جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای خرید کانتر اداری مناسب

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

کانترهای ادارات اگرچه یکی از رایج ترین تجهیرات و مبلمان مورد استفاده در دفاتر اداری هستند، اما اغلب اوقات از جمله بخش هایی از المان های طراحی دفاتر اداری هم هستند که مورد کمترین توجه قرار می گیرند.

با این همه به اعتقاد همه طراحان حرفه ای چیدمان اداری در صورتی که در انتخاب شکل، مصالح و رنگ کانترها دقت کافی اعمال شود، این بخش از چیدمان اداری می تواند بدون نیاز به تعمیر یا جایگزینی سال های متمادی مورد استفاده قرار گیرد.

با این وجود هر صاحب کسب و کاری که به دنبال طراحی و تجهیز دفاتر خود است، در مسیر تصمیم گیری برای انتخاب کانتر اداری مناسب با گزینه های بیشماری روبرو خواهد شد که تصمیم گیری او را دشوار کرده و او را دچار سردرگمی می کند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا با ارائه مطالب و اطلاعات مفید در این زمینه، یک راهنمای خرید میز پذیرش مناسب را در اختیار خوانندگان و علاقه مندان قرار دهیم.

طراحی دفتر اداری و کانترهای آن

اولین موضوعی که در این راهنما به آن می پردازیم، موضوع مهم و بسیار پراهمیت نحوه طراحی چیدمان دفتر کار و نقش کانتر اداری در این طراحی است.

بنابراین هر صاحب کسب و کاری که به دنبال تجهیز دفتر خود می باشد قبل از آنکه دست به خرید کانترهای اداری برای دفتر خود بزند، ابتدا باید در مورد تصویر نهایی مورد نظر خود از دفتر به تصمیم قطعی برسد.

برای مثال افرادی که قصد انتهاب کانتر برای فضاهای دفاتر تجاری را دارند باید به خاطر داشته باشند که کانترهای مورد استفاده در این نوع دفترها باید صفحه رویی گسترده و وسیعی داشته باشند که هم آراییو تناسب خوبی با فضا و طراحی کلی دفتر داشته باشد.

نکته ای که خوانندگان در این زمینه حتما باید به خاطر داشته باشند این است که کانترهای اداری بعد از نصب احتمالا برای مدت طولانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بنابراین انتخاب طرح یا رنگ نامناسب با طراحی کلی دفتر باعث می شود که کاربران بعد از گذشت مدت کوتاهی نیاز داشته باشند تا کانتر نامناسب را با گزینه ای بهتر تعویض کنند و این نیاز به معنای بار مالی اضافه است.

کارکرد فضای محل نصب کانتر

نکته بعدی که در راهنمای خرید کانتر اداری مناسب به آن می پردازیم، موضوع کارکرد مورد نظر از فضای محل نصب کانتر است.

برای مثال باید توجه داشته باشیم در حالی که کانترهای دفاتر اداری عمومی مورد استفاده جمع زیادی از مراجعه کنندگان قرار می گیرند، کانترهای دفاتر اداری خانگی معمولا تنها توسط یک یا دو نفر استفاده می شوند.

به این ترتیب مشاهده می کنیم که این تفاوت کارکردی تاثیر زیادی در کانتر اداری مناسب برای دفاتر مختلف دارد.

از این رو و صرفنظر از اینکه افراد در حال انتخاب کانتر اداری برای چه محلی هستند، باید در انتخاب خود به کارکرد مورد انتظار از فضای اداری توجه داشته باشند.

برای نمونه اگر فردی تصمیم به انتخاب کانتر اداری برای دفتری دارد که روزانه محل مراجعه تعداد زیادی از مراجعین است، آنگاه احتمالا ویژگی ضد خراش بودن کانتر به یکی از ویژگی های اصلی برای کانتر تبدیل خواهد شد.

در این مثال استفاده از مصالحی با طول عمر بالا مانند سنگ، یک انتخاب مناسب و هماهنگ برای کارکرد فضای دفتر به شمار می آید.

بودجه تخصیص داده شده برای طراحی

یکی دیگراز مهمترین فاکتورهایی که افراد در زمان انتخاب کانتر اداری باید به آن توجه کنند، موضوع بودجه در دسترس برای اجرای کار است.

کانترهای اداری قیمت های بسیار متفاوتی دارند و این قیمت به عوامل مختلفی مانند مساحت دفتر، مساحت سطح رویه کانتر، شکل و طراحی کانتر و مواد و مصالح به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد.

نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه داشت این است که اگرچه افراد در زمان انتخاب کانتر اداری با گزینه های متنوع با قیمت های مختلف روبرو خواهند شد اما باید به خاطر داشته باشند که در اکثریت قریب به اتفاق موارد، کیفیت بر قیمت ترجیح خواهد داشت.

خریداران باید به خاطر داشته باشند که کانترهایی با قیمت کم، معمولا کیفیت چندان مناسبی ندارند و این کیفیت پایین در درازمدت باعث خراب شدن کانتر و در نتیجه ایجاد بار مالی مضاعف تعمیر یا تعویض کانتر برای کسب و کار خواهد شد.

انتخاب مصالح مورد استفاده در کانتر

یکی از مشکلات معمول پیش روی خریدارن برای انتخاب کانتر اداری مناسب که در این راهنما به آن می پردازیم، تنوع فراوان و سرگیجه آور مصالح مورد استفاده برای ساخت کانتر است که باعث سردرگمی خریدارن و دشواری تصمیم گیری در مورد مصالح مناسب می شود.

خریداران باید به این موضوع توجه داشته باشند که یکی از موضوعات مهم و به شدت موثر در کاهش هزینه های فرسودگی و استهلاک کانتر که خریداران این کالا باید به آن توجه داشته باشند، انتخاب و تهیه مصالح با کیفیت برای استفاده در کانترها است.

به همین دلیل در ادامه این راهنما چند نوع از اصلی ترین مصالح مورد استفاده در ساخت کانتر را معرفی می کنیم.

– چوب: یکی از قدیمی ترین مصالح مورد استفاده در ساخت کانترها چوب است که استفاده از آن ظاهری طبیعی و جذاب به کانترها می بخشد. نکته مهم در مورد این ماده این است که امروزه چوب را می توان در رنگ و پولیش های مختلف و متنوعی تهیه کرد.

با این همه خریداران باید به خاطر داشته باشند که کانترهای ساخته شده از چوب واقعی نه تنها دارای قیمت بالاتری هستند، بلکه در صورت استفاده مداوم زودتر دچار استهلاک می شوند.

– فلز: کانترهای فلزی، از جمله کانترهای هستند که اگرچه فاقد زیبایی و پرستیژ چوب هستند اما گزینه بسیار مناسب برای استفاده درازمدت در محل هایی با تعداد مرجعه کننده و استفاده کننده زیاد است.

– پلاستیک: استفاده از کانترهای پلاستیکی مزایای زیادی مانند سهولت کاربری و ماندگاری طولانی را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد.

اگرچه ضعف کانترهای پلاستیکی، پایین بودن سطح زیبایی و جذابیت آنها است، اما باید به یاد داشته باشیم که استفاده از پلاستیک در ساخت کانتر، گستره وسیعی از رنگ ها را در اختیار طراحی قرار می دهد.

– سنگ: یکی دیگر از مصالح رایج برای استفاده در ساخت کانترهای اداری، سنگ هایی مانند سنگ مرمر است. البته باید به خاطر داشته باشیم که اگر استفاده از سنگ ظاهری بسیار شیک به کانتر می دهد، اما سنگ غالبا به عنوان یک مصالح گران در نظر گرفته می شود.

– بتن: بتن هم یکی دیگر از مصالحی است که در ساخت کانتر از آن استفاده می شود. البته باید به خاطر داشت که اگرچه کانترهای بتونی معمولا طول عمر بیشتری دارند، اما به دلیل فضای زیاد مورد نیاز برای ساخت این کانترها، معمولا از آنها در دفاتر بزرگ استفاده می شود.

شکل ظاهری کانترهای اداری

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در زمان انتخاب کانتر اداری مورد استفاده در دفاتر باید به آن توجه داشت، شکل انتخابی برای کانتر است.

به همین دلیل در این بخش از این مقاله، چند مودر از رایج ترین شکل های کانترها را به شما معرفی می کنیم.

– کانترهای L شکل: کانترهای L شکل، یکی از رایج ترین و محبوب ترین اشکال مورد استفاده در دفاتر هستند که فضای کافی برای قرار دادن تجهیزات و مولتی تسکینگ را در اختیار کارمندان و مراجعه کنندگان قرار می دهند.

– کانترهای U شکل: یکی دیگر از شکل های رایج در کانترها، شکل U است. استفاده از این نوع طراحی باعث می شود نه تنها کارمندان فضای بیشتری برای قرار دادن تجهیرات خود داشته باشند، فضای مراجعین هم افزایش یافته و نیازی نباشد تا آنها در یک جا متمرکز شوند.

– کانترهای خطی: شاید رایج ترین شکل مورد استفاده درکانترهای اداری، شکل خطی است. این طراحی نه تنها فضای زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد، بلکه از نظر قرار گیری در دفتر هم آزادی عمل بیشتری دارد زیرا می توان آن را هم در مرکز دفتر و هم در کنار دیوار ها قرار داد.

ضمانت سازنده

یکی دیگر از مواردی که در خرید کانتر برای دفاتر اداری باید به آن توجه داشته باشیم، موضوع ضمانت ارائه شده توسط فروشنده است.

باید به خاطر داشته باشیم که تمام تجهیزات مورد استفاده در دفاتر از جمله کانترهای اداری، دارایی ها و سرمایه گذاری های درازمدت به حساب می آیند.

بنابراین در زمان انتخاب کانتر باید اطمینان داشته باشیم که فروشنده کانتر ضمانت مطمئنی برای محصول خود ارائه می دهد.

خریداران کانترها به این ترتیب می توانند اطمینان داشته باشند که در صورت مشکل دار بودن کانتر خریداری شده، می توانند مشکل پیش آمده را به راحتی و با کمترین هزینه رفع کنند.

چندکاره بودن کانتر انتخابی

یکی دیگر از فاکتورهایی که خریداران باید در زمان انتخاب و خریداری کانتر به آن توجه داشته باشند، موضوع چندکاره بودن کانتر است.

برای مثال اگرچه بسیاری از کانترها تنها به عنوان محلی برای پاسخگویی به مراجعین در نظر گرفته می شوند، اما با اندکی خلاقیت و طراحی مناسب می توان از این کانترها هم به عنوان محل پاسخگویی به مراجعین، بلکه به عنوان میز کار یا جتی یک هاب فعالیتی استفاده کرد.

علاوه بر این باید به خاطر داشته باشیم که چندکاره بودن کانترها یک راه حل مناسب برای صرفه جویی در هزینه ها است.

نوشته‌های مرتبط

معیار های انتخاب مبلمان اداری

طراحی مناسب مبلمان، چیدمان مبل و طراحی دکوراسیون ادارات و شرکت ها امروزه تاثیر بسزایی در بهبود روند کار، جلب توجه مشتری و افزایش راندمان

اهمیت جنس روکش صندلی اداری

شاید با خودتان فکر کنید که جنس پارچه صندلی اداری اهمیتی ندارد و نیازی نبوده که ذهن خود را با این مسئله درگیر کنیم؛ اما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان