جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهم در انتخاب و چیدمان مبل و نیم ست اداری

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
ست مبلمان اداری
امتیاز خود را ثبت کنید

استفاده از مبلمان‌ و نیم‌ ست‌های اداری نقش بسیار موثری در ایجاد حس راحتی برای افراد دارد. در یک محیط اداری مناسب باید فضایی را برای استراحت و انتظار مراجعه‌کنندگان در نظر گرفت و بهتر است این فضا به‌گونه‌ای باشد که محیط خانه را تداعی کرده و آرامش را به افراد القا نماید. تهیه‌ مبلمان و نیم ست‌های اداری و ست کردن آنها با دکوراسیون با وجود ساده به نظر رسیدن آن، می‌تواند نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت محیط کار داشته باشد. البته موضوع حائز اهمیت انتخاب مبلمان است که می‌بایست در چینش آن نکات مهمی را مد نظر قرار داد.

پارامتر‌های مهم در چیدمان مبل و نیم ست اداری

هرچند که قرار دادن مبلمان می‌تواند نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون داشته باشد؛ اما انتخاب رنگ، جنس، طراحی ساختمان و همچنین کیفیت مواد مورد استفاده می‌تواند جلوه‌ منحصربه‌فردی به فضای اداری ببخشد. هر نیم ست اداری شامل یک مبل دو نفره اداری و دو مبل تک نفره اداری می‌شود. معمولاً این مبل‌ها در طراحی‌های مدرن و کلاسیک عرضه می‌گردند. متناسب با نوع محیط اداری می‌توان از هر کدام از این طراحی‌ها استفاده کرد. مبلمان مشکی برای محیط‌های اداری در بین مردم بسیار پرطرفدار بوده؛ که این موضوع به‌دلیل شیک بودن و همچنین عدم نمایان شدن لک‌ها روی آن است.

چیدمان مبل اداری

 

قبل از خرید مبلمان می‌بایست به رنگ دیوار، پارتیشن‌ها و میز اداری توجه داشته باشید. معمولاً در محیط‌های اداری از رنگ‌های خنثی و مات برای دیوارها و پارتیشن‌ها استفاده می‌شود. بهتر است با انتخاب رنگ‌های گرم برای مبلمان و نیم ست‌های اداری جلوه‌ فضای اداری را به نوعی گرم‌تر‌ و زنده‌تر نمایید. همچنین اگر رنگ دیوارها روشن است، می‌توانید با انتخاب رنگ‌های مشکی، سورمه‌ای و خاکستری برای نیم‌ ست‌های اداری محیط را بسیار شیک‌تر و جذاب‌تر کنید.

توجه به محیط مورد استفاده

در نظر داشته باشید که مبلمان و نیم ست‌ها برای فضاهای مدیریتی، اتاق‌های انتظار، شرکت‌ها و اتاق‌های جلسات متفاوت هستند. به عنوان مثال بهتر است برای اتاق‌های مدیریت نیم‌ ست‌هایی در ابعاد کوچک تهیه شوند. همچنین اتاق‌های انتظار را می‌توان با استفاده از مبلمان‌ زیبا و مجلل تزئین کرد. موضوع دیگر تناسب مبلمان با دکوراسیون محل است‌. اگر دیزاین محیط به شکل کلاسیک باشد؛ به عنوان مثال قاب عکس‌ها یا دیگر اشیا دکوری کلاسیک برای زیباسازی فضا مورد استفاده قرار گیرند، لازم است تا مبلمان نیز به همین سبک و سیاق انتخاب شوند.

جنس مبل و نیم ست اداری

به‌طور قطع جنس مواد مورد استفاده در دوام و ماندگاری آن تاثیر زیادی دارد. با تهیه روکش برای نیم ست و مبلمان اداری می‌توان از فرسودگی و سایش آنها جلوگیری کرد. جنس‌های مخمل، چرم و پارچه‌های بادوام مانند برزنت گزینه‌های مناسبی برای مبلمان‌ اداری هستند که علاوه‌بر جلوه‌ای‌ زیبا و شیکی که محیط می‌دهند، دوام و ماندگاری زیادی نیز دارند.

نکته‌ بسیار مهم در انتخاب جنس مبلمان توجه به قابلیت شست‌وشوی آنها است. در این میان جنس‌های فوم و مخمل از قابلیت شست‌وشو برخوردار هستند. جنس چرم علی‌رغم زیبایی که دارد، به‌دلیل عدم جریان هوا و احتمال تعریق گزینه‌ مناسبی برای نشستن طولانی مدت نخواهد بود. البته به‌دلیل ضد‌آب بودن جنس‌های چرم، رطوبتی در این مبلمان ایجاد نخواهد شد. همچنین پوشش‌های چرم در مقابل لک کاملاً مقاوم هستند و به‌راحتی می‌توان با جاروبرقی آن‌ها را از بین برد.

رعایت اصول ارگونومی

هرچند که در نگاه اول برای انتخاب مبلمان‌ اداری زیبایی و رنگ‌ آن بیشتر به چشم می‌خورد؛ اما دقت به طراحی‌ ارگونومیک آن نیز اهمیت زیادی دارد. آنچه در انتخاب نیم ست و مبل‌ اداری تک نفره و مبل‌ اداری دو نفره مهم است احساس راحتی برای افرادی بوده که از آنها استفاده می‌کنند؛ چراکه ممکن است این افراد برای ساعت‌ها روی آنها بنشینند.

نیم ست‌های اداری باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که در هنگام نشستن شکل s مانند ستون فقرات کاملاً حفظ شود و کف پاها حتی برای افراد کوتاه قد به زمین برخورد کند. انتخاب مبلمان و نیم ست‌های اداری ارگونومیک که کمترین آسیب را به ستون مهره‌ها و استخوان‌های افراد وارد می‌کنند، به نوعی گویای احترام و ارزشی است که برای مخاطب خود قائل می‌شویم.

کیفیت مواد مورد استفاده

هرچند متریال باکیفیت، قیمت مبلمان و نیم ست اداری را نیز افزایش می‌دهد؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که مواد باکیفیت از عمر بیشتری برخوردار هستند و با خرید مبلمانی که از مواد مرغوبی همچون فوم‌ و چرم به تولید رسیده‌اند می‌توان به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

قیمت مبل و نیم ست اداری

همان‌طور که می‌دانید قیمت مبلمان اداری به میزان زیادی به متریال به کار رفته در آنها بستگی دارد. به عنوان مثال مبلمان چرم و مخمل به‌دلیل نوع پارچه‌ آنها از قیمت بالاتری برخوردار هستند. خوشبختانه این نوع پارچه‌ها قابلیت شست‌وشو نیز دارند. فروشگاه‌های آنلاین نیز در این میان علاوه‌بر ارائه‌ قیمت‌های مناسب و ارزان، امکان مشاوره برای انتخاب مبلمان اداری را برای مشتریان فراهم کرده‌اند.

نحوه چیدمان مبل و نیم ست اداری

موضوعی که در استفاده از مبلمان اداری حائز اهمیت بوده، نحوه‌ چینش آنها در محیط است؛ چراکه این نوع مبلمان اغلب جهت استراحت و رفع خستگی یا برگزاری جلسات غیررسمی به کار می‌روند؛ بهتر است آنها را در گوشه‌ای از سالن، اتاق مدیریت یا لابی‌‌ها قرار داد تا به نوعی فضای راحتی را برای مراجعه‌کنندگان به وجود آورند. قرار دادن نیم ست و مبل اداری در وسط سالن باعث ایجاد بی‌نظمی و آشفتگی در محیط شده و حس عدم راحتی را به مخاطبان القا می‌کند.

مبلمان اداری

 

موضوعی که در اکثر محیط‌های اداری به چشم می‌خورد و به میزان زیادی باعث شلوغی و آشفتگی محیط‌های کار می‌شود، کابل‌های لپ تاپ، پرینتر و وسایل الکترونیکی هستند. بهتر است که از قرار دادن این وسایل روی میز و مبلمان خودداری شود و مکان مخصوصی را برای مخفی کردن آنها در نظر گرفت.

سخن پایانی

قرار دادن مبلمان اداری در شرکت، بانک، فضا‌های اداری بیمارستان‌ها یا هر محیط اداری دیگر سبب ایجاد حس خوشایندی برای افراد می‌گردد. این مبلمان با وجود قیمت و هزینه‌ کمی که برای تهیه آنها صرف می‌شود سبب ایجاد اعتبار و زیبایی در فضا خواهند شد. بهتر است برای استفاده از این مبلمان می‌بایست به رنگ دکوراسیون، چینش محیط، رنگ‌ و تم محیط اداری و الما‌ن‌های موجود در آن فضا توجه نمایید و سپس در رابطه با نحوه‌ قرار دادن آنها در قسمت‌های مختلف تصمیم بگیرید.

نوشته‌های مرتبط

راهنمای خرید کانتر اداری مناسب

کانترهای ادارات اگرچه یکی از رایج ترین تجهیرات و مبلمان مورد استفاده در دفاتر اداری هستند، اما اغلب اوقات از جمله بخش هایی از المان

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان