جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صندلی اداری مناسب برای دیسک کمر

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

در میان تمامی لوازم اداری از مهم‌ترین تجهیزاتی که باید برای خرید آن دقت کافی به خرج داد، صندلی اداری نام دارد؛ چراکه صندلی اداری مستقیماً با سلامت کارکنان در ارتباط است. در واقع کارمندان و کارکنان ساعات زیادی را به‌صورت نشسته مشغول به کار هستند. مسلماً یک صندلی اداری نامناسب می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به‌وجود بیاورد. این موضوع برای افرادی که از دیسک کمر رنج می‌برند بیش از پیش دارای اهمیت خواهد بود. در حال حاضر صندلی‌هایی تحت عنوان صندلی‌های ارگونومیک که برای درد کمر مناسب بوده‌اند تعبیه شد‌ه‌اند. پیشنهاد می‌شود تا پیش از خرید، صندلی اداری مناسبی برای دیسک کمر انتخاب کنید.

ویژگی ‌های صندلی اداری مناسب برای کمر درد

از مهم‌ترین کارهایی که به هنگام خرید صندلی اداری باید انجام دهید، بررسی مناسب و طبی بودن آن مخصوص دیسک کمر است. به‌طور کلی صندلی‌های اداری برای افرادی که دارای درد کمر و بیماری دیسک کمر هستند شامل ویژگی‌های مخصوصی می‌شود. بنابراین باتوجه به این ویژگی‌ها می‌توانید مناسب‌ترین صندلی را انتخاب کنید. از ویژگی‌های صندلی اداری مناسب برای کمردرد می‌توان به پایه‌های صندلی و نشیمن‌گاه صندلی اداری اشاره کرد. علاوه‌بر این پشتی صندلی اداری نیز می‌تواند سبب کاهش درد و جلوگیری از بروز مشکلات کمردرد گردد. ویژگی‌های صندلی طبی مناسب برای کمردرد به شرح زیر هستند.

پایه‌ های صندلی اداری استاندارد

یکی از بهترین روش‌هایی که با در نظر گرفتن آن می‌توانید مناسب‌ترین صندلی را برای کمردرد انتخاب کنید توجه به پایه‌های آن است. صندلی اداری استاندارد حتماً باید روی چرخ‌ها نصب گردد. در این صورت امکان حرکت به‌صورت آزادانه وجود خواهد داشت. زمانی که حرکت آزادانه‌ای را به‌واسطه پایه‌های صندلی داشته باشید از گرفتگی عضلات مختلف بدن می‌توانید جلوگیری نمایید.

نشیمن‌گاه صندلی اداری مناسب

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید صندلی اداری یا صندلی کارمندی باید به آن توجه داشته باشید نشیمن‌گاه آن است. در خرید صندلی اداری باید به نشیمن‌گاه مناسب توجه نمایید؛ چراکه می‌تواند سبب برطرف شدن برخی از درد‌های کمر گردد. پیشنهاد می‌شود تا صندلی یا میز کارمندی را انتخاب کنید که دارای بالشتک‌های مناسبی باشد.
یک صندلی اداری مناسب نباید خیلی نرم باشد و لبه‌های نشیمن‌گاه صندلی نیز باید به سمت پایین خم شوند. نیاز است تا صندلی را انتخاب کنید که بتوانید قسمت نشیمن‌گاه آن را تنظیم نمایید. صندلی‌هایی که قابلیت تغییر جهت دارند از مناسب‌ترین صندلی‌های اداری برای دیسک کمر به‌شمار می‌آیند.

قابل تنظیم بودن ارتفاع صندلی

صندلی مناسبی که برای دیسک کمر باید استفاده شود نیاز است تا از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار باشد؛ چراکه اگر ارتفاع صندلی کم باشد فرد به ناچار مجبور خواهد شد تا پا‌های خود را خم نماید و در صورتی که ارتفاع زیاد بوده پا‌ها به سطح زمین نخواهند رسید.
تمامی این موارد در موقعیت نشستن تأثیرات منفی خواهند گذاشت و سلامتی فرد را به چالش می‌کشند. مناسب‌ترین ارتفاع برای صندلی کارمندی بین ۴۱ تا ۵۲ سانتی‌متر است پیشنهاد می‌شود تا علاوه‌بر خرید یک صندلی مناسب از یک میز اداری یا میز کارشناسی استاندارد نیز استفاده کنید.

زاویه مناسب برای قرار گرفتن پشتی صندلی

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باعث کاهش درد‌های کمر به‌ویژه در بیمارانی که دارای دیسک کمر هستند می‌شود قرار گرفتن در زاویه مناسب روی صندلی است. در صورتی که روی صندلی می‌نشینید باید به این نکته توجه داشته باشید که باید تا حد امکان کمر شما در حالت صاف قرار بگیرد.
البته نشستن برای طولانی مدت و برای ساعت‌های زیاد در این حالت امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است در قسمت پایین کمر زاویه‌ای برابر با ۱۱۰ تا ۱۳۹ درجه سانتی‌گراد را به‌وجود بیاورید تا ستون فقرات درگیر نشود. در این صورت بخشی از نیرو و فشار از روی ستون فقرات برداشته خواهد شد.

لمس زمین در صندلی مناسب دیسک کمر

در صورتی که به بیماری دیسک کمر مبتلا هستید در زمان نشستن روی صندلی باید به موارد و نکات مهمی توجه داشته باشید. یکی از این موارد این است که پا‌ها باید روی زمین قرار بگیرند. در صورتی که صندلی دارای ارتفاع زیادی بوده و پا‌ها در فضا آویزان می‌مانند، در این صورت فشار زیادی به پا‌ها و گردش خون وارد خواهد شد.
بنابراین باعث به‌وجود آمدن برخی از بیماری‌ها مانند رگ‌های واریسی می‌شود. در برخی از صندلی‌های اداری نیز از یک توری یا روکش بافته شده استفاده می‌کنند. این روکش یا توری باعث گردش بهتر هوا خواهد شد که برای مدت زمان طولانی سبب خنک نگهداشتن می‌گردد.

نکات مهم در زمان خرید صندلی اداری مناسب برای دیسک

برای خرید صندلی اداری مناسب دیسک کمر باید به برخی از نکات توجه نمایید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
توجه نمایید که بهتر است پشتی صندلی حالت فنری داشته باشد. پشتی صندلی باید به فرد احساس اطمینان و راحتی زیادی بدهد. یکی از مواردی که در هنگام خرید صندلی‌های اداری مناسب برای دیسک کمر باید به آن توجه شود گردش خون در سمت اعضای پایینی بدن است. صندلی مناسب نباید باعث عدم گردش خون در قسمت پا‌ها شود. داشتن تکیه‌گاه ارگونومیک برای ستون فقرات نیز از موارد مهم در هنگام خرید و انتخاب صندلی‌های اداری دیسک کمر به‌شمار می‌رود.
یک صندلی اداری استاندارد پشتیبانی مناسبی از کمر می‌کند و به‌دلیل داشتن حالت ارگونومی ستون مهره‌ها را در بهترین حالت قرار می‌دهد. قابلیت تنظیم ارتفاع و قابلیت پشتی صندلی سبب می‌گردد تا فرد برای طولانی مدت احساس خستگی و درد نداشته باشد. صندلی‌هایی که برای افراد مبتلا به دیسک کمر انتخاب می‌شوند باید از قابلیت نصب بالشتک مخصوص نیز برخوردار باشند.

کلام پایانی
با ماشینی شدن زندگی و به‌دلیل کارمندی شدن برخی از مشاغل در سال‌های اخیر شاهد افزایش عارضه‌ها و بیماری‌ها در ناحیه کمر هستیم. یکی از مهم‌ترین بیماری‌ها دیسک کمر بوده که در صورت رعایت نکردن برخی از موارد تشدید خواهد یافت. بنابراین نیاز است تا در هنگام خرید صندلی اداری مناسب برای دیسک کمر موارد بسیار مهمی را مد نظر قرار دهید. این موارد شامل قابل تنظیم بودن صندلی و اندازه استاندارد و ارتفاع آن می‌شوند.

نوشته‌های مرتبط
انواع صندلی اداری

پر فروش ترین صندلی های اداری بازار

افراد شاغل به‌طور تقریبی یک سوم زندگی خود را روی این وسیله سپری می‌کنند. در بازار انواع مختلفی از صندلی اداری وجود دارد که افراد

نکات مهم هنگام خرید میز پذیرش

طراحی داخلی در محیط کار و استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب از مهم‌ترین عواملی است که در هر محیط کاری باید به آن توجه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان