جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتخاب صندلی کارمندی بر اساس سبک دفتر کار

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

انتخاب صندلی کارمندی مناسب یکی از مهم‌ترین اصول آماده‌سازی دفتر کار محسوب می‌شود. شما به عنوان رئیس یک شرکت و برای کمک به کارکنان خود باید در درک نیازهای محل کار به درستی عمل کنید و صندلی و مبلمان مناسبی برای نیروها فراهم سازید. با تجزیه و تحلیل منظم این نیازها و جمع‌آوری داده‌هایی درباره نحوه استفاده از صندلی در محل کار، می‌توانید تحقق اهداف تجاری خود را سرعت ببخشید.

انتخاب صندلی کارمندی بر اساس نیازهای فردی کارکنان

کارمندان به طور معمول نیاز به یک شرایط مناسب برای انجام کار خود دارند. بسیاری از شرکت‌ها احتمالا برای بهبود شرایط کاری نیروهای خود، شرایطی را مانند ایجاد کلاس‌های آموزشی و فضاهای استراحت فراهم می‌کنند، اما در صورت عدم وجود یک صندلی مناسب برای نشستن کارمند، شرایط برای انجام کارها و فعالیت‌ها تا حدی سخت خواهد شد. به همین دلیل انتخاب صندلی کارمندی مناسب بسیار ضرورت دارد.

بهترین روش ها برای درک نیازهای کارمندان در زمینه انتخاب صندلی کارمندی

 انجام نظرسنجی از کارکنان برای فهمیدن خواسته‌های آن ها در فضای اداری: قبل از ایجاد هرگونه تغییر قابل توجه در فضای کاری، از کارمندان خود نظرسنجی کنید تا مطمئن شوید تصمیماتی می‌گیرید که از روش‌های کاری ترجیحی آنها پشتیبانی می‌کند.

در مورد ترجیحات آنها برای انتخاب صندلی کارمندی بپرسید تا متوجه شوید چه بخشی از تیم شما با صندلی تهیه شده و اختصاص داده شده راحت تر است یا چه کسی مدل صندلی دیگری را ترجیح می‌دهد.

تغییرات طراحی دفتر را به تدریج اعمال کنید: در صورت نیاز به تغییر صندلی‌ها، این کار را به تدریج انجام دهید تا از به حداقل رساندن سریع تعداد فضاهای کاری موجود جلوگیری کنید. سعی کنید یک طرح جدید و مناسب را برای صندلی در نظر بگیرید و پیش از خرید گسترده این وسیله، یک گروه خاص از کارمندان را در یک طبقه از ساختمان اداری خود، با این وسیله جدید امتحان کنید تا مطمئن شوید که وسیله خریداری شده برای همه نیروها مناسب خواهد بود.

انعطاف پذیر باشید زیرا کارکنان تغییرات دفتر را احساس و تجربه می‌کنند: با ذهنی انعطاف‌پذیر نسبت به تغییر صندلی‌های دفتر خود اقدام کنید. زیرا در صورت تغییر مجدد سیاست‌های محل کار، ایجاد تغییرات دائمی در فضای اداری ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و باعث آزار کارمندان و دلزدگی آنان نسبت به ادامه فعالیت در محل کار شود.

در زمان تغییر صندلی‌ها انتخاب درستی در این خصوص داشته باشید: در صورتی که وسیله نامناسبی در این زمینه انتخاب کنید، مشکلات کارمندان شما همچنان ادامه خواهد داشت. بنابراین این مسئله را مدنظر داشته باشید که حتما در هنگام تهیه صندلی جدید، این وسیله را متناسب با شرایط دفتر کار خود و وضعیت جسمانی کارمندان تهیه کنید. تلاش کنید فضای اداری خود را طوری تنظیم کنید که کارمندان در هنگام استفاده از صندلی‌های خود، راحتی و آسایش کافی را در هنگام کار کردن داشته باشند. از سوی دیگر این مسئله را نیز مدنظر قرار دهید که برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های اداری، وضعیت صندلی‌های انتخاب شده برای حضور افراد مختلف، مطلوب و مناسب باشد تا جلسه با شرایط بسیار عالی برگزار شود.

بهترین انواع فضای کاری را برای نیروهای خود فراهم کنید: با ارائه گزینه‌های مختلف در زمینه تهیه صندلی، تجربه کارمندان از مبلمان مناسب و عالی را را بهبود بخشید. در عین حال به ارائه فضاهای کاری مطلوب برای برگزاری جلسات گروهی، همکاری ترکیبی و کار فردی ادامه دهید.

اهمیت حفظ حریم خصوصی کارمند

برخی از کارمندان امکان دارد حریم خصوصی را ترجیح دهند که این مسئله با استفاده از یک اتاق کوچک انعطاف پذیر دارای درب یا یک پارتیشن به راحتی فراهم می‌شود. در حالی که برخی دیگر در محیط‌های باز می توانند بهتر کار کنند و فکر خود را متمرکز کنند.. با برگزاری جلسات مجازی بیشتر با نیروهای خود، فضاهای کاری بهتری را برای آنان ترسیم کنید تا در آن کارمندان بتوانند حریم خصوصی خود را حفظ کنند.

استفاده از فناوری پیشرفته برای کارایی بهتر

شما می‌توانید از سنسورهای مناسب و پیشرفته برای اندازه گیری دقیق و مداوم در زمان استفاده از فضای اداری بهره ببرید. این کار می‌تواند به شما کمک کند به خوبی متوجه این امر شوید که از کدام فضاها بیشتر استفاده می‌شود و کدام فضاها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توصیه‌های ضروری برای انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای محل کار

هیچ قانون سخت و سریعی برای تعریف یک صندلی مطلوب برای استفاده کارمند در محل کار و سازمان متبوع شما وجود ندارد. با این حال، چندین معیار کلیدی وجود دارد که شما می‌توانید آن موارد را به عنوان یک مورد مهم در محاسبات خود در نظر بگیرید. زیرا یک رویکرد مبتنی بر داده برای انتخاب صندلی کارمندی اقدام منطقی خواهد بود.

بنابراین بسیار اهمیت دارد که شما در زمان خرید این وسیله بسیار مهم و ضروری، بسیاری از مسائل را مدنظر قرار دهید و صرفا به شرایط مالی و اوضاع کاری خود فکر نکنید. این مسئله را در نظر داشته باشید که راحتی و آسایش کارمند مهم‌ترین عامل در بهره‌وری محل کار و دستیابی به اهدافی است که شما در نظر دارید. از جمله این مسائل می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • صندلی را مناسب دفتر خود و شرایط کاری کارکنان انتخاب کنید
  • در زمان انتخاب این وسیله به ایجاد شرایط مناسب برای کارمند بیندیشید
  • حداقل و حداکثر فضای اداری خود را به درستی محاسبه کنید
  • شرایط جسمانی کارمندان را مدنظر قرار دهید
  • بهینه‌سازی فضا را در اولویت خود قرار دهید
  • درک درستی از نحوه استفاده از فضای اداری خود داشته باشید
  • این وسیله را بر اساس ارتفاع میز مورد استفاده در دفتر خود تهیه کنید

کلام آخر

انتخاب صندلی کارمندی مناسب از اصول اولیه و مهم در یک دفتر کار است که بسیاری از کارفرماها آن را نادیده می‌گیرند. در حالی که دقت در این مورد به ظاهر ساده و پیش پا افتاده، می‌تواند تا حد زیادی شرایط کاری را در سازمان شما بهبود بخشد و کارایی نیروها را نیز افزایش دهد. بنابراین ضرورت دارد که این مسئله را جدی بگیرید و به آن اهمیت زیادی دهید.

از طرف دیگر این مسئله باعث می‌شود کارمندان نسبت به کار در دفتر شما احساس خوبی داشته باشند و به این نتیجه برسند که شما به سلامت جسمی و روحی آنان اهمیت می‌دهید.

نوشته‌های مرتبط

بایدها و نبایدهای انتخاب میز اداری

فضا کاری محیطی است که بیشتر افراد نصف زندگی خود را آنجا می‌گذرانند. در نتیجه انتخاب میزی که علاوه‌بر کسب بهره‌وری، سلامت کارکنان را به

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان