جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویژگی ها و مشخصات صندلی اورگونومیک

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

صندلی‌ ها همیشه جزو مهم ‌ترین اجزا هم در منزل و محیط کار محسوب می‌ شوند. شاید خیلی از افراد از این ‌موضوع ساده بگذرند و اهمیت چندانی در خصوص انتخاب صندلی اداری به خرج ندهند، اما باید ذکر کنیم که همین صندلی ‌ها ارتباط زیادی با بدن دارند و به ‌مرور زمان می ‌توانند فرم آن ها را عوض کنند. همچنین باعث به وجود آوردن دردهایی در ناحیه کمر و همچنین لگن شوند.

از همین‌ رو انتخاب کردن یک صندلی مناسب و اورگونومیک اهمیت بسیار زیادی دارد و اغلب افراد برای خرید صندلی باید به این نکات توجه کنند. حال در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که راجع خ رید یک صندلی اورگونومیک نیاز دارید را برای شما ذکر کنیم و همچنین شما را با مشخصات و ویژگی ‌های بارز آن ‌ها نیز آشنا سازیم.

 

صندلی اورگونومیک چیست؟

منظور از صندلی اورگونومیک، صندلی‌ های اداری مناسب و استاندار است که طبق استاندارد و بدن انسان درست شده ‌اند. این صندلی‌ ها از لحاظ ویژگی و کارایی آسیبی به بدن وارد نمی ‌کند و همچنین طول مدت نشستن را برای افراد ساده می‌ سازند. امروزه می‌ توان شاهد انواع و مدل ‌های بسیار زیادی از صندلی ‌های ارگونومیک بود که افراد طبق سلیقه و همچنین شرایط مد نظر خود می‌ توانند برای خرید آن ‌ها اقدام کنند.

توجه داشته باشید که صندلی اورگونومیک باید حتما طبق استانداردهای بدن انسان‌ ساخته شده باشد. یک صندلی نامناسب و غیراستاندارد می ‌تواند مشکلات جدی مثل مشکلات در ناحیه ستون فقرات و غیره ایجاد کند. حال برای خرید صندلی اورگونومیک شما باید کاملاً با ویژگی و مشخصات آن‌ ها آشنا باشید تا بتوانید بهترین نوع صندلی را خریداری کنید.

یک صندلی اورگونومیک نشستن را برای افراد ساده و راحت می ‌کند و همچنین در هنگام استفاده به ‌مرور زمان صندلی می ‌تواند باعث اصلاح فرم بدن نیز شود. به ‌عنوان مثال افرادی که دچار قوز در ناحیه پشت کمر خود هستند می ‌توانند با استفاده کردن از یک صندلی اورگونومیک و مناسب این قوز را به ‌مرور برطرف نمایند.

 

چرا باید از صندلی اورگونومیک استفاده کنیم؟

مزایای بسیار زیادی در خصوص استفاده از صندلی‌ های اورگونومیک وجود دارد. به‌ عنوان مثال همان ‌طور که در مطالب بالا هم ذکر شد، صندلی اورگونومیک یک صندلی استاندارد و مناسب با فرم بدن است.

زمانی که شما حدود هفت الی هشت سال از زمان کاری خود را بر روی صندلی ‌های اورگونومیک و استاندارد که مطابق با فرم بدن شما طراحی شده‌ اند، بگذرانید قطعا می ‌توانید مدت کارکرد خود را بهتر طی کنید.

تا اینکه مدام روی صندلی دچار اذیت شوید و نشستن به نوعی سخت باشد. از همین ‌رو می ‌توان گفت که استفاده کردن از صندلی‌ های ارگونومیک باعث ناراحتی افراد می ‌شود و می ‌توان برای طی کردن مدت کاری خود  برای خرید صندلی‌ های اورگونومیک اقدام نمود.

ویژگی های یک صندلی اورگونومیک چیست؟

صندلی‌های اورگونومیک به طوری طراحی می ‌شوند تا افراد بتوانند طول مدت نشستن خود را بهتر بگذرانند. از همین ‌رو می ‌توان گفت این صندلی ‌ها تفاوتی با دیگر صندلی‌ های عادی و معمولی دارند که برخی از آن ‌ها عبارت‌ اند از؛

ارتفاع مناسب

ارتفاع یک صندلی اورگونومیک باید به ‌گونه‌ای باشد که افراد برای نشستن اذیت نشوند. به‌ عنوان مثال این ارتفاع نباید به‌ قدری زیاد باشد که برای نشستن بر روی صندلی نیاز باشد افراد به ‌سختی روی آن بنشینند یا خیلی کم باشد که زمان نشستن پاها کاملاً جمع شود.

یک صندلی اورگونومیک باید ارتفاع مناسبی با قد افراد داشته باشد و همچنین قابلیت تنظیم نیز در آن وجود داشته باشد. قابلیت تنظیم می ‌تواند باعث شود افراد با توجه نسبت قد خود ارتفاع او را تنظیم کنند و یک نشستن راحت را تجربه نمایند. توجه داشته باشید صندلی‌ هایی که ارتفاع کم یا خیلی زیادی دارند صندلی مناسبی نیستند و به ‌مرور زمان می‌ توانند به بدن آسیب جدی وارد کنند.

پشتی کمری یا تکیه گاه

یک صندلی اورگونومیک باید دارای پشتی قابل تنظیم و همچنین منعطفی داشته باشد. این پشتی‌ ها باید با حرکت کمر افراد جا به ‌جا شوند و به خوبی نیز ‌بتوانند فرم بدن افراد را پوشش دهند. به‌ عنوان مثال صندلی‌ های اورگونومیک پشتی مخصوصی دارند که این صندلی‌ ها گودی کمر را نیز به‌ خوبی پر می ‌کند.

از همین رو افراد در هنگام استفاده دچار کمردرد نمی ‌شوند. صندلی‌ های اورگونومیک دارای قابلیت تنظیم هم می ‌باشند. پشت کمر آن ‌ها هم به‌ صورت عمودی و هم به‌ صورت افقی قابلیت تنظیم دارد که هر فرد نسبت ‌به بدن خود برای نشستن می ‌تواند آن‌ ها را تنظیم کند تا دچار اذیت نشود.

دسته های استاندارد

دسته‌ های یک صندلی باعث می ‌شود تا افراد نشستن راحت ‌تری را تجربه کنند. به‌ عنوان مثال صندلی ‌هایی که دسته نداشته باشند، افراد نیز نمی ‌توانند به‌ خوبی خود را برای نشستن بر روی آن‌ ها کنترل کنند. از همین‌ رو صندلی‌ های اورگونومیک دارای دسته‌ های استاندارد هم هستند.

این دسته‌ ها نباید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد که مانع کارکرد افراد شود و همچنین دست‌ها را مدام اذیت کند. دسته های صندلی استاندارد باید به نوعی باشد که دست افراد به‌ خوبی بر روی آن ‌ها قرار گیرد و همچنین جنس آن به نوع نباشد که دست ‌ها را اذیت کند.

نشیمنگاه

نشیمنگاه یکی از مهم ‌ترین اجزای تشکیل ‌دهنده یک صندلی است. در واقع اگر آنان وجود نداشته باشند اصلا صندلی به وجود نمی آید. صندلی‌ ها دارای یک نشیمنگاه می‌ باشند که قابلیت تنظیمم شدن دارند.

همچنین جنس آن‌ ها به نوعی نیست که افراد در هنگام نشستن اذیت شوند. معمولاً نشیمنگاه‌ های مناسب نه خیلی گود و نه خیلی مسطح است. با توجه به گودی لگن افراد طراحی ‌شده است تا در هنگام نشستن دچار مشکل نشوند و پاهای آن ها نیز اذیت نشود.

برای خرید صندلی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

خرید صندلی از نظر خیلی افراد کار ساده ‌ای به ‌نظر می‌ رسد. اما باید ذکر کنیم که نباید خرید صندلی را آنچنان هم ساده دانست. در واقع بهتر است برای خرید یک صندلی اورگونومیک مناسب، افراد اغلب به نیازهای خود توجه کنند.

به‌ عنوان مثال شما باید تووجه کنید  که چقدر نیاز به استفاده کردن از صندلی را دارید. اگر کار شما به نوعی است که باید همش بایستید  نیازی نیست که خرج‌ های بسیاری را برای خرید صندلی های بسیار پیشرفته  اورگونومیک صرف کنید. اگر هم کار شما به نوعی است که باید مدام بر روی صندلی باشید و کار خود را با استفاده از آن انجام دهید، بهتر است که یک صندلی اورگونومیک مناسب و نسبتا پیشرفته  تهیه نمایید تا بدن شما به ‌مرور زمان دچار مشکل نشود.

همچنین شما برای انتخاب کردن صندلی اورگونومیک باید به قیمت و همچنین مدل آن ‌ها نیز توجه کنید. در مطالب بالا بیان کردیم که صندلی‌ های اورگونومیک در طرح‌ ها و مدل‌ های بسیار مختلفی تولید و ارائه می‌ شوند و از همین ‌رو می‌ توان گفت بیش ‌از صدها مدل صندلی در فروشگاه‌ ها و مجموعه‌ های مربوطه وجود دارد که برای خرید می ‌توانید اقدام کنید.

البته باید توجه داشته باشید که صندلی اورگونومیک خود را از یک فروشگاه معتبر مثل اداری نت تهیه کنید. این فروشگاه با ارائه دادن بهترین صندلی‌ های اورگونومیک در خصوص صندلی‌ های اداری، مدیریتی و غیره توانسته به یکی از بهترین فروشگاه ‌ها در این زمینه تبدیل شود. همچنین اداری نت قیمت مناسبی را به مشتریان خود عرضه می ‌کند تا همه قشر افراد بتوانند برای خرید آن اقدام نمایند.

همچنین توجه داشته باشید که بهتر است صندلی‌ های اداری خود را نسبت ‌به بودجه و همچنین شرایط خود خریداری کنید. در بالا بیان شد که صندلی‌ های اورگونومیک نسبت ب شرایط افراد خریداری می ‌شوند. به ‌عنوان مثال برخی از مدل ‌های صندلی بسیار پیشرفته هستند و قابلیت ‌های عجیبی دارند.

 اگر می‌ خواهید که فقط یک صندلی اورگونومیک که آسیبی به بدن شما نزند خریداری کنید، بهتر است مدل‌ های ساده ‌تری که قیمت کمتری دارند را تهیه کنید. این‌ گونه نیازی نیست که برای خرید صندلی هزینه نسبتاً زیادی را بپردازید.

قیمت صندلی های اورگونومیک چگونه است؟

قیمت صندلی‌ های اورگونومیک با توجه به مدل و طراحی آن ‌ها متفاوت است. به عنوان مثال صندلی ‌هایی که قابلیت‌ های پیشرفته ‌تری دارند، به طبع گران‌ تر از صندلی ‌های ساده ‌تر هستند. همچنین توجه داشته باشید که معمولاً قیمت صندلی ‌های اورگونومیک نسبت ‌به جنس آن‌ ها نیز متفاوت است.

بهترین جنس برای صندلی‌ های اورگونومیک جنس چرمی است که دوام بالایی دارد و دیرتر از بقیه مدل‌ ها نیز آسیب می ‌بیند. امروزه می ‌توانمدل ها و جنس های دیگری مثل پلاستیک و غیره هم مشاهده نمود که طرفداران بخصوص خود را دارند. می‌ توان گفت که بهترین مدل و قیمت صندلی ‌های اورگونومیک مدل‌ های ساده و اداری هستند و همچنین قیمت آن‌ ها بسیار کم است و همه افراد می ‌توانند برای خرید آن ها اقدام نماید.

شما با خرید از اداری نت هم می توانید یک جنس عالی را تهیه کنید و هم از لحاظ قیمتی سود بسیاری به دست آورید. این مجموعه با استفاده از روش های نوین برای ساخت محصولات اقدام می‌کند.

نوشته‌های مرتبط

ویژگی های مهم در انتخاب میز کنفرانس

میز‌های کنفرانس با طرح، رنگ و ابعاد مختلف به منظور برگزاری جلسات، همایش‌های فرهنگی، آموزشی یا تجاری طولانی­ مدت بکار گرفته می ‌شوند. رعایت اصول

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان