جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویژگی‌های میز کار گروهی در محل کار

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

میز کار گروهی یک از انواع مدل‌های میز اداری می‌باشد و از آن در شرکت‌های و اداره‌ها به منظور کار کردن به صورت گروهی و برگزار کردن جلسات متعدد استفاده می‌شود. حال می‌خواهیم ببینیم که این میز چه خصوصیاتی دارد که آن را از دیگر میز‌های موجود متمایز می‌کند. تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا تمام ویژگی‌های میز کار گروهی و همچنین مزایای آن را به طور کامل شرح دهیم.

میز کار گروهی چیست؟

از حائز اهمیت‌ترین آیتم و اشیایی که در محیط اداری، شرکت‌ها موسسات مختلف باید وجود داشته باشد میز کار گروهی است و اگر یک محیط اداری میز کار گروهی و یا همان میز اداری بزرگ که به صورت مشترک استفاده می‌‌شود نداشته باشد باعث کمتر شدن کیفیت عملکرد می‌گردد چرا که آمارها و تحقیقات انجام شده روی این موضوع نشان می‌دهد که افراد زمانی که به صورت گروهی و با یکدیگر کار می‌کنند خلاقیتشان افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند، در زمان کوتاه‌تری مشکلات کاری را حل می‌کنند و در نتیجه خدمات بهتری را ارائه می‌دهند به همین دلیل تهیه‌ی یک میزکار گروهی در هر محیطی واجب است.

فواید میز کار گروهی

حال که با مفهوم کلی میز کار گروهی آشنا شدیم می‌خواهیم کمی بیشتر به فواید و مزایای این میز بپردازیم

  • اگر می‌خواهید تجارتی موفق داشته باشید اول از همه باید روی ظاهر فضای اداره یا شرکت خود کار کنید. انسان‌ها معمولا قبل از هرچیزی به ظاهر توجه‌ می‌کنند حال می‌خواهد آن فرد مشتری باشد یا همکار در هر دو حالت آن فرد خواه ناخواه قبل از کیفیت کار و خدمات شما ظاهر محل کارتان را قضاوت خواهد کرد.
  • میز اداری خصوصا مدل گروهی آن باعث می‌شود که محیط کار شما نظم پیدا کند و ظاهری دلنشین به آن می‌بخشد.
  • هنگام انتخاب میز اداری دقت کنید که با فضای اداره، تم و دکوراسیون کلی آن هم‌خوانی داشته و همچنین از اندازه‌ای متناسب برخوردار باشد.
  • فرم کلی میز کار گروهی به گونه‌ای ساخته شده است که افراد را به دور هم جمع می‌کند این امر باعث می‌شود که کارکنان در طول روز بیشتر با یکدیگر معاشرت داشته باشند در نتیجه روابط بین آنها صمیمی‌تر خواهد شد و این صمیمیت باعث می‌شود که تیم کارکنان شما شکست‌ناپذیر باشد.
  • زمانی که افراد پشت میز اداری به صورت گروهی کار کنند می‌توانند تقسیم کار انجام دهند و پروژه‌‌هایشان را زودتر از حد معمول به پایان برسانند.
  • همچنین میز اداری به گونه‌ای ساخته می‌شود که هر یه از کارمندان به صورت جداگانه به گوشی و برق دسترسی و امکاناتی نظیر اینها داشته باشند.

خصوصیات میز کار گروهی

مدل‌های مختلف میز کار گروهی به جهت بهتر شدن کیفیت کار، تمیز و شلوغ نشدن محیط اداری ساخته شده‌اند.

این میز‌ اداری گروهی دو مدل مختلف دارد:1) میز کار گروهی کوبین 2) میز کار گروهی پرنس. فرق میان این دو در این است که میز گروهی کوبین دوجداره بوده و قطر آن ده سانتی متر است اما میز گروهی پرنس تک جداره است و قطره آن چهار سانتی متر می‌باشد. حال بیاید خصوصیات و ویژگی‌های کلی میز کار گروهی را بررسی کنیم.

  1. رنگ میز اداری: میز کار گروهی در رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل‌های گوناگون قابل تهیه هستند و انتخاب رنگ و نوع آن کاملا به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. میز اداری را می‌توانید هم با رنگ‌های تیره و هم با رنگ‌های روشن بخرید اما توصیه‌‌ی ما به شما این است که از خریدن میز به رنگ تیره پرهیز کنید چرا که محیط کار را تاریک نشان ‌داده و باعث از بین رفتن نشاط می‌شود در عوض می‌توانید از رنگ سفید یا طرح چوب کرمی و نظیر این‌ها استفاده کنید تا محیط کاری روشن، زیبا و مدرن داشته باشید.
  2. کارکرد میز اداری: نقش میز کار گروهی این است که میان اعضای تیم کاری ارتباط برقرار کند و باعث آسان‌تر شدن روند کار گردد.
  3. اندازه میز اداری: پیش از اینکه میز‌کار گروهی ساخته شود میزها به صورت تک نفره بودند اما بعدها افراد هنگام برگزاری جلسات و یا وقتی نیاز بود به صورت گروهی روی یک پروژه کار کنند به مشکل برخوردند این امر باعث به وجود آمدن میز کار گروهی شد. میز کار گروهی از طریق مخلوط نمودن میز تک نفره و پارتیشن‌ها ساخته می‌شوند.

میز اداری  را مدل دو نفره، چهار نفره، شش نفره، هشت نفره و ده نفره دارد و شما بسته به نوع نیاز و اندازه محیط کار و تعداد کارکنان می‌توانید یکی از این اندازه‌ها را انتخاب نمایید.

  1. طریقه‌ی بخش بندی کردن محیط: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میز کار گروهی این است که می‌توان از آن برای جداسازی فضا استفاده نمود. اما اگر که نمی‌خواهید به جهت جداکنندگی از این میز استفاده کنید و می‌توانید به جای آن از پارتیشن استفاده کنید و از این طریق نوعی اتاق جلسه برای خود بسازید.

صندلی اداری مناسب با میز کار گروهی

ممکن است ساعات بسیار طولانی‌ای را هنگام کار کردن به صورت گروهی و در جلسات  بگذرانید و اگر از صندلی اداری مناسبی استفاده نکنید موجب بروز مشکلاتی چون کمر درد و گردن درد می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌ای که یک صندلی اداری باید داشته باشد راحتی است. پس استفاده از صندلی‌های چوبی و پلاستیکی را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم در عوض بهتر است از صندلی‌ای استفاده کنید که نشیمن‌گاه و پشتی اسفنجی مانند و نرم داشته باشد.

صندلی اداری دو مدل مختلف گردان و ثابت دارد. صندلی اداری گردان دارای چرخ در پایه‌های آن است و باعث حرکت صندلی می‌شود و صندلی اداری ثابت چرخ ندارد و ثابت است. برای محیط اداری فرقی نمی‌کند که شما کدارم یک از مدل صندلی اداری را انتخاب نمایید و کاملا به سلیقه‌تان بستگی دارد.

جمع‌بندی

میز اداری مدل‌ های مختلفی دارد که یکی از آنها میز کار گروهی می‌باشد. میز کار گروهی رنگ ‌بندی گوناگونی دارد اما بهترین انتخاب، انتخاب کردن رنگ‌های روشن مثل سفید و کرمی است چرا که این رنگ‌ها محیط را شیک‌ نشان می‌دهند و از تاریک دیده شدنش جلوگیری می‌کنند. میز کار گروهی از دو نفره تا ده نفر موجود بوده و شما می‌توانید بسته به تعداد کارمندان این میز را تهیه کنید. ممنونیم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

نوشته‌های مرتبط

معیار های انتخاب مبلمان اداری

طراحی مناسب مبلمان، چیدمان مبل و طراحی دکوراسیون ادارات و شرکت ها امروزه تاثیر بسزایی در بهبود روند کار، جلب توجه مشتری و افزایش راندمان

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان