای سنتی انتخابی عالی است. در این سبک می‌توانید شاهد تزئینات رومی و فاخر باشید که با بهره بردن از چوب، مجموعه‌ای بسیار شکیل را ایجاد کرده است. معمولا به دلیل استفاده از کنده‌کاری‌های برجسته و استفاده از چوب، قیمتی بالا دارند اما می‌توانند فضایی بسیار مجلل را ایجاد کنند.

میز اداری نئوکلاسیک: اگر سبک و سیاق خاصی برای دکوراسیون و طراحی داخلی مجموعه خود ندارید پس به سراغ میزهای اداری نئوکلاسیک روید. این سبک، ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک بوده و تعادلی بی‌نظیر را در آن شاهد خواهید بود. توجه داشته باشید که استفاده از این سبک کمی پرریسک است و اگر ترکیب نادرستی را مورد استفاده قرار دهید بدون شک طراحی داخلی شما به طور کامل نامناسب جلوه می‌کند.

میز اداری مدرن: سبک مدرن دقیقا در مقابل سبک کلاسیک قرار گرفته و ساده‌ترین میز اداری را شاهد خواهید بود. دفاتر کاری این سبک ساده و بی‌آلایش هستند و خبری از کنده‌کاری و تجمل‌گرایی نیست. هزینه این سبک از میز اداری کمتر از سبک کلاسیک است و باعث شده تا در زمان‌های کمبود بودجه، بهترین گزینه باشد. در سبک مدرن رنگ‌های روشن در ترکیب با رنگ‌های تیره بیشترین طرفدار را دارند.

سخن پایانی

در زمان انتخاب میز اداری باید نکات مختلفی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین میز را برای مجموعه خود فراهم آورید. تنوع فعالیت‌های موجود بسیار است و شما باید به سراغ چندین میز مختلف بروید تا نیاز‌های مجموعه خود را برآورده سازید. توجه به دکوراسیون داخلی باعث می‌شود تا هم کارمندان در آرامش و شادابی فعالیت نمایند و هم در چشم مشتریان و اربا‌ب‌رجوع مثبت جلوه می‌کنید. توجه به بودجه، میزان فضای در اختیار و… عواملی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند تا بتوان یکی از بهترین و زیباترین طراحی‌های داخلی را داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط

اهمیت جنس روکش صندلی اداری

شاید با خودتان فکر کنید که جنس پارچه صندلی اداری اهمیتی ندارد و نیازی نبوده که ذهن خود را با این مسئله درگیر کنیم؛ اما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان