جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی کارمندان

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به مدت طولانی پشت میز اداری و روی صندلی اداری خود می‌نشینید و مشغول به کار می‌شوید و پس از گذشت چند ساعت کار دچار دردهای شدید در ناحیه کمر خواهید شد، استفاده از پشتی طبی مناسب‌ترین راه برای شما است. استفاده از پشتی طبی و نصب آن روی صندلی‌های اداری می‌تواند مناسب‌ترین راهکار برای کاهش دردهای کمر و مشکلات مربوط به آن باشد. بیشتر متخصصینی که در حوزه آرگونومی مشغول به طبابت بوده‌اند، کارمندان را ملزم به استفاده از یک پشتی طبی استاندارد و کارآمد می‌کنند. این نوع از پشتی‌ها به‌طور قابل توجهی تنش‌های مربوط به گودی کمر و ستون فقرات را کاهش داده که این امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مزیت های استفاده از پشتی طبی

کارمندان به دلیل موقعیت شغلی خود زمان بسیار زیادی را روی صندلی اداری می‌نشیند. این افراد به‌دلیل بد بودن و سفتی بیش از حد پشتی صندلی خود به‌طور معمول دچار دردهای مختلفی در ناحیه کمر و ستون فقرات می‌شوند. دقت داشته باشید که این موضوع برای تمامی صندلی‌ها صدق می‌کند. حتی اگر شما بهترین صندلی اداری و میز اداری را خریداری کرده باشید باز هم نیاز است تا پشت کمر خود را پشتی طبی پر کنید. پر کردن پشت کمر به واسطه این پشتی سبب می‌گردد تا شما از هنجارهای بسیار خطرناک مربوط به کمر در امان بمانید و بتوانید با اطمینان هرچه بیشتر به کارهای خود در طول روز بپردازید.
دقت داشته باشید که با استفاده از پشتی‌های طبی از دردهای ناحیه گودی کمر و دیگر نقاط مربوط به کمر در امان خواهید ماند و می‌توانید این دردها را به صفر برسانید. این پشتی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از ناحیه مربوط به گودی کمر پشتیبانی کرده و بتواند تنش ایجاد شده در این نواحی را که در اثر نشستن در مدت زمان طولانی به‌وجود می‌آید، را به‌طور چشم‌گیری کاهش دهد. این پشتی مناسب برای کلیه صندلی‌ها از جمله صندلی کارمندی است که شامل مزایای مختلفی می‌شود. برخی از مزیت‌های پشتی طبی برای صندلی و میز کارشناسی به شرح زیر هستند.
• کاهش احتمال بروز دیسک کمر
• تامین استانداردهای ارگونومیک
• بهبود اکسیژن‌رسانی به مغز
• بهبود فرآیند هضم
• افزایش راندمان کاری کارمندان

کاهش احتمال بروز دیسک کمر با استفاده از پشتی طبی

پشتی طبی یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی هر صندلی اداری به‌شمار می‌رود که کارمندان باید به هنگام نشستن پشت میز اداری از آن استفاده نمایند. این پشتی طبی نقش حمایتی را برای ناحیه گودی کمر ایفا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا شما با خیالی راحت و آسوده روی صندلی خود نشسته و پشت میز قرار بگیرد و به مدت طولانی به کارهای خود بپردازید.
اما چرا گذاشتن پشتی طبی بسیار مهم است؟ پوشش حوزه گودی کمر توسط پشتی طبی می‌تواند کمک بسیار زیادی به ماهیچه‌های ستون فقرات نماید. در صورتی که پشتی طبی پشت کمر شما قرار نداشته باشد، این ماهیچه‌ها جهت حفظ انحنای گودی کمر تغییر حالت خواهند داد؛ اما با قرار دادن پشتی طبی، ماهیچه‌های حوزه گودی کمر می‌توانند مسئولیت حفظ انحنای طبیعی مربوط به حوزه ستون فقرات را به پشتی طبی بسپارند. در این حالت احتمال بیرون‌زدگی دیسک کمر نیز به‌طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

تامین استانداردهای آرگونومیک

براساس اصول‌های مربوط به آرگونومیک، تولیدکنندگانی که در حوزه تولید صندلی‌ و میز اداری کار می‌کنند موظف هستند تا در صندلی‌هایی که عرضه می‌دارند از یک پشتی متحرک برای پوشش گودی کمر افراد استفاده نمایند؛ اما امروزه افرادی که این صندلی‌ها را تولید و روانه بازار می‌کنند در ساخت این نوع از صندلی‌ها از پشتی متحرک بهره نمی‌برند. پس اگر می‌خواهید اصول آرگونومیک را به هنگام نشستن خود روی صندلی اداری و کارمندی رعایت نمایید، حتما برای صندلی خود پشتی طبی تهیه کنید.
بهبود اکسیژن‌رسانی به مغز
هنگام استفاده از پشتی طبی فشار وارده بر شش‌ها کم شده و این موضوع می‌تواند به تنفس شما کمک به‌سزایی نماید. این موضوع باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری به مغز رسیده و اکسیژن‌رسانی به مغز بهبود یابد. همچنین سبب می‌گردد تا شما فعالیت‌های فکری خود را راحت‌تر و بهتر انجام دهید.

بهبود فرآیند هضم

استفاده از پشتی طبی می‌تواند بهبود فرآیند هضم را تسهیل سازد. برخی از مزایای استفاده از پشتی طبی به عنوان یک راه حل برای بهبود فرآیند هضم عبارتند از:
1. کمک به تسهیل حرکت روده: پشتی طبی می‌تواند به شما کمک کند تا در حالت مناسبی قرار بگیرید و این باعث می‌شود که حرکت روده‌ها بهبود یابد و در نتیجه فرآیند هضم بهتر انجام شود.
2. کاهش فشار بر معده: در صورتی که شما به مشکلاتی مربوط به معده مانند سوزش معده، احساس سنگینی در معده یا درد شکم دچار هستید، استفاده از پشتی طبی می‌تواند به شما کمک کند تا فشار بر معده کاهش یابد و بهبود فرآیند هضم تسهیل شود.
3. بهبود جذب مواد غذایی: با تسهیل حرکت روده‌ها و کاهش فشار بر معده، پشتی طبی می‌تواند بهبود جذب مواد غذایی در بدن شما را تسهیل سازد.
4. کاهش نفخ و گاز: استفاده از پشتی طبی می‌تواند به شما کمک کند تا نفخ و گاز را کاهش دهید. این امر باعث می‌شود که شما احساس راحتی بیشتری در حین فرآیند هضم داشته باشید.
5. کاهش درد شکم: در صورتی که شما به درد شکم دچار هستید، استفاده از پشتی طبی می‌تواند به شما کمک کند تا درد شکم را کاهش دهید و بهبود فرآیند هضم را تسهیل نمایید.

 

 

سخن پایانی
اگر شما پس از گذراندن چند ساعت کار سخت پشت میز اداری خود دچار دردهایی در ناحیه گودی کمر می‌شوید؛ برای رفع و پشتیبانی از ماهیچه‌های موجود در این نواحی لازم است تا از پشتی طبی استفاده کنید. پشتی طبی مزایا و فواید بسیار زیادی دارد. دقت داشته باشید که این نوع از پشتی‌ها برای تمامی صندلی‌ها و در کنار آن‌ها برای میز کارمندی مناسب هستند.

نوشته‌های مرتبط
میز کنفرانس

ابعاد استاندارد میز کنفرانس

میز کنفرانس یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده در مبلمان اداری است که براساس محیط اداره می‌توان آن را انتخاب کرد. اگر اداره شما محیط بازی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان