جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اهمیت متریال در ساخت پارتیشن اداری

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
پارتیشن شیشه ای
امتیاز خود را ثبت کنید

پارتیشن‌ها ابزارهای قدرتمندی جهت تفکیک فضا و نظم بخشیدن به آن هستند. این موضوع در محیط‌های اداری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در محیط‌های اداری بسیاری از کارمندان به‌دلیل وجود هرج و مرج، قادر به داشتن تمرکز کافی روی کار خود نیستند. با به کار بردن پارتیشن‌ها می‌توان از انتقال صدا جلوگیری کرد و نظم ویژه‌ای را به محیط بخشید. توجه به متریال پارتیشن اداری و کارایی آن‌ها موضوعی است که باید در انتخاب پارتیشن مناسب در اولویت قرار داده شود.

انواع متریال مورد استفاده در پارتیشن اداری

هدف استفاده از پارتیشن، تفکیک فضا‌های نسبتاً بزرگ به فضاهای مجزا است تا از آشفتگی و بی‌نظمی محیط کاسته شود؛ اما این موضوع تنها فایده‌ استفاده از پارتیشن‌ نیست. پارتیشن‌ها با متریال بسیار متنوع به تولید می‌رسند که هر کدام از آن‌ها در جایگاهی مناسب به کار برده می‌شوند. در زیر به کاربرد و کارایی هر کدام از این پارتیشن‌های اداری اشاره شده است.

پارتیشن چوبی

شاید با شنیدن نام پارتیشن چوبی تنها پارتیشن‌هایی با رنگ قهوه‌ای در ذهن شما نقش ببندند. در صورتی که امروزه پارتیشن‌های چوبی بسیار مدرن‌تر و زیباتری نیز عرضه می‌شوند. پارتیشن‌های چوبی در روکش‌های های‌گلاس، PVC، فرمیکا، ملامینه و HPL در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار جذاب وجود دارند. طیف رنگ‌های این نوع پارتیشن‌ها بسیار گسترده است و می‌توان با انتخاب طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون به‌راحتی جلوه‌ای نو به محیط اداری بخشید.

از مزیت‌های پارتیشن‌های چوبی می‌توان به تنوع در طرح و رنگ، قیمت متوسط، استحکام و عمر بالا، عایق بسیار قدرتمند در مقابل صدا و تصویر و همچنین امکان نصب آسان اشاره کرد. از عیوب این نوع پارتیشن نیز می‌توان مقاومت نسبتاً کم در مقابل رطوبت را نام برد. با به کار بردن پارتیشن‌های چوبی می‌توان محیط‌های کاری را بدون اینکه نیاز به تخریب یا بازسازی سازه وجود داشته باشند، به اتاق‌های جداگانه‌ای تبدیل نمود.

پارتیشن شیشه ‌ای

از پارتیشن‌های پرکاربرد در طراحی‌های نوین و ساده‌ امروز می‌توان پارتیشن شیشه ای را نام برد. پارتیشن‌های شیشه‌ای در انواع متنوعی نظیر سکوریت، لمینت، آینه‌ای و شیشه‌های هوشمند به تولید می‌رسند. این نوع پارتیشن‌ها به‌دلیل بازتاب نوری که ارائه می‌دهند، باعث صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای هرچند عایق قدرتمندی برای صدا نیستند.

اما به‌دلیل زیبایی و شفافیتی که دارند در محیط‌هایی که حفظ حریم آنچنان اهمیتی نداشته بسیار مناسب هستند. البته در حال حاضر پارتیشن‌های شیشه‌ای مات و هوشمندی نیز تولید شده‌اند که علاوه‌بر زیبایی، باعث حفظ حریم شخصی برای افراد نیز خواهند شد. این پارتیشن‌ها به‌راحتی نصب می‌شوند و اگر در ضخامت‌های مناسب تهیه گردند، ایمنی مناسبی نیز دارند.

پارتیشن شیشه ای

 

پارتیشن فلزی

معمولاً در پارتیشن‌های فلزی از فلزات سبکی مانند آلومینیوم استفاده می‌شود. استفاده از فلزات سبک باعث سهولت در نصب و کارایی بهتر پارتیشن‌ها خواهد شد. همچنین می‌توان این فلزات را به عنوان پروفیل برای پارتیشن‌های دیگری نظیر پارتیشن‌های شیشه‌ای و چوبی مورد استفاده قرار داد و بر زیبایی آن‌ها افزود. پارتیشن‌های فلزی عمر زیادی دارند و در مقابل سرما، گرما و رطوبت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند؛ مخصوصاً اگر از فلزاتی استفاده شود که در مقابل خوردگی و رطوبت تحمل بالایی داشته باشند.

یکی از عیوب پارتیشن‌های فلزی تنوع کمتر آن‌ها نسبت به مدل‌های دیگر است. به همین دلیل از این نوع پارتیشن‌ها در اتاق‌های بایگانی که کمتر در معرض دید قرار دارند، استفاده می‌شود. این موضوع را می‌توان به‌راحتی با رنگ کردن پارتیشن‌های فلزی تا حدود زیادی مرتفع ساخت.

مزیت ‌های نصب پارتیشن در محیط ‌های اداری

همان‌طور که بیان گردید هدف از پارتیشن تفکیک فضا است؛ اما استفاده از پارتیشن باعث زیبایی‌های بصری و ایجاد دکوراسیون نو در محیط‌های اداری نیز می‌شود. همچنین با استفاده از پارتیشن می‌توان بیشترین استفاده را از فضا‌های کم داشت. در واقع با استفاده از پارتیشن‌ هر قسمت از ادارات به یک اتاق مجزا تقسیم شده و این امر سبب آرامش در کار کارمندان می‌گردد.

در انتخاب پارتیشن اداری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اولین سوالی که می‌بایست قبل از خرید پارتیشن از خود بپرسید این است که توقع شما از نصب یک پارتیشن چیست؟ ممکن است قصد داشته باشید تا تنها به جهت عایق کردن صدا از پارتیشن استفاده کنید که در این صورت به کار بردن پارتیشن‌های چوبی بهترین گزینه خواهد بود.

یا اگر هدف شما تنها تفکیک فضا باشد، بهتر است از پارتیشن‌های فلزی یا شیشه‌ای استفاده کنید. البته بحث هزینه نیز در انتخاب پارتیشن اهمیت بسیاری دارد. لازم است بدانید که پارتیشن‌های شیشه‌ای و چوبی نسبت به پارتیشن‌های فلزی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

پارتیشن شیشه ای اداری

 

بهترین نوع پارتیشن اداری

شاید بهتر باشد به‌جای استفاده از واژه‌ بهترین، کلمه مناسب‌ترین پارتیشن اداری را به کار ببریم. همانطور که می‌دانید بسته به نیاز خود می‌توانید در رابطه با بهترین نوع و جنس پارتیشن تصمیم بگیرید. اگر به‌دنبال یک پارتیشن ارزان و مقاوم هستید بهترین گزینه استفاده از پارتیشن‌های با متریال فلزی خواهد بود. اگر زیبایی و شیک بودن محیط برای شما در اولویت قرار دارد، پیشنهاد می‌شود که از پارتیشن‌های شیشه‌ای یا های گلاس استفاده کنید. این پارتیشن‌ها در صورت استفاده از شیشه‌هایی با قطر بالا بسیار ایمن و شکیل هستند؛ ضمن این‌که باعث نورانی‌تر شدن محیط کار نیز خواهند شد.

فراموش نکنید که قبل از هر چیز پارتیشن شما باید با نوع طراحی و دکوراسیون متناسب باشد. بهتر است که در این زمینه از فروشگاه‌های آنلاین عرضه پارتیشن اداری مشاوره لازم را دریافت کرده تا سنجیده‌تر تصمیم بگیرید.

پارتیشن شیشه ای اداری

 

سخن پایانی

یکی از پارامتر‌های بسیار مهم در انتخاب پارتیشن اداری توجه به متریال آن‌ است. متریال باکیفیت از عمر و زیبایی بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز خواهند شد. شاید این موضوع ساده به نظر برسد؛ اما با نصب پارتیشن و استفاده‌ به‌جا و درست از آن‌ می‌توان جلوه‌ای نو در محیط ایجاد کرد؛ افزون بر این‌که با این کار می‌توانید نظم و ترتیب را نیز در محیط‌های اداری حکم فرما نمایید.

نوشته‌های مرتبط

نکات مهم هنگام خرید میز پذیرش

طراحی داخلی در محیط کار و استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب از مهم‌ترین عواملی است که در هر محیط کاری باید به آن توجه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان