جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهم در رابطه با ست کردن میز و صندلی اداری

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

مبلمان ادارای مجموعه ای از صندلی ها و میز اداری است. در واقع تمامی امکاناتی که در اداره ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مبلمان ادارای شناخته می شود. از این امکانات در بخش هایی هم چون اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، سالن های انتظار، اتاق کارکنان و بخش های دیگر استفاده می شود. مبلمان اداری را می توان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های هر اداره یا شرکت دانست که می تواند علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، ارتباط مناسبی را میان فضا و افراد ایجاد نماید. در حال حاضر انواع مختلفی از مبلمان اداری وجود دارد. در صورتی که به دنبال نکات مهم در رابطه با ست کردن میز و صندلی اداری هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع میز های اداری

میز می تواند به عنوان یک عامل مهم در چیدمان مبلمان اداری باشد و به عنوان نقطه مرکزی و هسته ارتباطات در نظر گرفته شود. میز اداری دارای انواع متفاوتی هم چون میز کارمندی، میز مدیریت و … هستند و می توان متناسب با طراحی و فضای موجود، بهترین مورد را انتخاب کرد. طراحی میزهای اداری با توجه به این امر که فضای کم تری را اشغال نمایند صورت گرفته است. در این صورت می تواند اثر بخشی و زیبایی محیط را چندین برابر نماید.

انواع صندلی های اداری

صندلی نیز یکی دیگر از اجزای اصلی مبلمان اداری محسوب می شود و طراحی آن ها بایستی متناسب با نشستن های طولانی مدت باشد و بتواند راحتی افراد را در حین فعالیت تامین نماید. با توجه به این که اداره ها و شرکت ها عموما فضای کمی دارند، بنابراین بهتر است مبلمان اداری به گونه ای طراحی شود که کم ترین فضا را اشغال نماید. صندلی اداری نیز مانند میز، دارای انواع مختلفی شامل صندلی کارمندی و صندلی مدیریتی است و متناسب با هر نوع سلیقه و چیدمان فضا، انتخاب می شود.


فایل ها و کتابخانه

پارتیشن بندی اداری با استفاده از قفسه ها و کتابخانه ها می تواند تاثیر بسزایی در افزایش جلوه های بصری محیط کاری داشته باشد، علاوه بر این می تواند تفکیک فضایی مناسبی را ایجاد نماید. استفاده از قفسه ها و کتابخانه ها در ادارات به منظور حفظ و دسته بندی پرونده ها، اسناد و مدارک امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین می توان آن ها با یک چیدمان مناسب با سایر مبلمان ها هماهنگ کرد و جذابیت بیش تری را در محیط به وجود آورد. می توان از انواع قفسه ها و کتابخانه های جمع شونده استفاده کرد تا فضای بیش تری آزاد بماند.

نکات مورد توجه در خرید مبلمان اداری

مبلمان اداری می تواند تاثیر بسیاری در دیده شدن فضاها و کیفیت بصری محیط ایجاد نماید. بنابراین بهتر است پیش از خرید هر نوع مبلمان اداری، نکاتی را که در ادامه عنوان شده است در نظر داشته باشید.
• در نظر گرفتن تناسب مبلمان با محیط و فضای اداره
• توجه به رنگ مبلمان و ست کردن آن با سایر المان های محیط
• استفاده از مبلمان با طیف رنگی تیره برای شرکت و اداره
• توجه به راحتی و کیفیت بالای مبلمان اداری
• در نظر گرفتن قیمت خرید مبلمان اداری
در نظر گرفتن هر یک مواردی که ذکر شد، می تواند یک انتخاب عالی در مبلمان اداری را برای شما به همراه داشته باشد. در میان تمام نکاتی که ذکر شد، رنگ مبلمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در فضاهای اداری استفاده از میز و صندلی های تیره می تواند انتخاب مناسب تری باشد. چرا که این رنگ ها به سادگی در محیط و با المان های دیگر ست می شود، علاوه بر این، رنگ های تیره دیرتر کثیف می شوند.

 

چیدمان مبلمان اداری

همان طور که پیش تر اشاره شد، چیدمان مناسب مبلمان اداری می تواند جلوه بیش تری به محیط بدهد. کتابخانه ها، قفسه ها، میز و صندلی مدیریت و کارکنان، دیوار کوب ها، شلف ها و طبقات دیواری، پارتیشن اداری و … هر یک می توانند با جانمایی صحیح در محیط، تفکیک و ارتباط فضا را به خوبی فراهم آورند. هم چنین جانمایی اصولی این اجزا می تواند کارایی آن ها را در محیط افزایش دهد. در ادامه به منظور داشتن یک چیدمان اصولی نکاتی را مطرح کرده ایم.
با ما همراه باشید.

• در اولین مرحله بایستی راحتی پرسنل را به طور کامل در نظر داشته باشید.
• برای داشتن یک چیدمان اصولی باید به فضا و محیط اداره توجه داشته باشید. در صورتی که فضا کوچک باشد، استفاده از مبلمان های بزرگ کاملا نامناسب است. همواره تناسب بین مبلمان و فضا را در نظر داشته باشید.
• چیدمان را از میزهای کارمندان و مدیریت آغاز نمایید.
• پس از قرار دادن میزها، صندلی های راحتی را به منظور استفاده کارکنان و مراجعین در کنار آن ها قرار دهید.
• کاربرد انواع اکسسوری در محیط می تواند جذابیت بیش تری را در کنار مبلمان ها ایجاد نماید.
• به منظور ایجاد تنوع می توانید از چیدمان مختلط مبلمان ها استفاده نمایید و بعد از مدت زمانی، از تغییرات دوره ای استفاده نمایید تا از ایجاد یکنواختی در محیط جلوگیری شود. چیدمان مبلمان در صورتی که اصولی انجام نگیرد، می تواند سبب از دست رفتن مشتریان زیادی شود.

ابعاد در مبلمان اداری

در نظر گرفتن ابعاد مبلمان در چیدمان اهمیت بسیار زیادی دارد. اندازه مبلمان بایستی با توجه به محیط اداره تعیین گردد. بهتر است قبل از انتخاب مبلمان، یک اندازه گیری از فضای محیط خود داشته باشید ومتناسب با آن، اندازه مبلمان را مشخص نمایید. در واقع این اندازه گیری باعث می شود شما یک طرح اولیه در ذهن خود مجسم نمایید و مبلمان مناسب‌تری را انتخاب کنید.

استفاده از میز در چیدمان مبلمان

میز را می توان به عنوان مهم ترین اجزا مبلمان اداری در نظر گرفت. در چیدمان مبلمان اداری، بهتر است اول میز را در جای مناسب و مورد نظر قرار دهید و پس از آن صندلی ها را در اطراف آن بچینید. در صورتی که فضای کم تری در دسترس دارید، می توانید میزها را در کنار دیوار قرار دهید. در این حالت کارکنان می توانند با راحتی از پریزهای برق نیز استفاده نمایند. قرار گرفتن میزهای اداری در مجاورت پنجره می تواند نور مناسبی را در حین کار برای کارکنان ایجاد کند و از خستگی آن‌ها جلوگیری می نماید.

در صورتی که به دنبال انتخاب یک ست مبلمان اداری با چیدمان اصولی هستید، می توانید با مشاوران ما در مجموعه اداری نت ارتباط برقرار نمایید.

نوشته‌های مرتبط
انواع صندلی اداری

پر فروش ترین صندلی های اداری بازار

افراد شاغل به‌طور تقریبی یک سوم زندگی خود را روی این وسیله سپری می‌کنند. در بازار انواع مختلفی از صندلی اداری وجود دارد که افراد

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان