جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویژگی هایی که باید میز و صندلی کارشناسی داشته باشد

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

مبلمان اداری یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین تجهیزات هر شرکت به شمار می رود که استفاده از آن علاوه بر نظم بخشیدن به محیط ادارات مختلف، سبب زیبایی بیش تر دکوراسیون داخلی شرکت می شود. میز و صندلی کارشناسی، یکی از انواع تجهیزات موجود در ادارات هستند که به منظور انجام دادن امور کارشناسان هر اداره و سازمانی، طراحی شده اند. میز و صندلی کارشناسی استاندارد، ویژگی های زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

ویژگی های میز کارشناسی

  1. ارتفاع استاندارد میزهای کارشناسی ۷۵ تا ۸۵ سانتی متر است و پایه های این میز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. زیرا شرایط بدن و فیزیک تمام افراد مشابه هم نیست و افراد می توانند با بر اساس شرایط بدنی خود، آن را بر روی مناسب ترین ارتفاع، تنظیم کنند.
  2. طول یک میز کارشناسی استاندارد، بین ۹۰ تا ۲۵۰ سانتی متر و عرض آن ۸۰ سامتی است.
  3. اندازه میز کارشناسی در مقایسه با دیگر میزهای اداری بزرگ تر است و این امر به دلیل کار زیاد کارشناسان و استفاده زیاد آن ها از میز کارشناسی است.
  4. میزهای کارشناسی استاندارد بر اساس اصول ارگونومیک طراحی شده اند تا کارشناسان بعد از انجام کارهای طولانی بر پشت میز، احساس خستگی نکنند و به زانو و کمر آن ها فشار وارد نشود.
  5. میز کارشناسی باید فضای مناسبی برای قرار دادن پاها داشته باشد. همچنین طراحی میز باید به گونه ای باشد که افراد پشت میز به راحتی بتوانند پاهای خود را تا ۹۰ درجه خم کنند.
  6. میز های کارشناسی در شکل های مختلفی از جمله بیضی، دایره، مربع، مستطیل و دیگر شکل ها، وجود دارند. یکی از شکل های میز کارشناسی، L مانند است. میزهای L مانند فضای بزرگ تری دارند و به کارشناسی این امکان را می دهند تا کارهای خود را در زمان کوتاه تری انجام دهد.
  7. میزهای کارشناسی از متریال های گوناگونی ساخته می شوند. اغلب میزهای کارشناسی از جنس ام دی اف هستند. استفاده از چوب ام در اف در ساخت این میزها، سبب استحکام و دوام بالای آن ها شده است.


نکات مهم  در ساخت میزهای کارشناسی

سازندگان تجهیزات اداری، برای ساخت میزهای کارشناسی از مواد با کیفیت و درجه یکی استفاده می کنند تا میز ماندگاری و طول عمر بیش تری داشته باشد. جنس مواد به کار رفته برای ساخت این میزها باید به گونه ای باشد تا تحمل وزن اجسام سنگین مانند کامپیوتر را داشته باشند. طراحان تجهیزات اداری، به منطور تنوع و زیبایی میزهای کارشناسی، در برخی از موارد آن ها را با استفاده از دو رنگ می سازند. طرح های به کار رفته برای ساخت میز، رنگ و اندازه میز، تاثیر مستقیمی در قیمت این محصول دارد. میزهای کارشناسی باید تعدادی شلف و قفسه داشته باشند تا کارشناس بتواند  وسایل ضروری و سایر اسناد و مدارک را در این قفسه ها قرار دهد و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشد.

صندلی کارشناسی

صندلی کارشناسی یکی از تجهیزات مورد نیاز و ضروری برای کارشناسان هر شرکت به شمار می رود که انتخاب درست و اصولی آن، می تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمی کارشنان شرکت داشته باشد. اگر کارفرما در انتخاب صندلی کارشناسی دقت نکند، باید انتظار عواقب آن را نیز داشته باشد. در صورتی که کارشناسان  از محیط کار خود رضایت کافی داشته باشند، می توانند ساعات طولانی تری را با تمرکز بیش تری به کار کردن بپردازند که این امر موجب افزایش راندمان کل شرکت می شود. بنابراین انتخاب درست و اصولی تجهیزات اداری، یک سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می رود و هر چه کارفرما در این موضوع دقت کند، به پیشرفت شرکت خود کمک کرده است.

ویژگی های صندلی کارشناسی استاندارد

  • صندلی کارشناسی باید بر اساس اطلاعات علمی و ارگونومیک ساخته شده باشد. به گونه ای که کاربران پس از ۷ یا ۸ ساعت نسشستن بر روی آن، احساس خستگی و کمر درد نداشته باشند.
  • این نوع صندلی اداری باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد، تا کاربرانی که از آن استفاده می کنند، با توجه به سایز جثه و موقعیت بدنی خود، ارتفاع آن را تنظیم کنند.
  • صندلی کارشناسی استاندارد مجهز به چرخ هایی در زیر پایه صندلی، برای جا به شدن راحت آن است.
  • نشیمن صندلی نباید بیش از اندازه سفت و یا نرم باشد. سفت بودن نشیمن صندلی، سبب خستگی و درد کمر در کاربران می شود.‌ نرم بودن بیش از اندازه کفی صندلی نیز، سبب می شود تا کاربران به طور کامل در آن فرو بروند و جا به جایی آن ها مشکل باشد.
  • صندلی کارشناسی باید مجهز به دسته هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع باشند. وجود دسته در صندلی، سبب محافظت گردن و شانه فرد شده و به عنوان تکیه گاهی برای دست های کاربر به شمار می رود.‌ وجود قابلیت تنظیم ارتفاع، سبب می شود تا هر فرد مطابق با فیزیک و شرایط بدنی خود، ارتفاع آن را تنظیم کند.
  • پشت صندلی باید به گونه ای طراحی شده باشد که مطابق با قوس کمر کاربر باشد. اگر در ساخت صندلی کارشناسی این موارد رعایت شود، خستگی کاربر پس از انجام کارهای طولانی به کم ترین حد ممکن می رسد.

صندلی های کارشناسی در رنگ، طرح و مدل های متنوعی ساخته می شوند که کارفرمایان می توانند با توجه به در نظر گرفتن مواردی هم چون سلامت کارکنان و دکوراسیون داخلی اتاق، اقدام  به خرید آن می کنند. هنگامی که شما برای شرکت خود، مناسب ترین و لاکچری ترین انواع تجهیزات اداری را انتخاب می کنید، مراجعه کنندگان در هنگام ورود به شرکت شما، جذب دکوراسیون داخلی شرکت شما شده و این امر می تواند تاثیر زیادی در تبلیغ برند شرکتتان داشته باشد.

بهترین میز و صندلی کارشناسی را از کجا تهیه کنیم؟

مراکز و فروشگاه های زیادی در سراسر کشوروجود دارند که در به عرضه تجهیزات مختلف اداری مانند میز و صندلی های کارشناسی، مشغول به فعالیت هستند. یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین این مراکز، وب سایت اداری نت است که سابقه موفقی در زمینه ارائه محصولات با کیفیت و تبدیل مشتری به مشتری دائمی را دارد. می توانید کیفیت  و قیمت محصولات موجود در وب سایت اداری نت را با دیگر مراکز مقایسه کنید. قیمت های این مجموعه با توجه به کیفیت بالای محصولات آن، باورنکردنی است. اگر قصد خرید میز و صندلی کارشناسی برای کسب و کار خود را دارید، پیشنهاد ما به شما، تجربه یک خرید مطمئن و رضایت بخش از وب سایت اداری نت است.

نوشته‌های مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان