جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه تمیز کردن و نگهداری صندلی اداری

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
تمیز کردن صندلی اداری
امتیاز خود را ثبت کنید

نگهداری صحیح و تعمیر به‌ موقع می‌تواند عمر صندلی اداری و مبلمان را به میزان قابل ‌توجهی افزایش دهد. از آنجایی که میز و مبلمان اداری با یک متریال ساخته نمی‌شوند، بهتر است که پیش از انتخاب روش‌های نظافت، از چگونگی ساختار آن‌ها اطلاع یابید تا با شیوه صحیح، بتوانید از آسیب رسیدن به تجهیزات پیشگیری کنید. به ‌منظور حفظ و ماندگاری مواد در طول زمان، قصد داریم تا چگونگی مراقبت از صندلی اداری برای مدت‌های طولانی را تشریح کنیم. همچنین نکات عمومی لازم است تا از نحوه تمیز کردن و نگهداری صندلی اداری، پارچه‌ها، انواع چرم، فلز یا پلاستیک روی صندلی اداری آگاه باشید.

چگونه صندلی اداری را تمیز کنیم؟

اگر اخیراً صندلی اداری جدیدی را خریداری کرده‌اید، برای استفاده طولانی مدت از آن، لازم است تا برای نگهداری از صندلی زمانی را اختصاص داده و از روش‌های تمیز کردن آن آگاه باشید. برای اطمینان از این‌که صندلی و مبلمان اداری شما به‌خصوص مبلمان و صندلی چرمی، ظاهر روز اول خود را حفظ می‌کنند، می‌بایست توجه و مراقبت ویژه‌ در نگهداری آن‌ها را در روتین خود بگنجانید.

تمیز کردن صندلی اداری

 

جهت از بین ‌بردن آلودگی‌های سبک مانند گردوغبار یا خرده‌ ریزه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم که یک پارچه میکروفایبر را مرطوب کرده و روی روکش چرمی و قاب صندلی بکشید. در ادامه نکات اصولی برای تمیز کردن انواع صندلی اداری شرح داده شده‌اند.

نحوه تمیز نمودن صندلی اداری چرمی

نگهداری از چرم به سبب خاصیت ذاتی محکم و بادوام آن، بسیار آسان است. چرم را می‌توان با محصولات مراقبتی باکیفیت تمیز کرد. جهت تمیز کردن چرم، باید این کار را در چندین مرحله انجام دهید؛ در ابتدا آلودگی‌ها و تغییر رنگ را از روی صندلی چرم با جاروبرقی از بین ببرید. اگر ممکن است این کار را با یک جاروبرقی دارای برس نرم انجام دهید. در مرحله بعد نیاز است تا یک پارچه را با آب گرم مرطوب کرده و با استفاده از آن آلودگی‌های سطحی را تمیز کنید. اگر از آب مقطر استفاده می‌کنید نتیجه بهتر خواهد بود؛ زیرا ماده کلر آب ‌لوله‌کشی می‌تواند به ‌مرور زمان به پوشش چرم صندلی آسیب بزند.

بعد از اتمام این کار می‌توانید یک لوسیون مراقبت از چرم یا شیر را روی سطوح بکشید تا چرم مرطوب و انعطاف‌پذیر باقی بماند. توجه داشته باشید که از خرید دستمال مرطوب و اسپری چند منظوره از سوپرمارکت خودداری نمایید، زیرا حاوی مواد شیمیایی هستند که به مبلمان و صندلی اداری آسیب می‌رسانند. برای ‌جایگزین آن‌ها می‌توانید از یک پاک‌کننده ضعیف‌تر استفاده کنید که عملکرد آن روی چرم قبلاً آزمایش‌ و اثبات ‌شده است.

در هنگام انتخاب ست مراقبت از چرم، به متناسب بودن آن با نوع چرم صندلی اداری‌ دقت نمایید؛ همان‌گونه که می‌دانید چرم صاف، آنیلین خالص، چرم زینی، نبوک یا چرم مصنوعی هر یک پاک‌کننده‌ مخصوص به خود را دارند.

تمیز کردن صندلی ‌های اداری پارچه ‌ای

براساس نوع استفاده از صندلی، سالانه نیاز است یک تا دو بار مبلمان و صندلی اداری را عمیق‌تر و با دقت‌ بیشتری تمیز کرد تا رنگ، لکه، بو و تعریق از روی صندلی‌های اداری پاک شوند. جوش ‌شیرین یک ماده ارزان‌ قیمت برای رفع کثیفی از روی آلوده‌ترین پارچه‌ها است. برای صندلی اداری پارچه‌ای در ابتدا جوش‌ شیرین را با اسفنج روی سطح پارچه مالش دهید و صبر کنید تا چند ساعت روی آن بماند. سپس جوش‌ شیرین را با پارچه از روی سطح صندلی پاک کرده و باقیمانده را با جاروبرقی تمیز نمایید.

تمیز کردن صندلی اداری پارچه ای

 

نحوه تمیز کردن صندلی اداری پلاستیکی

به‌دلیل حساس نبودن صندلی پلاستیکی و عدم وجود ترفندی خاص برای تمیز کردن آن، مخصوصاً زمانی که رنگ آن مشکی باشد، امکان انجام این کار بسیار ساده خواهد بود؛ اما اگر پلاستیک سفید در مدت طولانی‌ مورد استفاده قرار گیرد، در اکثر مواقع کثیفی، سایش رنگ یا لکه‌ها روی آن ماندگار خواهند شد. معمولاً کثیفی‌های روی صندلی پلاستیکی با یک پارچه مرطوب پاک می‌شوند. در صورتی‌ که آلودگی‌ها پاک نشده‌اند، بهتر است که از تمیزکننده‌های مخصوص پلاستیک استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن صندلی اداری فلزی

در مورد گردگیری فلزات، می‌توانید از یک پارچه میکروفایبر تمیز و خشک استفاده کنید. آلودگی‌های بیشتر را هم می‌توانید با یک پارچه مرطوب از بین ببرید. برای اینکه رگه‌هایی روی صندلی ایجاد نشوند، باید پس از مرطوب شدن، سریع آن را خشک کنید. برای رفع اثر انگشت روی صندلی اداری فلزی، می‌توانید از شیشه ‌پاک‌کن کمک بگیرید.

راهنمای تمیز کردن لکه از روی صندلی اداری

اگر بلافاصله پس از لک شدن اقدام به تمیز کردن صندلی نمایید، می‌توانید از چسبیدن ماده روی الیاف جلوگیری ‌کنید. در صورتی که در زمان درست برای این منظور اقدام نکرده‌اید، مواد پاک‌کننده و حلال‌های خاصی برای از بین بردن هر نوع لکه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. در ادامه چند نکته برای از بین بردن لکه‌ها آورده شده‌اند.

  • در رابطه با مایعات باید اشاره کرد که اگر بلافاصله یک دستمال کاغذی را روی مایع قرار دهید، از جذب مایع به صندلی پیشگیری خواهد شد.
  • لکه‌های غیرچرب را با یک پارچه یا اسفنج گرم، مرطوب و بدون پرز پاک کنید و به ‌آرامی با حرکات دایره‌ای روی صندلی بکشید.
  • لکه‌های روغن چون آب‌گریز هستند، به یک ماده پاک‌کننده مناسب نیاز دارند تا از آلودگی پاک شوند.

جزئیات کامل‌تر در رابطه با تمیز کردن صندلی یا مبلمان اداری چرمی

مبلمان اداری چرمی در مقایسه با سایر مبلمان از حساسیت بیشتری برخوردار هستند؛ از همین‌رو در ادامه به ترفندهای بیشتری از تمیز کردن و نگهداری این نوع مبلمان را ارائه می‌‌دهیم.

مبل یا صندلی چرمی را مرتب تمیز کنید

چرم یک ماده مقاوم است که در صورت تمیز نشدن، با گذشت زمان این کار سخت‌تر خواهد شد. با این‌ حال، بدون یک روتین نظافت منظم، مبل اداری شما به‌ مرور کمی فرسوده به نظر خواهد رسید.

اگر خواستار مبلمان اداری تمیز هستید، حداقل یک‌بار در هفته برای نظافت مبلمان اداری چرمی خود وقت بگذارید؛ البته ممکن است از مبلمان اداری زیاد استفاده کنید (به عنوان مثال در سالن انتظار)، در این صورت می‌بایست کار نظافت را به دو بار در هفته افزایش دهید.

از تمیز شدن تمام قسمت‌های مبل یا صندلی اداری خود اطمینان حاصل کنید؛ چراکه پس از تمیز شدن، تغییر جزئی در رنگ چرم شما ایجاد می‌شود. بعد از تمیز کردن و استفاده از لوسیون‌های مخصوص روی مبلمان اداری چرمی، منتظر بمانید تا مبلمان به‌طور طبیعی خشک شوند و تا پایان کار از نشستن روی آن خودداری نمایید. در صورت باقی ماندن مواد در گوشه‌های مبل با باز کردن پنجره‌ و روشن کردن تهویه مناسب در محیط اداری می‌توانید این روند را تسریع بخشید.

سخن پایانی

تفاوتی ندارد که در شرکت کار می‌کنید یا در خانه؛ میز کار شما جایی است که بیشتر وقت خود را پشت آن و روی صندلی می‌گذرانید. به مرور زمان صندلی و مبلمان اداری قرار داشته در محیط، دچار آلودگی خواهند شد. در طول روز که پشت میز هستید، شاید هنگام غذا خوردن یا نوشیدن میز و صندلی اداری شما کثیف شوند و در این صورت نیازمند راهکارهایی برای نظافت خواهید بود که با عمل کردن به آن‌ها می‌توانید از پاکیزگی صندلی اداری خود لذت ببرید.

نوشته‌های مرتبط
مدل ‌های جدید میز پذیرش یا کانتر

مدل ‌های جدید میز پذیرش یا کانتر

میز پذیرش یا میز کانتر دارای انواع مختلفی است که کاربردهای متنوعی نیز دارد. این میز با سایر میزهای اداری تفاوت دارد؛ زیرا ارتفاع آن

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان