جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهم هنگام خرید میز پذیرش

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی داخلی در محیط کار و استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب از مهم‌ترین عواملی است که در هر محیط کاری باید به آن توجه کرد. هرچقدر در طراحی محیط کاری، حرفه‌ای و اصولی برخورد کنید، بهره‌مندی شما از محیط به حداکثر مقدار خود می ‌رسد. یک محیط اداری از بخش‌های مختلفی تشکیل ‌شده است و هرکدام از این بخش‌ها اهمیت خاص خود را دارند؛ ضروری است که هرکدام از این بخش‌ها متناسب با ویژگی‌ها و اهمیتشان در محیط کار، طراحی و چیدمان شوند.

از مهم‌ترین بخش‌ها در هر محیط کاری، بخش پذیرش است و به‌جرئت می ‌توان گفت که از بخش‌های استراتژیک در محیط کاری محسوب می‌ شود. اولین جایی که ارباب‌رجوع در محیط کار با آن مواجه می‌ شود، محل پذیرش است. باتوجه به اهمیت بسیار زیادی که این بخش دارد، لذا باید حداکثر دقت لازم را برای انتخاب مناسب تجهیزات موردنیاز بخش پذیرش به خرج داد. در این مطلب از سایت اداری نت به بررسی نکات مهم هنگام خرید میز پذیرش پرداخته خواهد شد.

بخش پذیرش و اهمیت آن

یکی از بدترین اشتباهاتی که یک شرکت یا هر محیط اداری دیگر می‌ تواند انجام دهد این است که اهمیت زیادی برای بخش پذیرش قائل نباشد. در دفاتر پر رفت‌وآمد که مراجعه‌کنندگان زیادی دارند، هرگز نباید این بخش را دست‌کم گرفت؛ لذا لازم است تا بخش پذیرش از طراحی مناسب و مبلمان شیک برخوردار باشد به‌گونه‌ای که منتقل‌کننده حس خوشامدگویی محیط را به فرد مراجعه‌کننده منتقل کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که بخش پذیرش باید داشته باشد این است که ایجادکننده حسی دوستانه باشد. یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در بخش پذیرش استفاده می ‌شود، میز پذیرش است؛ لذا باید به نکات مهم هنگام خرید میز پذیرش توجه شود.

نکات مهم هنگام خرید میز پذیرش

زمانی که ارباب‌رجوع به شرکت شما مراجعه می‌ کند، اولین برداشتی که از محیط کار شما می‌ تواند انجام دهد آن موقعی است که وارد بخش پذیرش می ‌شود؛ در حقیقت بخش پذیرش، نمود اولیه‌ای از فضای شرکت محسوب می ‌شود. باتوجه به اهمیت فوق‌العاده زیادی که این بخش در مقایسه با سایر بخش‌ها در یک محیط اداری دارد، لذا لازم است تا طراحی و خرید تجهیزات این بخش ازجمله میز پذیرش، با دقت خاصی صورت بگیرد.

  • میز پذیرش باید از اندازه مناسب برخوردار باشد

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید میز پذیرش این است که اندازه این میز باید با فضای محیط کار تناسب داشته باشد. اگر فضای کاری کوچک باشد بهتر است از میزهای ساده که در طرح‌های مختلف هستند، استفاده شود. اگر محیط اداری از فضایی بزرگ برخوردار باشد، خرید یک میز پذیرش با اندازه بزرگ که از طراحی شیکی برخوردار است، می ‌تواند گزینه مناسبی باشد. یکی از نکات مهمی که دررابطه‌با ابعاد میز باید در نظر گرفته شود این است که اندازه این میز ارتباط مستقیمی با تعداد افراد مراجعه‌کننده و کارهایی که در این بخش صورت می ‌گیرد، دارد.

  • دارای طرحی جذاب و بی‌نظیر باشد

دومین نکته دررابطه‌با خرید میز پذیرش این است که میز خریداری‌شده از طراحی منحصربه‌فردی برخوردار باشد. هرچقدر میز جذاب‌تر و زیباتر باشد، بیشتر جلب‌توجه مخاطب را جذب می ‌کند. شاید گاهی اوقات لازم باشد تا اقدام به خرید میز پذیرشی بکنید که دارای طرح اختصاصی باشد چراکه یک میز پذیرش با طرح اختصاصی می ‌تواند ارزش کسب‌وکار شما را به‌خوبی بیان کند و رقم زننده تجربه‌ای متفاوت برای شخص ارباب‌رجوع باشد. میزهای پذیرش اغلب به‌صورت L شکل یا U شکل است. مدل L شکل معمولاً طرفدار بیشتری دارد.

  • میز پذیرش بادوام خریداری کنید

عوامل مختلفی می‌تواند در معرفی یک شرکت دخیل باشند. اکثر افراد اعتقاد دارند که مهم‌ترین عامل مؤثر در شناخت یک شرکت، برند تجاری آن شرکت است. اگرچه که این عقیده کاملاً درست است اما باید به این مسئله توجه داشت که عوامل بسیاری وجود دارند که در شناخت برند تجاری یک شرکت مؤثر هستند. ازجمله عوامل تأثیرگذار که معرف شخصیت برند شرکت می ‌باشد، میز پذیرش است. علاوه بر آنکه میز پذیرش باید از طراحی زیبایی برخوردار باشد، باید از متریال‌های باکیفیتی در ساخت آن استفاده‌شده باشد تا هر چه بیشتر باعث جذب مخاطب بشود. میزهای پذیرش معمولاً از متریال‌هایی چون فلز، شیشه و ام‌دی‌اف ساخته می‌ شوند. شکل میزهای پذیرش را می‌ توان در سه گروه مدرن، سنتی و رسمی تقسیم‌بندی نمود؛ لذا بهتر است شکل و شمایل میز را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که با محیط کاری شما تناسب داشته باشد.

  • رعایت اصل ارگونومی

از دیگر نکات مهم هنگام خرید میز پذیرش این است که این میزها باید از ارگونومی مناسبی برخوردار باشند. میزهای پذیرش باید علاوه بر داشتن طرحی زیبا و کارایی مناسب، باید به‌اندازه کافی راحت باشند. رعایت اصل ارگونومی یکی از مهم‌ترین اصول است که دررابطه‌با میزهای پذیرش باید به آن توجه نمود. ازآنجائی‌که افراد شاغل در بخش پذیرش باید ساعات زیادی فعالیت داشته باشند باید از میزهایی استفاده کنند که علاوه بر حفظ سلامتی آن‌ها، بتوانند راحتی آن‌ها را به هنگام کار تأمین کنند. هرچقدر این افراد از آرامش بیشتری برخوردار باشند، کار آیی بیشتری خواهند داشت. استفاده از میزهایی که اصول ارگونومی در ساخت آن‌ها رعایت شده باشد، به‌شدت توصیه می ‌شود.

  • برخوردار بودن از کشوهای مناسب

بخش پذیرش و میز مخصوص این بخش همواره در دید مستقیم افراد مراجعه‌کننده قرار دارد. نامرتب بودن این میز می‌ تواند تأثیر منفی در مراجعه‌کننده ایجاد کند. تمیز و مرتب بودن میز پذیرش نکته بسیار مهمی است که دررابطه‌با این میزها باید رعایت شود. داشتن کشوهای متعدد و مناسب در مرتب بودن میز، کمک زیادی می ‌کند چراکه می ‌توان پرونده‌ها و مدارک مربوط به مراجعه‌کنندگان را به‌طور مرتب در این قفسه‌ها نگهداری کرد؛ بنابراین مجهز بودن به کشوهای متعدد در میز پذیرش یکی دیگر از نکات مهمی است که دررابطه‌با خرید این میزها باید به آن توجه کرد.

  • سایر ویژگی‌ها

نکات زیادی را می‌ توان جزء نکات مهم هنگام خرید میز پذیرش برشمرد. به‌طور مثال، برخوردار بودن از رنگ مناسب یکی از این نکات است. اگر رنگ میز پذیرش از تناسب خوبی با فضا و محیط کار برخوردار باشد، بدون شک علاوه بر ایجاد نوعی حس مثبت در فرد مراجعه‌کننده، باعث افزایش کارایی کارکنان این بخش نیز می‌ شود؛ لذا بهتر است به رنگ میز به هنگام خرید توجه نمود. داشتن دسترسی آسان به بخش‌های مختلف میز یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید میز پذیرش است. میز پذیرش نباید به‌گونه‌ای باشد که آرامش بدنی کارمند را بر هم بزند لذا دسترسی آسان داشتن به بخش‌های مختلف میز نکته مهم دیگری است که به باید به آن توجه نمود.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که متوجه شدید، بخش پذیرش یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در یک محیط کاری محسوب می ‌شود. تجهیزاتی که در این بخش مورداستفاده قرار می‌ گیرند بسیار حائز اهمیت بوده به‌طوری‌که هرکدام از آن‌ها تأثیر مستقیمی بر دیدگاه شخص مراجعه‌کننده دارند. میز پذیرش یکی از اجزاء مبلمان اداری محیط کار محسوب می‌ شود که باید به نکات مهمی به هنگام خرید این میزها توجه نمود. در این مطلب از سایت اداری نت به تعدادی از این نکات اشاره شد.

نوشته‌های مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان