جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ابعاد استاندارد میز کارمندی

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باید در یک ساختمان اداری به آن توجه داشت، ابعاد، ارتفاع میز و صندلی اداری است. کارکنان در طول روز مدت زمان زیادی را مشغول انجام کار هستند. از این جهت برای بالا بردن عمل‌کرد کاری آن‌ها باید تمامی تجهیزات و لوازم کاری کاملا استاندارد باشند.

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز و صندلی اداری

برای انتخاب صحیح ابعاد میز و صندلی اداری باید مواردی را در نظر بگیرید. در صورتی که بدون دانستن اطلاع کافی برای خرید میز و صندلی اقدام می‌کنید ممکن است متضرر شوید. نکته مهم این است که در مراکز تولیدی، صندلی با ابعاد مشابه و استانداری با میانگین قدی افراد ساخته می‌شود. اما توجه داشته باشید که با وجود متفاوت بودن هر نسل از نظر قدی میانگین قد آقایان مختلف و قد آقایان نسبت به قد خانم‌ها معمولا بلندتر است. بنابراین استاندارد ابعاد و ارتفاع برای میز و صندلی اداری کاملا غلط است. یقینا باید میز و صندلی متناسب با توان‌مندی کارمندان باشد و ظاهر جسمانی افراد با یکدیگر متفاوت است.

ابعاد و ارتفاع استاندارد (متناسب با مکان)

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی هماهنگ با فضای اداره است. اگر فضای اتاق کاری شما کوچک است باید میز و صندلی انتخاب کنید که از حد استاندارد خود کوچک‌تر باشد. نکته اصلی که در ابعاد و ارتفاع استاندارد میز و صندلی وجود دارد این است که افرادی که میزان قد پایینی دارند و وزن زیادی دارد در هنگام نشستن بر روی صندلی احساس ناخوشایندی دارند. ارتفاع مشابه و استاندارد برای هر فرد حدود یک سوم قد او است. در شرکت، مدیریت و کارشناسانی دیگر اگر برای فضای کاری خود تجهیزات بیش‌تری نسبت به بقیه کارکنان نیاز دارند، باید میز اداری آن‌ها بزرگ‌تر از حد استاندارد خود باشد. میز منشی به علت برقراری ارتباط با تمام کارمندان شرکت باید وسیله‌های بیشتری روی آن قرار بگیرد؛ به همین دلیل باید ابعاد میز بزرگ‌تر باشد. البته این موضوع بستگی به اندازه کلی فضای اداری نیز دارد. در صورتی که فضای کافی برای قرار گرفتن میز وجود نداشته باشد باید میز را با سایز کوچک‌تری برای این نوع فضا انتخاب کرد.

ابعاد استاندارد میز و صندلی کارمندی

استاندارد میزهای کارمندی در فضای کوچک با طول ۷۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است. اما در صورتی که فضای اداری بزرگ‌تر باشد این اندازه به ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رسد. عرض میزها نیز در فضاهایی با مساحت کم‌تر ۶۰ سانتی‌متر و در صورتی که از مساحت بزرگ‌تری برخوردار باشند ۷۵ سانتی‌متر است.

برای تعیین ارتفاع میزهای اداری میزان قد افراد در اولویت است. تقریبا برای افراد با قد کوتاه‌تر ۷۳ سانتی‌متر و برای افراد قد بلند ۷۷ سانتی‌متر است. این ابعاد برای میزهای اداری کارمندان عادی متناسب است، اما ارتفاع و ابعاد استاندارد برای میز و صندلی منشی در طول بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در قسمت عرض و ارتفاع آن تقریبا ۸۰ سانتی‌متر است.

ابعاد استاندارد میز و صندلی مدیریتی

یکی از میزهای پر طرفدار اداری میز مدیریتی است. میز و صندلی که برای اتاق مدیریت استفاده می‌شود بهتر است بزرگ‌تر از میزهای دیگر باشد که فضای کافی برای قرار گرفتن مدارک و سندهای مختلف داشته باشد. بهتر است در زمان خرید میز مدیریت از استاندارد قد مدیر اطلاع داشته باشیم و بعد میز را متناسب با آن سفارش بدهیم. طول میز مدیریتی حداقل ۷۵ سانتی‌متر باید باشد. با توجه به ارگونومیک و اطلاع از قد رییس می‌توان ارتفاع میز را تا ۸۰ سانتی‌متر بلندتر کرد.

نکات اساسی و مهم برای انتخاب میز و صندلی

برای خرید میز و صندلی با عطف توجه به صرفه‌جویی در  هزینه‌ها، مدنظر گرفتن نکات زیر ضروری است:

  • میز و صندلی که برای شرکت خود تجهیز می‌کنید باید ارتفاع آن قابل تنظیم متناسب با قد افراد باشد.
  • به جنسیت کارمندان دقت کنید و متناسب با آن خرید کنید.
  • ارتفاع میز متناسب با افراد نباید از نصف قد آن‌ها کمتر باشد.
  • برای خرید میز و صندلی استاندارد باید مساحت اداره را در نظرگرفته باشید.
  • ابعاد استاندارد میز و صندلی کارمندان برای مدیریت‌، منشی و بقیه متفاوت است.
  • صندلی‌ها باید متناسب با گودی کمر باشد.
  • زمانی که بر روی صندلی می‌نشینید به زاویه پاهای خود دقت کنید، باید حالت آن قائم باشد.
  • شیب سطح میز باید به سمت پایین ۱۰ تا ۱۵ درجه باشد.

ابعاد و استاندارد میز و صندلی اتاق کنفرانس

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ادارات اتاق کنفرانس است. معمولا میزی که در این اتاق استفاده می‌شود مستطیل یا بیضی شکل است. برای این‌که طول میز کنفرانس زیاد باشد قاعدتا باید متناسب با مساحت اتاق باشد، ارتفاع میز و صندلی نیز باید متناسب و هماهنگ با آن باشد. فاصله‌های حدودی که صندلی‌های میز کنفرانس در کنار هم قرار می‌گیرند باید حداقل ۱۰ سانتی‌متر باشد. برای همین طول میز کنفرانس باید متناسب با تعداد افرادی باشد که قرار است پشت میز حضور پیدا کنند.

اندازه و ابعاد میز و صندلی اتاق کنفرانس را می‌توانید طبق نیازهای خودتان سفارش بدهید. لازم به ذکر است که رابطه مستقیمی بین ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری در اتاق کنفرانس وجود دارد. این موضوع به فضای اتاق و تعداد کارکنان و …. نیز بستگی دارد. هر فردی در اتاق کنفرانس به طور تقریبی به فضای ۹۰ سانتی‌متر نیاز دارد.

ابعاد و استاندارد میز کانتر

هنگامی که برای خرید یک میز استاندارد به مراکز خرید می‌روید باید به نیازهای فردی که قرار است پشت آن میز بنشیند توجه کنید. فضای کافی برای قرار گرفتن میز کانتر باید وجود داشته باشد زیرا مدارک و اسناد و پرونده‌های اداری روی آن قرار می‌گیرد. استانداردهای میز مثل ارتفاع طول و عرض آن باید به گونه‌ای باشد که فردی که ساعت‌ها پشت میز مشغول کار است احساس درد و گرفتگی ناراحتی عضلانی نداشته باشد. ارتفاع حدودی که میز کانتر یا میز پیشخوان باید داشته باشد ۷۳ تا ۷۶ سانتی‌متر و همچنین طول و عرض آن ۱۴۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر است.

جمع‌بندی

آگاهی از ابعاد استاندارد میزهای کارمندی، درواقع به حفظ سلامت فیزیکی بدن‌مان هنگام انجام کار کمک می‌کند. برای داشتن یک میز استاندار باید مشخصات کاربر را داشته باشید. میز اداری کارمندی به طور عادی در ارتفاع ۷۵ تا ۸۸ سانتی‌متر ساخته می‌شود. استفاده از میزهای استاندارد باعث می‌شود ریسک مبتلا شدن به بیماری‌های جسمانی کاهش پیدا کنند و سلامت انسان محفوظ بماند.

نوشته‌های مرتبط
مبلمان اداری برای فضای کوچک

مبلمان اداری مناسب فضاهای کوچک

اگر فضای اداره شما کوچک است باید از مبلمان اداری استفاده کنید تا کم‌ترین فضا را به خود اختصاص دهند. بهترین مبل اداری برای فضاهای

انواع میز اداری و نحوه انتخاب میز مناسب

یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای راه‌اندازی ادارات و شرکت‌ها، میز کارمندان و مدیران است. میزها انواع مختلفی داشته که یکی از آن‌ها میز اداری است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان