جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهم ترین نکات در هنگام خرید کمد اداری استاندارد

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
کمد اداری
امتیاز خود را ثبت کنید

سازمان‌دهی کردن مستندات و مدارک موجود در یک اداره امری بسیار مهم است. یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد نظم و ترتیب در محیط‌‌های اداری استفاده از کمد‌های اداری متناسب با فضای محیط است. می‌توان براساس کاربرد و نوع محیط از کمد‌ اداری،‌ کمد کتابخانه‌، کمدهای زونکن خور و … استفاده کرد. ایجاد نظم در محیط به میزان زیادی باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود؛ چراکه با استفاده از کمدهای نظم‌دهنده از مفقود شدن مدارک جلوگیری خواهد شد. این کمدهای اداری علاوه‌بر ایجاد نظم در محیط‌های شلوغ اداری، سبب بهره بردن از کمترین فضا در فضاهای محدود نیز می‌گردند.

ویژگی ‌های کمد اداری استاندارد

توجه به ویژگی‌هایی که برای کمدهای اداری وجود دارند، می‌تواند در بهره بردن بهتر از این نوع کمدها بسیار موثر باشد. خوشبختانه امروزه طراحی‌های بسیار متنوعی در این زمینه به چشم می‌خورند که به میزان زیاد حق انتخاب را به مشتریان عرضه می‌دارند. همه این کمدها از مشخصه‌هایی برخوردار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

کمد اداری

رنگ کمدهای اداری

معمولاً کمدهای اداری در رنگ‌های خنثی مانند شیری، کرمی، خاکستری و طوسی به تولید می‌رسند. البته این موضوع در رابطه با مدل‌های قدیمی‌تر به چشم می‌خورد. کمدهای فلزی تنوع رنگ کمتری نسبت به کمدهای چوبی و MDF دارند. انتخاب رنگ موضوعی سلیقه‌ای است؛ اما پیش از هر چیز باید به تناسب رنگ مبلمان با فضای دکوراسیون آن دقت کرد. استفاده از روکش‌های رنگی برای کمدهای اداری در طراحی دکوراسیون امروز بسیار متنوع و جذاب است. با به کار بردن رنگ‌هایی مانند آبی و شیری می‌توانید آرامش را در محیط اداری حکم‌ فرما نمایید.

جنس متریال کمدهای اداری

کمدهای اداری معمولاً از جنس چوبی، فلز و پلاستیکی به تولید می‌رسند. هر کدام از این اجناس مزایا و معایبی خاص خود را دارند. کمد‌های فلزی بسیار سبک بوده و حمل‌ونقل و نصب آنها بسیار راحت‌تر است. همچنین این نوع کمدها از قیمت ارزان‌تری نیز برخوردار هستند. کمدهای اداری فلزی برای اتاق‌های بایگانی مدارک که کمتر در معرض دید قرار می‌گیرند، انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود؛ در عین حال استحکام و دوام بسیار بالایی دارند؛ اما یکی از معایب آنها تنوع کم در طرح و رنگ ‌است.

اما کمد‌های چوبی در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع‌تری عرضه می‌شوند. امروزه کمدهای چوبی با روکش‌های MDF یا هایگلاس پوشش داده شده و جلوه‌های بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند. این روکش‌ها در رنگ‌های جذاب گردویی،‌ زرشکی، نسکافه‌ای و… موجود هستند و می‌توان براساس سلیقه از آن‌ها استفاده کرد؛ اما یکی از معایب این جنس کمدها، جذب بالای رطوبت و احتمال هجوم موریانه‌ها است.

کمدهای پلاستیکی نیز دوام بالایی دارند، در عین حال سبک هستند و امروزه در طرح‌های بسیار متنوع عرضه می‌شوند. نکته‌ جالبی که در رابطه با کمد‌های پلاستیکی این است که در حال حاضر این کمد‌ها با نماهای چوبی ساخته می‌شوند که از لحاظ ظاهری مانند یک کمد چوبی به نظر می‌رسند که مزایای پلاستیکی بودن را نیز دارا هستند.

اندازه کمدهای اداری

خوشبختانه امروزه امکان سفارش کمدهای متنوع برای قسمت‌های مختلف اداری وجود دارد. معمولاً برای یک کمد اداری با گنجایش مناسب، عمق 45 سانتی‌متر، طول 90 سانتی‌متر و ارتفاع 200 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. هرچه کمد اداری ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد نیاز به دسته و یراق‌آلات آن نیز افزایش یافته و این موضوع سبب افزایش قیمت کمد دیواری خواهد شد.

انواع کمدهای اداری

در به کار بردن کمد‌های ادارای باید ضمن توجه به زیبایی، کارایی آن‌ها نیز در نظر گرفته شود. به کارگیری متناسب انواع کمد‌ها باعث جلوگیری از هرج و مرج و نامنظمی در محیط‌های اداری خواهد شد. انواع کمد اداری باتوجه به کاربرد آنها به شرح زیر هستند.

کمد کتابخانه

این نوع کمد معمولاً در مکان‌هایی از یک محیط اداری قرار می‌گیرد که در نظر مخاطبان قرار داشته باشد. اغلب در این کمد‌ها کتاب‌های مرتبط با فضایی که در آن هستید و همچنین لوح‌های تقدیر و تندیس‌ها قرار داده می‌شوند تا نظر مخاطب را به خود جلب کند. شلف‌های کمد کتابخانه بسته به انتخاب شما و نوع کاربردی که از آنها انتظار دارید بزرگ، کوچک یا مختلط است. امروزه برای طراحی آنها اغلب تلاش بر این است تا از کم‌ترین فضا بیشترین بهره برده شود. در این میان کمد‌هایی با قفسه‌های کوچک به نام کردنزا نیز وجود دارند که در میان مردم بسیار پرطرفدار هستند.

کمد مدیریت

این نوع کمد انتخاب بسیار مناسبی برای ارگانیز کردن مدارک و مستندات مدیر است. کمد مدیریت دارای قفسه‌ها و کشو‌های مختلفی بوده که برای اسناد مدیریتی به کار برده می‌شود. انتخاب طرح و رنگ آن به سلیقه‌ افراد بستگی داشته؛ اما این کمد به‌دلیل در معرض دید قرار داشتن باید از المان‌های زیبایی خاصی برخورد دار باشد.

کمد زونکن خور

شاید این نوع کمد را بتوان پرکاربردترین کمد در محیط‌های اداری دانست. نکته‌ مهم در رابطه با کمد‌های زونکن خور این است که این کمدها می‌بایست مجهز به قفل باشند؛ چراکه اسناد و مدارک مهمی در آن قرار داده می‌شوند. ممکن است درب برخی از قفسه‌های این کمد‌ها شیشه‌ای باشند که این موضوع به منظور سهولت کارمندان در پیدا کردن زونکن‌های مورد نظر است.

یک کمد اداری خوب باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

به کار بردن کلمه‌ خوب به میزان زیادی به کارایی یک کمد اداری بستگی دارد. مهم است که یک کمد اداری تمامی نیازهای افراد را مرتفع سازد. به عنوان مثال درب‌ها،‌ لولا‌ها، کشو‌ها و ارتفاع قفسه‌ها باید به نوعی باشند که در هنگام استفاده از بهترین ارگونومی برخوردار بوده و هنگام استفاده حس راحتی را به مخاطب القا کنند. همچنین توجه به پارامتر‌های زیبایی در اولویت بعدی قرار می‌گیرد. بهترین کمد اداری باید به‌گونه‌ای طراحی گردد که بدون این‌که از کارایی و کیفیت آن کاسته شود، جنبه‌های زیبایی منحصر‌به‌فردی را دارا باشد.

کمد اداری

 

سخن پایانی

کمد‌های اداری ابزاری پرکاربرد در ایجاد نظم و سازمان‌دهی در محیط‌های اداری هستند؛ اما بسیاری از افراد به‌دلیل عدم داشتن آگاهی کافی نسبت به اصول دکوراسیون کمدهایی را انتخاب می‌کنند که با محیط مورد نظر متناسب نیستند یا در آن محیط کاربردی ندارند. اطلاع و آگاهی در رابطه با کارایی انواع کمدهای مدیریت،‌ کمد کتابخانه و کمدهای ادارای دیگر باعث می‌شود تا انتخاب سنجیده و مناسب‌تری را در این راستا داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط
میز و صندلی کامپیوتر

میز و صندلی مناسب برای کار با کامپیوتر

از آنجا که امروزه اغلب افراد مدت زمان بسیار زیادی را پشت میز کامپیوتر می‌گذرانند، قطعاً توجه به ساختار میز و صندلی مناسب کامپیوتر می‌تواند

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان