جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقایسه انواع مبلمان اداری و مبلمان مهمان

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
مبل
امتیاز خود را ثبت کنید

جالب است بدانید از همان زمان قدیم نیز مبلمان اداری و مهمانی ساختاری متفاوت از یکدیگر داشتند. اگرچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند از مبلمان اداری باید تنها در ادارات استفاده کرد، اما واقعیت امر این طور نبوده و شما می‌توانید در سایر موقعیت‌های مکانی نیز از آن‌ها بهترین استفاده را داشته باشید. آشنایی با تفاوت‌های میان مبلمان اداری و مبلمان مهمان، می‌تواند شما را در داشتن خریدی بهتر و آگاهانه‌تر راهنمایی نماید.

مبلمان های اداری

به طور کلی مبلمان اداری به آن دسته از میز و صندلی‌هایی می‌گویند که در قسمت‌های مختلف یک اداره چیده شده و با توجه به محیطی که در آن قرار می‌گیرند، انواع مختلفی دارند. تنها مبلمان اداری جزو تجهیزات نبوده بلکه تمامی وسایلی مانند میز جلسه، میز کامپیوتر، صندلی مراجعان و صندلی کارکنان هم شامل مبلمان اداری هستند. این مبلمان‌ها بیشتر در اتاق رییس و کارکنان، اتاق جلسه، سالن کنفرانس و انتظار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین نحوه چینش و کاربرد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. البته لازم به ذکر است که مبلمان‌های اداری در هر اداره با اداره دیگری متفاوت هستند. مبلمانی که در بانک مورد استفاده قرار می‌گیرد با مبلمانی که در رستوران، مدرسه، بیمارستان و… استفاده می‌شود کاملاً متفاوت است. اگر مبلمان مورد استفاده در ادارات راحت باشند، کارمندانی که در ساعات طولانی از آن استفاده می‌کنند، کمتر خسته و کم انرژی خواهند شد. در انتخاب مبل اداری و دیزاین مبلمان‌ها حتماً دقت و سلیقه کافی به خرج دهید تا رضایت مشتریان و ارباب رجوعان خود را جلب نمایید. تمامی مبلمان‌های اداری و صندلی‌های مورد استفاده در ادارات باید ساده، بدون هیچ‌گونه زرق و برق اضافی و راحت باشند. به علت استفاده همیشگی و مداوم از مبل اداری بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده شود تا کثیفی‌ها کمتر به چشم بیاید.

مبل اداری

مبلمان مهمان

مبلمان‌هایی که در خانه مورد استفاده هستند به عنوان مبلمان مهمان و یا مبلمان خانه شناخته می‌شوند. مبلمان‌های خانگی هم دارای انواع متفاوتی از طرح‌ها و رنگ‌ها هستند. مبلمان‌های کلاسیک، سلطنتی، فوتون، لاوست و راحتی همگی از انواع مختلف مبلمان‌های مهمانی و خانگی هستند. در انتخاب مبلمان‌های مهمانی باید در کنار راحتی به زیبایی هم توجه کرد. در قدیم، مبل به عنوان یکی از لوازم لوکس و خاص در هر خانه بوده؛ اما امروزه این کالا به عنوان یکی از لوازم ضروری در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبل‌های خانگی و مهمانی در طرح‌ها و مدل‌های متفاوت با قیمت‌های بسیار خوب متناسب با انواع توان مالی در بازار موجود هستند. اگر در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنید، بهتر است مبلمان‌هایی را برای خانه انتخاب نمایید که سبک باشند تا به راحتی جابه‌جا شوند. مبلمان‌های خانگی باید به لحاظ ساختار استاندارد باشند تا در زمان استفاده به کمر و ستون فقرات آسیب نزنند. اگر قماش و پارچه بکار برده شده در مبلمان تراکم بالا داشته باشند؛ در نتیجه مبلمان شما بادوام‌تر خواهند بود. در زمان خرید مبلمان حتما به دکوراسیون و دیزاین خانه دقت کنید تا بهترین مبلمان را خریداری نمایید.

تفاوت های میان مبلمان اداری و مهمانی

مبلمان اداری و مهمانی با یکدیگر تفاوت‌های مختلف و بارزی دارند. در ادارات از مبلمان‌های ساده بیشتر استفاده می‌کنند. در هیچ اداره‌ای از مبلمان‌های سنتی و یا سلطنتی استفاده نمی‌شود. به علت تردد بالا و رفت و آمد زیاد در ادارات معمولا از مبلمان‌های تیره استفاده می‌کنند. رنگ تیره دیرتر دچار کثیفی خواهد شد و لکه برروی آن‌ها کمتر دیده می‌شود. برای انتخاب مبلمان‌های مهمانی و خانگی دست شما باز است و می‌توانید از هر طرح و رنگی برای دیزاین خانه خود استفاده کنید.

مبلمان‌های خانگی با انواع پارچه‌های رنگی و گلدار و حتی ساده هم تولید خواهند شد. برای انتخاب مبلمان اداری باید به راحتی و سادگی توجه داشته باشید. به طور معمول نباید از مبلمان‌هایی با طرح‌های زیاد و شلوغ در ادارات استفاده کرد. پیش از انتخاب مبلمان برای اداره باید به محیط و متراژ ساختمان دقت کنید تا مبلمانی مناسب برای اداره خود خریداری نمایید. مبلمان‌های اداری و مهمانی در طرح‌ها و قیمت‌های مختلفی در بازار تولید و به فروش می‌رسند.

مشخصات مبلمان های اداری و مهمانی

مبلمان‌های اداری هیچ‌گونه طراحی اضافی مانند تاج و طرح‌های شلوغ ندارند. این دسته از مبل‌های اداری بیشتر برروی بدنه محکم و ساده تمرکز دارند. مبلمان اداری باید به گونه‌ای طراحی شوند که به صورت کاملاً رسمی بوده و بتوان به راحتی در محیط‌های اداری از آن‌ها استفاده کرد. این مبلمان‌ها معمولاً شیک و رسمی هستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها در شرکت و محیط اداری خود استفاده کنید. اقلام زیر جزو مبلمان اداری هستند:

  • صندلی اداری
  • میز کامپیوتر
  • جلو مبلی
  • صندلی انتظار

مبلمان‌های مهمانی در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت تولید و عرضه می‌شوند و باید دارای تزیینات، تاج و طرح‌های مختلف باشد. در زمان خرید مبلمان مهمان باید به دیگر لوازم موجود در دکوراسیون خانه توجه نمایید تا بتوانید بهترین مبلمان را برای منزل خریداری نمایید. اقلام زیر نیز در دسته مبلمان‌های مهمان هستند:

  • مبلمان کلاسیک
  • مبلمان مدرن
  • مبل‌های فوتون
  • مبل‌های لاوست

مبل

سخن پایانی

مبلمان‌های اداری به علت استفاده در محیط‌های اداری و رسمی باید در طرح‌های کاملاً ساده و بدون نقش و نگار اضافی تولید شوند. این دسته از مبل‌ها شامل صندلی‌های سالن انتظار، میز کنفرانس، میز و صندلی رئیس و کارکنان می‌شود. در مبلمان‌های اداری سادگی طراحی و رنگ‌های تیره حرف اول را می‌زنند. در مقابل مبلمان‌های مهمان معمولاً در طرح‌های مختلف و با رنگ‌های شاد، گرم و زیبا تولید می‌شوند. این دسته از مبلمان‌ها بیشترین طرح و رنگ را دارند. مهم‌ترین گزینه در زمان خرید مبلمان اداری، توجه به سادگی، شیک بودن و رنگ گرم این مبلمان‌ها است.

نوشته‌های مرتبط

انواع صندلی کامپیوترهای خانگی

هنگام خرید یک صندلی کامپیوتر ارگونومیک خوب، احتمال دارد سردرگمی زیادی داشته باشید. برخی از فروشندگان از شما می‌خواهند که در زمان خرید به بالشتک

انواع مبلمان اداری مدرن در سال 2023

مبلمان اداری مدرن در سال 2023 چگونه است؟ صندلی کنفرانس آن چه ویژگی‌هایی دارد؟ مبل اداره تک‌نفره آن چطور؟ مبلمان اداری همواره یک تلفیق از

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان