جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استانداردهایی که برای خرید میز و صندلی اداری باید رعایت شود

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

کمر درد و گردن درد یکی از مشکلات رایج بین برخی کارمندان شده، اگر هم این مشکل را نداشته باشند در آینده‌ی نه چندان دور دچارش خواهند شد چون اغلب این افراد هنگام خرید میز و صندلی به ظاهر آنها توجه می‌کنند اما آنچه که در اصل اهمیت دارد استاندارد بود میز و صندلی است. در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌هایی که یک میز و صندلی استاندارد باید داشته باشند را بازگو کنیم پس اگر قصد خرید این دو محصول را دارید اما اطلاعاتی راجب این موضوع ندارید تا آخر این مقاله کنار ما باشید.

دلایل اهمیت استاندارد بودن میز و صندلی اداری

  • به طور میانگین هر کارمندی هشت ساعت از روز خود را مشغول به کار در اداره است. این به معنای هشت ساعت بی وقفه پشت میز نشستن می‌باشد پس اگر میز و صندلی شما استاندارد نباشد در طولانی مدت موجب بروز گردن درد و کمر درد می‌شود.
  • اگر صندلی بسیار سفت باشد مثل صندلی‌های چوبی و پلاستیکی باعث می‌شود که به استخوان لگن فشار وارد شده و در نتیجه ستون فقرات آسیب ببینند.
  • اگر صندلی و میز اداری در سایز مناسبی در مجاورت با یکدیگر نباشند و یا حداقل صندلی به گونه‌ای نباشد که بتوان ارتفاع آن را تنظیم کرد سبب می‌شود که کارمند تسلط کافی روی کار نداشته و به عبارتی دیگر دستش آزادی لازم برای نوشتن و یا تایپ را نداشته باشد.
  • صندلی و میز اداری غیر استاندارد حتی با اینکه مقرون به صرفه‌تر نسب به مدل استاندارد هستند و می‌توان آنها را با قیمت ارزان‌تری تهیه نمود اما بسیار سریع هم خراب می‌شود و طول عمر بالایی ندارند این در حالی است که میز و صندلی اداری قیمت بالایی دارند اما تا سال‌های زیادی قابل استفاده بود و خراب نمی‌شوند.

ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد

  • جنس خوب: درون اغلب صندلی‌های اداری استاندار الیاف‌ کار می‌شود. این الیاف‌ها موجب نرم و راحت شدن صندلی می‌شوند و فرد با وجود صرف کردن تایم بسیار طولانی روی صندلی باز هم احساس خستگی نمی‌کند.

هنگام انتخاب صندلی اداری باید به روکشی که در آن بکار برده شده دقت ویژه‌ای کنید. برخی از صندلی‌های از رویه‌ی چرمی ساخته می‌شوند این صندلی‌ها ظاهری شیک و مجلل داند اما ما به شما به هیچ عنوان خرید صندلی با رویه‌ی چرمی را پیش نهاد نمی‌کنیم چرا که صندلی اداری چرمی باعث می‌شود که عرق کنید و این اتفاق می‌تواند بسیار موجب آزار شما شود خصوصا اگر ساعت زیادی را روی صندلی مشغول به کار هستید در عوض می‌توانید از صندلی‌های پارچه‌ای استفاده کنید.

برخی از صندلی‌های اداری استاندارد رویه‌ای دارند که قابلیت تهویه و به اصطلاح تنفس دارند.

  • اندازه مناسب: صندلی اداری باید به گونه‌ای ساخته شود که بتوان ارتفاع آن را به طور دلخواه تنظیم نمود اما اگر صندلی مورد پسند شما غیر قابل تنظیم بود پس ارتفاع آن باید بین 40 تا 53 سانتی متر باشد و به عبارتی دیگر پاهایتان روی سطح زمین باشد.

همچنین ارتفاع قسمت تکیه‌گاه صندلی اداری هم باید چیزی حدود سی تا چهل و هشت سانتی متر بوده و فرم آن هم مطابق با فرم بدن انسان باشد یعنی منحنی بوده و گودی کمر را پر کند. تکیه‌گاه بیشتر صندلی‌های اداری داری فنری است. این فنر باعث متحرک شدن تکیه‌گاه می‌گردد.

قسمت نشیمن‌گاه هم بهتر است که صاف و مسطح نبوده و کمی انحنا داشته باشد.

  • ثابت یا متحرک بودن: شاید این سوال شما هم باشد که یک صندلی اداری استاندارد باید ثابت باشد یا متحرک؟

حقیقت این است که فرقی نمی‌کند صندلی شما ثابت باشد یا اینکه قابلیت تحرک داشته باشد و کامل به سلیقه‌ی شما وابسته است اما این به این معنی نیست که هر صندلی‌ای با هر نوع چرخی مناسب می‌باشد. اگر که انتخاب شما صندلی متحرک است باید به دقت کنید که چرخ‌ها حتما متناسب با سایز صندلی باشند، روان حرکت کنند و محکم نصب گردیده باشند. تعدادی از صندلی‌های متحرک قابلیت حرکت روی فرش و موکت نیز دارند و اگر محل کار شما دارای موکت یا فرش باشد این نوع صندلی انتخاب درستی است.

و مدل ثابت صندلی اداری هم باید پایه‌های مستحکمی داشته و ترجیحا جنس آن فلزی باشد.

ویژگی‌های میز اداری استاندارد

سایز متناسب: حقیقت این است که تمام میز‌ها به جز میز‌های سفارشی کاملا بر اساس استاندارد ساخته می‌‌شوند. احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که چرا برخی میز‌ها کوچک‌ و بعضی از آنها بزرگ‌تراند؟ بخاطر اینکه میز اداری چند مدل مختلف دارد که شامل میز اداری کارمندی، میز اداری پذیرش و میز اداری مدیریت می‌شود.

  • میز کارمندی باید ارتفاعی بین 75 تا 88 سانتی متر داشته باشد و طول آن معمولا 120 و عرض آن 80 سانتی متر است.
  • میز اداری پذیرش که در مکان‌هایی مثل بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد باید ارتفاع‌اش حدود 75 سانتی متر بوده و طول آن 180 سانتی متر و عرض آن حدود 140سانتی متر باشد.
  • میز اداری مدیریت معمولا ارتفاعی بین 70 تا 95 سانتی متر است و طول آن 160 سانتی متر تا 3 متر و عرض‌اش 80 تا 150 سانتی متر می‌باشد.

شکل کلی: این روزها میز اداری با طرح و ظاهری جدید ساخته می‌شوند و مثل قدیم ساده و مغمولی نیستند البته این به این معنی نیست که این میزها غیر استاندارد هستند و شکل و طرح تاثیری در استاندارد بودن یا نبود یک میز ندارد.

هنگام انتخاب میز اداری از کیفیت و جنس ان اطمینان حاصل کنید. اگر میز اداری شما به قدر کافی با کیفیت باشد تا سال‌های بسیار طولانی قابل استفاده بوده و هیچ گونه آسیبی نمی‌بیند.

جمع‌بندی

میز و صندلی اداری استاندارد مانع بروز مشکلات ستون فقراتی می‌شوند و هنگامی که از انها استفاده می‌کنید حتی پس از ساعات بسیار طولانی باز هم احساس راحتی خواهید کرد. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که صندلی و میز اداری باید داشته باشند تا استاندارد محسوب شوند ارتفاع مناسب و جنس آنها است. موقغع خرید صندلی اداری مطمِن شوید که رویه‌ی آن دارای تهویه باشد تا از عرق کردن هنگام استفاده جلوگیری شود.

همچنین صندلی‌هایی که دارای بالشتک در قسمت گردن هستند تاثیر بسیاری در راحت بودن و آسیب ندیدن گردنتان خواهند داشت.

نوشته‌های مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان