جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر دکوراسیون اداری بر ارباب رجوع یا مشتری

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
دکوراسیون اداری
امتیاز خود را ثبت کنید

تاثیر فضای داخلی و بیرونی یک اداره یا شرکت بر افرادی که وارد یک محیط جدید می‌شوند غیرقابل انکار است. زمانی که شخصی تصمیم دارد تا بنابر شرایط کاری خود از یک محیط اداری برخوردار باشد یا در تلاش است تا شرکتی را جهت انجام امور مربوط به تجارت خود تاسیس نماید، می‌بایست برای محیط کاری خود نیز همانند مهارت خود اهمیت بسیاری قائل شود. فضای ظاهری نشان‌دهنده افرادی بوده که در آن محیط حضور دارند؛ به همین دلیل نیز باید به دکوراسیون توجه ویژه‌ای داشت. به‌طور قطع همه ما علاقه‌مند هستیم تا وارد شرکت یا اداره‌ای شویم که از لحاظ ظاهری حس مطلوبی را به ما انتقال می‌دهد.

اهمیت طراحی دکوراسیون

نمای بیرونی و داخلی می‌تواند از نظر کاری تاثیر بسیاری در موقعیت یک اداره یا شرکت داشته باشد و سبب جذب افراد شود. دکوراسیون اداری تنها به در و دیوار و رنگ داخل ساختمان اطلاق نمی‌گردد، اگرچه این موارد از بااهمیت‌ترین‌ها هستند؛ اما واژه دکوراسیون به مبلمان، میز کار، پارتیشن و فایلینگ‌ها اشاره بیشتری دارد. دقت و نظم در چیدمان باعث می‌شود تا سطح تمرکز کارکنان یک اداره افزایش یابد. در این صورت افراد خستگی کمتری را در محیط کاری احساس کرده و توان کاری آن‌ها بالا می‌رود.

روانشناسان بر این باور هستند که این مساله بر ارباب رجوع و مشتریان نیز تاثیرگذار بوده و انتخاب بین شما و شرکت‌های مشابه را برای افراد فعال در این حوزه آسان‌تر می‌کند. ایجاد یک فضای اداری مناسب و شایسته می‌تواند نشان‌دهنده احترام به مشتریان نیز باشد. مشتری در این صورت درخواهد یافت که شما برای وی ارزش قائل هستید.

دکوراسیون اداری

دکوراسیون محیط اداری

پارتیشن اداری یکی از بخش‌های مهم در طراحی دکوراسیون دفتر کار بوده که اکثر کارفرماهایی که برای طراحی دکوراسیون خود اقدام می‌کنند و به یک سبک مدرن علاقه‌مند هستند، آن را برمی‌گزینند. پارتیشن اداری می‌تواند زیبایی محیط اداره را به بخش‌های مختلفی تقسیم کند و این کار از زحمت افراد برای ایجاد تیغه‌های دیواری برای جداسازی فضا می‌کاهد.

سبک مدرن استفاده از رنگ‌ها را برای طراحان در جهت طراحی داخلی یک اداره یا محیط اداری محدود کرده ‌است. طراحان می‌بایست از رنگ‌های ملایم و روشن استفاده کنند. انتخاب وسایل نیز با در نظر گرفتن این موضوع ‌که تمامی موارد می‌بایست بدون هیچ‌گونه طرح و رنگ زننده‌ای باشند صورت پذیرد. طراحان و همچنین مجریان آن باید از خلاقیت و تجربه کافی جهت اتمام کار برخوردار بوده و عملکرد آن‌ها برحسب پلان‌های انتخاب شده توسط کارفرما باشد.

تقسیم بندی فضای کاری کارمندان

یک اداره از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. هر یک از کارمندان اداره از وظیفه خاصی برخوردار هستند که مطابق با آن به فضایی مجزا نیاز دارند تا بتوانند به‌راحتی و در آرامش وظیفه خود را به پایان برسانند. تقسیم‌بندی فضا را می‌توان از طریق پارتیشن اداری انجام داد.

نکات مهم برای خرید مبلمان اداری

نوع مبلمان اداری تاثیر مهمی بر دکوراسیون یک اداره یا بخش اداری یک شرکت خواهد داشت. چنانچه مبلمان اداری به‌درستی انتخاب و به بهترین شکل چیدمان شوند، اثر بسیاری بر جذب مراجعه‌کنندگان برجای می‌گذارند. استفاده از مبلمان اداری مناسب سبب می‌گردد راندمان کاری کارکنان اداره نیز بهبود یابد. از جمله نکات مهم در هنگام خرید مبلمان اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قیمت مبلمان اداری:

یک شرکت یا برند موفق و شناخته شده می‌بایست برای بهترین نوع مبلمان اداری بودجه ایده‌آلی را در نظر بگیرد.

انتخاب مبلمان اداری براساس نوع فعالیتی که شرکت دنبال می‌کند:

هنگام خرید مبلمان اداری به این موضوع توجه نمایید که نوع مبلمان می‌بایست مناسب با سبک کاری شما باشد تا مشتریان به شما وفادار بمانند و کیفیت بالایی از فعالیت شما را مشاهده نمایند. مبلمان اداری و پارتیشن‌ اداری یا به‌طور کلی نوع دکوراسیون یک شرکت یا اداره نقش غیرقابل انکاری در برداشت مشتریان نسب به شرکت دارند.

خرید مبلمان اداری به‌طور مستقیم از تولیدکننده:

یک شرکت یا اداره لازم است تا برای انتخاب بهترین نوع دکوراسیون به فروشگاهی مراجعه نماید که از بیشترین تنوع محصولات برخوردار باشد.

خرید مبلمان اداری و پارتیشن اداری باکیفیت:

بهتر است تنها یک‌بار برای خرید مبلمان هزینه کنید؛ به این معنا که کالاهای خریداری شده شما از بهترین برندها و باکیفیت‌ترین مواد باشند.

استفاده از رنگ های مناسب

انتخاب رنگ مربوط به دکوراسیون اداری اگر براساس نظرات روانشناسان این کار صورت پذیرد، نتیجه مطلوب‌تری را به همراه خواهد داشت. بهتر است از رنگ‌هایی که با محیط کار شما تطابق بیشتری دارند و لطمه‌ای به رسمی بودن و هنجار‌های مربوط به محیط‌های اداری وارد نمی‌کنند استفاده نمایید. رنگ‌های روشن می‌توانند تاثیر بسیاری در افزایش روحیه کارکنان داشته باشند. رنگ‌های بژ، مشکی و قهوه‌ای از بهترین رنگ‌ها برای مبلمان اداری شناخته می‌شوند.

دکوراسیون اداری

سخن پایانی

طراحی المان‌های دکوراسیون که در ابعاد مختلفی قابل اجرا هستند و همچنین تنوع بالای آن‌ها، توانسته فضایی را به وجود آورد که افراد بتوانند به‌راحتی و باتوجه به زمینه‌ کاری خود دکوراسیون و پارتیشن اداری مناسب با سلیقه و شغل خود را انتخاب کنند.

سوالات متداول

یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای می‌بایست از چه المان‌هایی برای تزئین محیط اداری کوچک استفاده کند؟

در یک محیط اداری کوچک باید از المان‌های کوچک که فضای کمی را اشغال می‌کنند همچون تابلوهایی در اندازه کوچک و گلدان‌های کوچک استفاده شود.

چگونه می‌توان طراحی یک اداره را جذاب کرد؟

وجود هماهنگی میان رنگ مبلمان با دکوراسیون یک اداره می‌تواند اثری بسیار زیاد بر افزایش جذابیت طراحی محیط کاری داشته باشد.

استفاده از میز شیشه‌ای در یک محیط اداری بهتر است یا میز چوبی؟

انتخاب نوع میز کاملا به نوع مبلمان بستگی دارد؛ البته میزهای شیشه‌ای نسبت به چوبی‌ها از قیمت بیشتری برخوردار هستند؛ چراکه مدرن‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند.

نوشته‌های مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان