جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت پایین رفتن و لق زدن جک صندلی اداری

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
علت پایین رفتن و لق زدن جک صندلی اداری
میانگین امتیاز 5 / 5 - تعداد رای 3

صندلی‌ها و مبلمان اداری از اصلی‌ترین وسایل مورداستفاده در ادارات، مجموعه‌ها و شرکت‌ها هستند که کیفیت و دوام آن‌ها اهمیت ویژه‌ای برای خریداران دارد. صندلی‌های اداری بایستی طراحی ارگونومیکی داشته باشد و براساس اصول استاندارد ساخته شود تا دوام بالایی داشته باشد. کیفیت صندلی باعث می‌شود تا کارمندان با خیال راحت روی صندلی بنشینند و آسیبی به ستون فقرات آن‌ها وارد نشود. خرابی جک یا لقی آن از مشکلات شایع صندلی‌های اداری است که بنابر دلایلی چون نشستن افراد با وزن بالا روی صندلی، نشستن طولانی مدت، اتمام عمر جک، شکستن واشر و… رخ می‌دهد که برای جلوگیری از اتفاق افتادن این مشکل بهتر است از فروشگاه معتبر، صندلی‌های اداری را خریداری کنید.

استراکچر یا مکانیزم صندلی اداری چگونه است؟

مکانیزم صندلی اداری

در قسمت تحتانی صندلی‌ اداری، سیلندر و اهرمی قرار دارد که با این اجزا می‌توان ارتفاع صندلی و حالت آن را تغییر داد و تنظیم کرد. در واقع برای حرکت صندلی و تغییر ارتفاع آن از تکنولوژی متد پنوماتیک استفاده می‌شود. همچنین درون جک، قطعه‌ای به نام سیلندر وجود دارد که درون این سیلندر، نوعی گاز قرار دارد که باعث تنظیم ارتفاع صندلی می‌شود. البته نوعی پیستون نیز در داخل صندلی قرار دارد که در پایین یا بالا رفتن صندلی نقش داشته و دوام بالای آن می‌تواند در جلوگیری از خرابی جک نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

دلایل پایین رفتن جک صندلی

خالی شدن سیلندر گاز از دلایل اصلی پایین رفتن جک صندلی است. البته از سایر دلایل لق زدن جک می‌توان به نشستن افرادی با وزن بالا روی صندلی اشاره کرد. البته در برخی مواقع نادر خرابی پیستون نیز باعث بروز این مشکل می‌شود که جک پنوماتیک به سمت پایین حرکت کرده یا لق می‌زند. پیستون در واقع وظیفه دارد که گاز درون سیلندر را کنترل کند که در صورت عدم انجام این کار، مشکل لقی جک صندلی رخ خواهد داد.

از سایر دلایل بروز این مشکل نیز می‌توان به چرخش زیاد بلبرینگ، شکسته شدن واشر صندلی، اتمام طول عمر جک یا خرابی جک صندلی اشاره کرد. ازکار افتادن اهرم صندلی باعث می‌شود تا صندلی تعادل خود را از دست بدهد و شما دیگر قادر به نشستن روی آن نباشید. در واقع خرابی اهرم از دلایل اصلی خرابی جک است که در صورت بروز آن شما دیگر قادر به تنظیم ارتفاع صندلی نخواهید بود. از سایر دلایل خرابی و لق شدن جک صندلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرخش بیش ازحد صندلی: یکی از دلایلی که به مرور زمان باعث خراب شدن واشر صندلی می‌شود، چرخ بیش‌ازحد صندلی است. در واقع بهتر است که تا حد ممکن صندلی را به جهات مختلف نچرخانید و این کار را تنها در مواقعی که نیاز است، انجام دهید.
  • کیفیت پایین قطعات صندلی: خرید صندلی از فروشگاه‌های نامعتبر باعث می‌شود تا شما صندلی با قطعات بی‌کیفیت را تهیه کنید که عمر کمی داشته باشند. صندلی‌هایی که طبق اصول استاندارد ساخت و طراحی ارگونومیک ساخته نشدند، دوام پایینی دارند.
  • وارد شدن ضربه ناگهانی: جک حتی اگر دوام بالایی داشته باشد باز هم اگر ضربه ناگهانی و محکمی به بخش نشیمن صندلی یا اطراف جک آن وارد گردد در نهایت منجر به خرابی جک خواهد شد.

سیلندر گاز چیست و نقش آن در خرابی جک صندلی اداری

سیلندر گاز در واقع از قطعات پرکاربردی در صندلی است که در درون جک صندلی قرار می‌گیرد. شکل ظاهری آن به صورت استوانه‌ای بوده و حالت وکیوم دارد؛ اما محفظه درونی آن راه تماسی با محیط بیرون ندارد و اصلا از درون محفظه خارج نمی‌شود. درون این سیلندر نوعی گاز قرار دارد که این گاز با کمک اهرم باعث می‌شود تا افراد قادر به تغییر و تنظیم ارتفاع صندلی باشند. اگر این سیلندر شکسته شود یا خراب گردد در نهایت با مشکل لقی جک و خرابی آن مواجه خواهید شد.

علائم خرابی جک صندلی سقوط جک یا لق شدن آن

خرابی صندلی اداری

پایین رفتن جک صندلی یا لق شدن آن علائمی دارد که از رایج‌ترین علائم آن می‌توان به عدم تعادل صندلی اشاره کرد. عدم تعادل صندلی باعث می‌شود که افراد قادر به نشستن روی صندلی نباشند. از دیگر علائم خرابی جک صندلی می‌توان به پایین رفتن لحظه‌ای صندلی اشاره کرد. خرابی جک یا شکسته شدن آن باعث می‌شود تا صندلی در یک لحظه و بسیار سریع به سمت پایین حرکت کند. از دیگر علائم لق شدن و خرابی جک صندلی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم شدن ارتفاع صندلی در هنگام نشستن یا بلند شدن
  • نقش در مکانیزم صندلی
  • سفت شدن دسته مربوط به تنظیم ارتفاع صندلی
  • قرار گرفتن صندلی در ارتفاع بسیار کم
  • قفل نشدن صندلی در ارتفاع تعیین شده

نکات مهم برای جلوگیری از خرابی و لق شدن جک صندلی های اداری

در حالت کلی می‌توان گفت که اگر از صندلی مراقبت کنید و صندلی را از فروشگاهی معتبر تهیه نمایید، صندلی عمر بالایی خواهد داشت و برای مدتی طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته برای افزایش دوام صندلی بایستی از اموری که به خرابی جک آن وارد می‌شود بپرهیزید. از نکات مهم برای جلوگیری از لق شدن و خرابی جک صندلی‌های اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دقت به کیفیت متریال صندلی هنگام خرید (کیفیت قطعات صندلی باعث افزایش دوام آن خواهد شد)
  • تهیه صندلی متناسب با وزن افراد (صندلی‌هایی را تهیه کنید که قادر به تحمل وزن شما یا کارمندان شرکت باشند)
  • عدم حرکت ناگهانی اهرم (برای تنظیم ارتفاع یا جابه‌جایی صندلی اهرم آن را به صورت ناگهانی فشار ندهید و این کار را با صبر و حوصله انجام دهید)

 

سخن پایانی

علت‌های متعددی در لق شدن یا خرابی جک نقش دارند که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به می‌توان به خالی شدن گاز سیلندر، شکستن واشر، پایین بودن کیفیت قطعات صندلی، خرابی اهرم تنظیم ارتفاع صندلی، وارد شدن ضربه ناگهانی یا متناسب نبودن وزن افراد با قدرت تحمل صندلی اشاره کرد. زمانی که خرابی جک رخ می‌دهد ممکن است شما با علائمی چون سقوط صندلی یا عدم تنظیم ارتفاع آن مواجه شوید. پایین بودن کیفیت قطعات صندلی تاثیر زیادی بر دوام آن دارد. مجموعه اداری‌ نت انواع صندلی‌های اداری باکیفیت بسیار بالا یا مبلمان مخصوص اداره و شرکت‌ها را برای مشتریان با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کند.

نوشته‌های مرتبط

ابعاد استاندارد میز کارمندی

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باید در یک ساختمان اداری به آن توجه داشت، ابعاد، ارتفاع میز و صندلی اداری است. کارکنان در طول روز

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان