جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بایدها و نبایدهای انتخاب میز اداری

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
میانگین امتیاز 5 / 5 - تعداد رای 5

فضا کاری محیطی است که بیشتر افراد نصف زندگی خود را آنجا می‌گذرانند. در نتیجه انتخاب میزی که علاوه‌بر کسب بهره‌وری، سلامت کارکنان را به همراه داشته باشد از نیازهای یک محیط اداری به‌شمار می‌رود. برای انتخاب میز اداری نیاز است که یک سری بایدها و نبایدها را در نظر بگیرید تا فضا شما مناسب محیط اداری باشد و همچنین میز اداری عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. لازم به ذکر است که میزهای اداری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند؛ اما هرکدام از آن‌ها باید استاندارهای لازم را داشته باشند. در ادامه مطلب از بایدها و نبایدهای انتخاب میز اداری برای شما بازگو خواهیم کرد.

نکات مهم انتخاب میز اداری

اتاق مدیریت

برای انتخاب میز اداری نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها باعث می‌شود که محیط اداری و عملکرد کارکنان روز‌به‌روز بهتر شود. از نکات مهم انتخاب میز اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ابعاد فضا را بسنجید

قبل از انتخاب میز اداری لازم است که ابعاد فضایی که میز قرار است در آن مستقر شود را با دقت بسنجید. اگر میز اداری شما با ابعاد اتاق تناسب نداشته باشد، میز عملکرد خوبی را از خود نشان نمی‌دهد و در نتیجه عدم رضایت کارمند را به همراه دارد. به‌طورکلی می‌دانید که انتخاب میز بزرگ برای فضا کوچک مناسب نیست و باعث اختلال در عبور افراد می‌شود. برعکس این موضوع نیز وجود دارد که میزهای کوچک برای فضا بزرگ مناسب نبوده و دکوراسیون اتاق به‌هم می‌خورد. در نتیجه قبل از انتخاب میز، ابعاد فضا را در نظر بگیرید.

یک بودجه تقریبی در نظر بگیرید

تعیین بودجه تقریبی قبل از انتخاب میز اداری باعث می‌شود که گزینه‌های شما محدودتر شود و در نتیجه می‌توانید بهترین میز را براساس بودجه خود تهیه نمایید. میزهای اداری دارای تنوع بسیاری هستند که ممکن است در انتخاب آن‌ها با مشکل مواجه شوید. اما با تخمین زدن بودجه خود، می‌توانید میز اداری را در زمان کم‌تر انتخاب نمایید.

سبک حاکم بر محیط را مورد توجه قرار دهید

قبل از انتخاب رنگ و متریال برای میز اداری خود، حتماً سبک محیط اداری را در نظر بگیرید. میز کنفرانس، میز مدیریت، میز کارمندی و میز کارشناسی هرکدام سبک خاص خود را دارند که باید با محیط اداره هماهنگ باشند. با شناخت فضا خود می‌توانید انتخاب بهتری نسبت به میز اداری داشته باشید. برای مثال اگر محیط شما سبک کلاسیک دارد باید به انتخاب میزهای مینیمال و ساده روی بیاورید.

بهترین رنگ و طرح میز اداری را انتخاب کنید

مبلمان اداری

بعد از اینکه سبک میز اداری را انتخاب کردید، نوبت به رنگ و طرح میز اداری می‌رسد. برای انتخاب رنگ سعی کنید اهداف سازمان خود را بشناسید. برای مثال اگر کسب و کار شما رسمی است رنگ‌های خنثی و روشن برای میز اداری مناسب خواهد بود. در محیط‌های غیررسمی نیز رنگ‌های شاد و مهیج به‌کار می‌رود تا خلاقیت و روحیه کارکنان افزایش یابد. برای میزهای کلاسیک نیز رنگ‌های تیره و گرم استفاده می‌شود که برای اماکن لاکچری بسیار مناسب است.

به استاندارد میز اداری بودن توجه کنید

علاوه‌بر ظاهر میز اداری، استانداردهای ارگونومیکی نیز در انتخاب میز اداری بسیار اهمیت دارد. میز اداری باید از نظر ابعاد و ارتفاع مناسب باشد و با حالات طبیعی بدن کارکنان تناسب خوبی را داشته باشد. همچنین بهتر است میز اداری قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا باشد. لذا میزهایی که استاندارد لازم را داشته باشند، از حس درد در کمر و گردن جلوگیری می‌کنند و فرد از نشستن طولانی خسته نخواهد شد.

به کیفیت و دوام میز اداری اهمیت دهید

در انتخاب میز اداری حتماً به کیفیت متریال و دوام آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای اینکه بتوانید در مدت طولانی از میز اداری استفاده نمایید، کیفیت و دوام آن را در قسمت‌های مختلف بررسی کنید. لازم به ذکر است که برندهایی که میز اداری را با ضمانت و گارانتی به فروش می‌رسانند، دوام و ماندگاری میز از هرجهتی مطمئن است.

کیفیت اتصالات میز را بسنجید

در انتخاب میز اداری تنها کیفیت و متریال میز را بررسی نکنید. چراکه ممکن است میز انتخابی شما در اتصالات مشکل داشته باشد. در نتیجه در انتخاب میز اداری به قفسه‌های داخلی میز، پایه‌ها و کیفیت دسته‌ها توجه داشته باشید.

نوع فعالیت را در نظر بگیرید

به قطع یقین نمی‌توان از یک میز برای بخش‌های مختلف استفاده کرد. هر فعالیت و سمتی میز اداری خاص خود را دارد. برای نمونه ابعاد میز کنفرانس با میز مدیریت دارای تفاوتی است. حتی میز کارمندی با میز منشی از نظر طرح و شکل نیز متفاوت است. در نتیجه در انتخاب میز اداری به فعالیت کارکنان خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

کیفیت را فدای قیمت نکنید

شاید انتخاب میز اداری ارزان مقرون‌به‌صرفه باشد. اما بدانید که میز اداری ارزان دارای کیفیت خوبی نیست و در طول استفاده باید هزینه‌هایی باید تعویض یا تعمیر بپردازید. در نتیجه توصیه می‌شود که در انتخاب میز اداری سراغ میزهای با کیفیت بروید و با بررسی قیمت، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سطح کافی

در انتخاب میز اداری سطح میز را به خوبی بررسی نمایید. البته اندازه سطح میز به فعالیت کارکنان بستگی دارد. اما به‌طور کلی یک میز اداری استاندارد باید بتواند لپ‌تاپ، قاب عکس، سیم، کاغذ و… را به خوبی در خود جای دهد. البته برخی از میزها دارای سوراخی هستند که سیم از آن‌ها رد می‌شود و در نتیجه از شلوغی سطح میز جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

میز اداری از اعضای مهم هر محیط اداری به‌شمار می‌رود که باید در انتخاب آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. میز اداری شما باید با سبک کاری و نوع فعالیت کارمند هماهنگی داشته باشد. لذا میز اداری از نظر اندازه و ارتفاع باید با بدن فرد تناسب داشته باشد و از گردن و کمر درد جلوگیری کند. بهتر است در انتخاب میز اداری بودجه خود را تعیین کنید تا براساس آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. هر نوع میز اداری دارای سبک خاصی بوده و قیمت متفاوتی نیز دارد. در نتیجه سعی کنید میز مناسب خریداری نمایید و قیمت را فدای کیفیت نکنید.

نوشته‌های مرتبط

14 مزیت استفاده از پارتیشن اداری

طبق مطالعاتی که انجام گرفته مشخص شده است چیدمان محیط کار بیش از 50% بر روی افزایش راندمان کارمندان موثر است. اینکه فضای کاری چگونه

جدیدترین مدل میز و صندلی کنفرانس

جدیدترین میز و صندلی‌های کنفرانس

با ظهور تکنولوژی و نیاز روزافزون به راحتی و کارآیی در کنفرانس‌ها، جدیدترین میز کنفرانس و صندلی‌ کنفرانس با طراحی خلاقانه و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد به

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان