جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اصولی که در طراحی میز کارگروهی باید رعایت شوند

جدیدترین محصولات
آخرین مقالات
امتیاز خود را ثبت کنید

میز کارگروهی چیست؟

میز کارگروهی میزی است که کارکنان یک شرکت یا یک مجتمع اداری در آن گرد هم آمده و جلسات مهم و حضوری خود را برگزار می کنند. به عبارت دیگر به  میزی که شرایط کار را به صورت همزمان برای چندین نفر فراهم می ‌آورد، میز کارگروهی گفته می ‌شود. وجود این میز در یک مجتمع سبب می ‌شود که کارکنان آن شرکت یا مجتمع در مسائل مختلف کاری با یکدیگر به هم‌فکری پرداخته و در نهایت به نتایج خوبی برسند. از این رو وجود یک میز کارگروهی در هر شرکت و مجتمع اداری ‌از واجبات است. در انواع شرکت‌‌ها و محیط‌های اداری و صنعتی از این میزها برای افزایش بهره‌وری و افزایش کارایی کارمندان استفاده می‌ شود.

شما می ‌توانید با کمک گروه اداری­ نت مزایا و معایب انواع میز‌های کارگروهی را دانسته و متناسب با سلیقه‌ی خود میز کارگروهی خود را انتخاب کنید.

ویژگی انواع میز کارگروهی

میزهایی که در ادارات مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند، انواع مختلفی دارند. هیچ تفاوتی ندارد که شما مشتریان عزیز به دنبال چه نوع میز کاری هستید. ما در اداری ­نت چندین ویژگی مختلف را برای خودمان تعریف می‌ کنیم تا بتوانیم بهترین نوع میز کارگروهی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. یکی از ویژگی‌هایی که یک میز کارگروهی حتماً باید آن را دارا باشد، باکیفیت بودن است. میز کارگروهی جز تجهیزاتی بشمار می‌ رود که به طور مداوم از آن‌ استفاده می‌ شود.  بنابراین باید مقاومت و استحکام بالایی نسبت به دیگر میزها داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های یک میز کارگروهی خوب، زییایی ظاهری  آن است. طراحی میز کارگروهی در زیبایی آن نقش مهمی دارد و سبب می شود میز کاری مدرن و به‌روز تولید شود. طراحان سایت اداری­نت در صدد طراحی انواع میزهای اداری با ظاهری کاملاً زیبا برآمده‌اند که شما می ‌توانید انواع آن را در سایت اداری نت مشاهده کنید. از ویژگی‌های مهم دیگر میزهای کارگروهی، سایز آن­ها است. سایز این میزها باید به گونه‌ای باشد که تمام فضای اتاق را اشغال نکنند و راهی برای رفت و آمد افراد وجود داشته باشد. علاوه­بر این یک میز کارگروهی خوب می‌بایستی سبک بوده و حمل آن آسان باشد. طراحان و تولیدکنندگان سایت اداری­نت تلاش کرده‌اند که تمام ویژگی‌های یک میز کارگروهی خوب را بکار گرفته و میزی مطابق با استانداردهای معمول تولید کنند و آن را در اختیار مشتری قرار دهند.

فواید میز کار گروهی

میزهایی که مخصوص گروهی از افراد طراحی می ‌شوند، فواید زیادی دارند که باعث می‌ شود مدیران شرکت‌ها تمایل به خرید آن‌‌ها پیدا کنند. یکی از فواید بسیار مهم این میزها این است که  با تهیه‌ی میز کارگروهی، دیگر نیاز به صرف هزینه‌های مختلف برای تهیه‌ی میزهای جداگانه نیست و همین موضوع مخارج شرکت و اداره را تا حد زیادی کاهش می ‌دهد. استفاده از میز کارگروهی در یک محیط کاری سبب می ‌شود تعاملات کارکنان با یکدیگر بیشتر شود. در این شرایط کارکنان با هم‌فکری یکدیگر می‌ توانند به نتایج بهتری در زمینه‌ی امور کاری مختلف شرکت یا اداره برسند. یکی دیگر از فواید میز کارگروهی این است که میزان جلسات تک نفره‌ی افراد کاهش پیدا می‌ کند و استعدادهای مختلف کارکنان نیز شکوفا می ‌شود. البته باید توجه داشت که این میزهای اداری  طراحی خاص و منحصر به­فردی داشته باشند تا میزان بهره‌وری کارمندان را افزایش دهند و در راستای گام برداشتن در مسیر اهداف مجتمع اداری یا شرکتی پیش بروند.

معایب میز کارگروهی

میزهای کارگروهی مورد استفاده در ادارات و شرکت‌ها برخلاف مزایای بسیار زیاد خود، از معایبی نیز برخوردار هستند. افرادی که بر سر یک میز کار با یکدیگر مشغول کار هستند، ممکن است به رقابت ناسالم با یکدیگر بپردازند. به این صورت که هر یک از آن‌ها برای برجسته نشان دادن ویژگی­های کاری خود، دیگری را تخریب کند و زیر سؤال ببرد. این موضوع به مرور زمان می ‌تواند برای سازمان و شرکت مشکل‌ساز باشد. عیب دیگری که استفاده از یک میز کارگروهی در شرکت‌ها و ادارات دارد این است که در سبک‌های کاری موجود، تضاد به وجود می ‌آید. افراد مختلفی که در یک مکان کار می ‌کنند، روش‌های کاری متفاوتی دارند و همین موضوع ممکن است سبب اختلال در میز کارگروهی شود و بهره‌وری کارگروهی افراد را کاهش دهد.

اصول طراحی و ساخت

برای این‌ که بتوان یک میز کارگروهی با ویژگی‌هایی مانند کیفیت بالا، زیبایی ظاهری و مقاومت بالا طراحی کرد، باید اصول مختلفی را رعایت کرد.

  • برای طراحی یک میز اصولی و استاندارد ابتدا باید متراژ فضای اتاقی که میز کارگروهی قرار است در آن‌جا استقرار یابد، در نظر گرفته شود. طراحی میز کارگروهی باید طوری باشد که فضای اتاق به صورت کامل اشغال نشود و راهی برای رفت و آمد عموم افراد وجود داشته باشد.
  • نکته‌ی بعدی که در طراحی یک میز کارگروهی باید به آن توجه شود، تعداد افرادی است که قرار است در این فضا با یکدیگر به همکاری بپردازند. هر چقدر که تعداد این افراد بیشتر باشد، باید ابعاد و اندازه‌ی میز کارگروهی نیز بیشتر شود.
  • یکی دیگر از اصول طراحی میز کار گروهی، توجه به ارتفاع میز کار می ‌باشد. ارتفاع این میز باید به گونه‌ای باشد که کارمندان هنگام استفاده از آن اذیت نشوند. یعنی ارتفاع این میز نباید آنقدر کوتاه باشد که کارمندان هنگام استفاده خم شوند و نباید آنقدر بلند باشد که کارمندان بخواهند ایستاده کار کنند. بنابراین باید در طراحی میز کارگروهی به ارتفاع آن توجه ویژه‌ای شود.

بکار گیری نکات ذکر شده سبب می‌ شود یک میز کارگروهی استاندارد طراحی و تولید شود. طراحان تیم اداری­نت طی سال‌های کاری خود تلاش کرده­اند این اصول را بکار گرفته و با استفاده از آن‌ها میز‌های باکیفیت و استانداردی را به مشتریان خود ارائه دهند.

قیمت میز کارگروهی

به طور کلی قیمت این میز به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل مؤثر در قیمت این میزها، جنس آن­ها است. عامل مؤثر دیگری که می ‌تواند قیمت میزهای کارگروهی را تغییر دهد، ابعاد میز می باشد. به هر میزان که ابعاد میز افزایش یابد، قیمت آن نیز بیشتر می‌ شود. رنگ و طرح بکار رفته در تولید میز کارگروهی نیز از عوامل مؤثر دیگر در قیمت میزهای کار‌گروهی هستند.

نوشته‌های مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

درخواست خدمات

درخواست خدمات

"*" indicates required fields

مشاوره رایگان